فیلتر براساس قیمت:

قفل اثر انگشتی نوعی قفل هوشمند و الکترومکانیکی می‌باشد که با استفاده از سیستم بیومتریک و یا اسکنر اثر انگشت ورود و خروج را کنترل و امنیت درب ورودی را افزایش می‌دهد. در گذشته به دلیل بالا بودن قیمت دستگیره دیجیتال و محدود بودن تولید آن، تنها شرکت‌های نظامی و امنیتی از این نوع قفل برای محدود نمودن دسترسی استفاده می‌کردند.

اما امروزه به دلیل در دسترس بودن این فناوری، به صرفه بودن آن از نظر قیمت، بالا بودن امنیت نرم افزار تشخیص اثر انگشت و استفاده از الگوهای دقیق و دائمی اثر انگشت برای تشخیص هویت، استفاده از قفل های اثر انگشتی در میان مردم بسیار فراگیر شده است.

در حال حاضر در بسیاری از مؤسسات و دفاتر اداری و تجاری و ساختمان‌های مسکونی از قفل اثر انگشتی ( digital Fingerprint lock ) استفاده می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به‌فرد قفل‌های اثر انگشتی که باعث محبوبیت بسیار زیاد این محصولات امنیتی در سراسر جهان شده است، می‌توان به عدم استفاده از کارت و کلید و یا به خاطر سپردن رمز عبوری اشاره کرد.

قفل اثر انگشتی سامسونگ

تاریخچه استفاده از اثر انگشت

برخلاف باورهای عمومی، استفاده از اثر انگشت قدمت زیادی در جوامع بشری دارد؛ در قرن‌های پیش از میلاد از آن برای مشخص نمودن سازنده سفال و همچنین ایجاد مهرهای سفالی برای افراد استفاده می‌شد؛

بعدها با اختراع کاغذ، از اثر انگشت روی آن به‌عنوان امضا و برای رسمیت بخشیدن به اسناد استفاده شد؛

اما انگشت‌نگاری از مجرمان از زمان حمورابی آغاز شد. در ایران نیز از قرن هفتم اسناد را با استفاده از آن مهر می‌کردند.

ثبت اثر انگشت با جوهر، از اوایل قرن بیستم در غرب، در امور قضایی و جنایی مورد استفاده قرار گرفت؛

اما ثبت دیجیتالی اثر انگشت از دهه 1960 انقلابی در این حوزه به‌وجود آورد و تاکنون سیستم‌های متعددی برای ثبت آنلاین آن بوجود آمده و در حال تکامل هستند و اخیرا هم قفل اثر انگشتی درب تولید شده است.

اثر انگشت و بیومتریک

آیا اثر انگشت هر شخص واقعا منحصر به‌فرد است؟

یک محقق بریتانیایی به‌نام فرانسیس گالتون در پاسخ به ابراز نگرانی وکلای قانونی درباره احتمال وجود اثر‌ انگشت‌های مشابه، در سال 1888 پژوهشی پیرامون احتمال وراثتی بودن آن در موسسه رویال انجام داد و به این نتیجه رسید که خطوط روی انگشتان به ارث نمی‌رسند و همچنین در سه جلد از کتاب‌های خود تحت عناوین «آثار انگشت، 1892»، «انگشت تار شده، 1893» و «راهنمای اثرانگشت ، 1895» به این موضوع پرداخت و ثابت کرد احتمال مشابه بودن اثر انگشت دو نفر برابر یک به 64 میلیارد است. بنابراین می‌توان از آن به‌عنوان روشی مطمئن در امور تشخیص هویت و امنیت استفاده کرد.

