نصب قفل دیجیتال هوشمند از مباحثی است که نیازمند رعایت نکاتی است که در این مقاله به شرح آن‌ها می‌پردازیم. قفل دیجیتال هوشمند مانند هر کالای تکنولوژیکی دیگری نیاز به رعایت اصول نگهداری است که دیرتر نیاز به تعمیر داشته باشد. اما قفل دیجیتال به‌عنوان یک کالای مصرفی بالاخره امکان خرابی دارد که کافیست خرید خود را از یک شرکت معتبر قفل دیجیتال انجام دهید. شرکت معتبر فروش قفل دیجیتال خدمات پس از فروش بسیار عالی ارائه می‌دهد؛ به صورتی که هرگز نگرانی از بابت نبود یک قطعه جهت تعمیر قفل دیجیتال هوشمند را نخواهید داشت. در این مطلب علاوه بر نکات لازم جهت تعمیر و نگهداری قفل دیجیتال، نحوه نصب این محصول را هم توضیح خواهیم داد.

علل رایج تعمیر قفل دیجیتال هوشمند

اولین دلیل خرابی قفل دیجیتال هوشمند استفاده از باتری‌های غیر اورجینال یا همان فیک هستند که تأثیر مستقیم روی بُرد قفل دیجیتال دارد. حتی بعضاً کاربران قفل دیجیتال هوشمند پس از استفاده از باتری‌های فیک می‌گویند بلافاصله بعد از قرار دادن باتری در قفل آلارم اتمام باتری روی قفل نمایش داده می‌شود. دلیل دیگری که نیاز به تعمیر قفل دیجیتال هوشمند را دارد خرابی‌هایی است که در مغزی و زبانه‌ها رخ می‌دهد. 

تعمیر قفل دیجیتال در موارد جزئی معمولاً در محل نصب قفل توسط تیم فنی شرکت فروشنده قفل دیجیتال انجام می‌شود. از دیگر علل خرابی قفل‌های دیجیتال استفاده مستقیم از مواد شوینده به خصوص بر روی سنسور اثر انگشت قفل است. توصیه می‌کنیم برای طول عمر بیشتر قفل دیجیتال هوشمند از یک دستمال حاوی شوینده برای تمیز کردن قفل استفاده نمایید.

از آویزان کردن اجسام سنگین روی دستگیره قفل دیجیتال هوشمند خودداری نمایید چرا که سبب شکستگی دستگیره قفل دیجیتال می‌شود و عمر دستگاه را کوتاه می‌کند البته که همواره با خرید از شرکت‌های معتبر فروش قفل دیجیتال امکان تعمیر قفل دیجیتال هوشمند وجود دارد.

نکته دیگری که می‌بایست در خرید قفل دیجیتال برای جلوگیری از خرابی قفل به خاطر بسپارید، خرید این محصول برای مناطق شرجی و رطوبتی مثل شمال و جنوب ایران است. چرا که در این مورد می‌بایست از قفل دیجیتال هوشمند مقاوم در برابر رطوبت استفاده نمایید در غیر این‌صورت بُرد قفل دیجیتال آسیب می‌بیند. یکی از نمونه‌های قفل دیجیتال هوشمند ضد آب در ایران قفل 3168 یال است که قفلی بسیار محکم و با کیفیت می‌باشد.

خدمات-قفل-هوشمند

خدمات پس از فروش قفل دیجیتال هوشمند

خدمات پس از فروش کلیه خدماتی است که فروشنده قفل دیجیتال هوشمند پس از فروش به شما عزیزان ارائه می‌نماید که شامل وارانتی و پشتیبانی فنی 24 ساعته و مواردی از این دست می‌شود. اگر از یک شرکت معتبر فروش قفل دیجیتال هوشمند خریدتان را انجام دهید می‌توانید بهترین خدمات پس از فروش را دریافت نمایید. چرا که یک فروشنده معتبر قفل دیجیتال را از مبادی قانونی وارد کشور می‌کند و می‌تواند خدمات پس از فروش ارائه نماید.

در صورتی که قفل دیجیتال هوشمند قاچاق ممکن است ارزان‌تر باشد اما فروش قفل دیجیتال هوشمند به منزله اتمام رابطه شما با فروشنده خواهد بود. زیرا قفل دیجیتال قاچاق در حقیقت موجودیت قانونی ندارد که خدمات پس از فروش به آن تعلق می‌گیرد.

نصب-قفل-دیجیتال

طریقه نصب قفل دیجیتال هوشمند

نصب قفل دیجیتال هوشمند از طریق اندازه گیری‌های دقیق ضخامت درب، بادخور یا بائوی درب (فاصله چارچوب تا شروع نقش درب) و پایین قفل تا پایین درب آغاز می‌شود. سپس نیاز به انجام سوراخ کاری برای نصب درب هستید که بسته به انواع درب نیازمند ابزارهای مثل گردبر، مغار، مته، دریل و … نیاز دارید. البته توصیه می‌شود نصب قفل دیجیتال هوشمند را به نیروی فنی متخصص بسپارید چون در صورت عدم نصب دقیق قفل دیجیتال هوشمند کارایی خوبی نخواهد داشت.

در مورد درب‌های شیشه سکوریت که امکان سوراخ کاری بعد از ساخت وجود ندارد بهتر است اندازه‌ها را به کارخانه درب ساز بدهید تا در مراحل ساخت درب سوراخ کاری را انجام دهد. در غیر این‌صورت برای نصب قفل دیجیتال هوشمند روی درب شیشه سکوریت می‌بایست از چسب کاری استفاده نمایید. حتماً در زمان نصب قفل دیجیتال هوشمند در حالتی که درب باز است کارکرد زبانه‌ها را بررسی نمایید.

در زمان نصب قفل دیجیتال هوشمند مجدداً قفل دیجیتال را ریست کنید تا احیاناً اگر نصاب دسترسی آزمایشی برای خودش تعریف کرده باشد غیر فعال شود. همچنین بر اساس تعداد کلید و کارت قید شده در فاکتور، کلیدها و کارت‌های rfid را از نصاب تحویل بگیرید. در کنار این‌ها برای استفاده از خدمات وارانتی از نصاب بخواهید فرم مربوطه را مهر و امضا نماید تا در صورت لزوم به استفاده به مشکل برنخورید.

جهت اطلاع از اخبار روز قفل‌های دیجیتال می‌توانید پیج اینستاگرام بارمان را دنبال نمایید.