مزایا و معایب دسترسی به قفل دیجیتال توسط اثر انگشت

مزایا

  • حمل راحت و عدم نگرانی از گم شدن آن: کلید دسترسی به قفل اثر انگشتی، انگشت شماست که همواره همراه شماست.
  • در برابر روش‌هایی مانند قفل رمزی، روش امن‌تری است.
  • دسترسی بسیار سریع به درب ورودی.
  • در طول زمان از بین نمی‌رود.
  • غیرقابل هک بودن به دلیل منحصر به‌فرد بودن اثر انگشت شخص و وجود مکانیزم بیومتریک در سنسور اثر انگشت.
  • بالا بودن تعداد کاربران قابل شناسایی به دستگیره دیجیتال توسط اثر انگشت (حداقل 100 عدد اثر انگشت منحصر به‌فرد).
  • معرفی کاربر جدید بدون صرف هزینه اضافی و مدیریت راحت کاربران در اماکن پر رفت و آمد.

قفل اثر انگشتی سامسونگ

معایب

  • عدم امکان به اشتراک گذاشتن اثر انگشت: این مورد خود یک مزیت به حساب می‌آید زیرا به اشتراک گذاشتن پارامتر ورودی در بسیاری از موارد، امنیت خانه یا محل کار را به خطر می‌اندازد.
  • عدم تشخیص هویت در آب و هوای بسیار سرد: در آب و هوای بسیار سرد به دلیل کاهش جریان خون در دستان و انگشتان، تشخیص اثر انگشت شخص کمی با مشکل مواجه می‌شود که این مورد به دلیل وجود سیستم بیومتریک در سنسور اثر انگشت است.

نحوه کارکرد اسکنر اثر انگشت و قفل اثر انگشتی

اسکنر اثر انگشت یک دستگاه‌ ورودی دیجیتال است که اثر انگشت انسان را به صورت تصاویر دو بعدی و سه‌بعدی می‌خواند و آن‌ها را به اطلاعات و الگوهای عددی تبدیل می‌کند.

زمانی که انگشت خود را روی آن قرار می‌دهید، اثر انگشت به صورت الگوهای عددی رمزگذاری شده، در پایگاه داده‌ای قفل اثر انگشتی ذخیره می‌شود. حال اگر مجددا انگشت خود را بر روی اسکنر قرار دهید، اثر انگشت اسکن شده با اثر انگشت ذخیره شده مقایسه می‌شود. اگر اثر انگشت اسکن شده با اطلاعات حافظه قفل اثر انگشتی مطابقت داشته باشد، هویت شخص تایید شده و درب ورودی باز می‌گردد.

تمامی این مراحل با دقت بسیار بالا و در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد. به همین دلیل این روش تشخیص هویت، راحت‌ترین و امن‌ترین روش دسترسی در قفل‌های دیجیتال به حساب می‌آید.

قفل سامسونگ

ویژگی‌های مهم قفل اثر انگشتی

  • دسترسی بدون کلید به درب ورودی
  • سرعت بسیار بالا و راحت در تشخیص هویت شخص
  • مجهز به آلارم هشدار حوادث امنیتی مانند سرقت، آتش سوزی، شوک الکتریکی بالا و …
  • بدنه بسیار مقاوم و طول عمر بیشتر نسبت به قفل های مکانیکی
  • تنوع در طرح و رنگ
  • معرفی تعداد زیادی از کاربران بدون صرف هزینه (حداقل 100 اثر انگشت منحصر به‌فرد)
  • ثبت و کنترل ورود و خروج توسط تلفن همراه و باز و بسته کردن درب از راه دور (در برخی از مدل ها مانند YDM4109)
  • مجهز به سیستم بیومتریک
  • استفاده از باتری قلمی برای تامین انرژی مورد نیاز قفل، بدون نیاز به سیم‌کشی داخلی برق، برخلاف اکثر قفل‌های برقی
  • قفل کودک
  • بسته شدن قفل به صورت خودکار پس از خروج از منزل
  • باز و بسته کردن درب ورودی ساختمان توسط ریموت کنترل مانند درب خودرو
  • اتصال به آیفون تصویری ساختمان با خرید تجهیزات هوشمند
  • اتصال به سیستم‌های هوشمندسازی و امنیتی با استفاده از پروتکل‌های هوشمند Z-WAVE و ZIGBEE

فیلم انواع مدل های قفل اثر انگشتی

مدل‌های پر فروش قفل اثر انگشتی

در ادامه به 4 دسته اصلی از ویژگی‌ها اشاره می‌شود که با توجه به آن‌ها می‌توان انتخابی مناسب میان مدل‌های مختلف قفل اثر انگشتی داشت. انتخاب مناسب قفل اثر انگشتی زندگی را برای شما ساده‌تر و آسان‌تر خواهد نمود. این چهار دسته شامل موارد زیر می‌گردد:

  • قابلیت‌های نرم افزاری
  • قابلیت‌های سخت افزاری
  • مکانیزم فنی قفل
  • طراحی و کیفیت ساخت

با توجه به موارد بالا نگاهی به بهترین مدل‌های قفل اثرانگشتی در ایران خواهیم انداخت.

قفل اثرانگشتی سامسونگ SHP-DP728

جدیدترین محصول یعنی قفل سامسونگ علاوه بر اثر انگشت، قابلیت شناسایی رمز، کارت، تلفن همراه و ریموت کنترل را دارد و با داشتن طراحی بسیار زیبا، به یکی از پرفروش‌ترین قفل‌های دیجیتال در ایران و حتی جهان تبدیل شده است.

قفل اثر انگشتی سامسونگ مدل SHP-DP728

قفل اثر انگشتی سامسونگ SHS-H700

قفل اثرانگشتی SHS-H700 یکی دیگر از محصولات سامسونگ می‌باشد که دسترسی امن و راحت را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر اثر انگشت از طریق رمز و ریموت کنترل می‌توان به این نوع قفل دیجیتال دسترسی پیدا کرد.

قفل اثر انگشتی سامسونگ مدل SHS-H700

قفل اثر انگشتی YALE YDM4109

یکی از بهترین مدل‌های قفل اثر انگشتی جهان، YDM4109 شرکت یال می‌باشد که با داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد در کنار قیمت بسیار مناسب، از استقبال بی‌نظیری در سراسر جهان، به ویژه خاورمیانه برخوردار است. علاوه بر اثر انگشت، از طریق رمز و تلفن همراه می‌توان به این نوع قفل دسترسی پیدا کرد.

YALE YDM 4109

قفل اثر انگشتی  HIONE H7090

قفلی بسیار ارزان که با داشتن ویژگی‌های فوق العاده، خیلی زود به رقیبی جدی برای برندهای بزرگ در ایران تبدیل شده است. ارزان بودن قفل اثرانگشتی H7090 HIONE نیز به دلیل کیفیت تولید بسیار پایین و استفاده از متریال ارزان در تولید آن می‌باشد. این محصول در ایران توسط یک شرکت ایرانی به نام یوکا، OEM شده است و با تغیر نام به Leo Pro در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این نوع قفل قابلیت شناسایی رمز، کارت، اثر انگشت و ریموت کنترل را دارد.

HIONE H7090

قفل اثر انگشتی K9 KADAS

این نوع قفل دیجیتال چینی ظاهر بسیار زیبایی دارد و با داشتن ویژگی‌های فوق العاده در بازار ایران دلربایی می‌کند. قیمت ارزان این محصول آن را به یکی از گزینه‌های مقرون به‌صرفه برای خریداران تبدیل کرده است. علاوه بر اثرانگشت، قفل اثر انگشتی K9 KADAS قابلیت شناسایی رمز، کارت و نرم افزار هوشمند تلفن همراه را دارد.

K9 KADAS

قفل اثر انگشتی H-GANG TR821

شرکت H-GANG به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات قفل دیجیتال در کره جنوبی، محصول با کیفیتی را روانه بازار نموده است که در عین زیبایی، راحتی در رفت و آمد و امنیت را برای کاربران فراهم می‌کند. قفل اثر انگشتی H-GANG TR821 قابیلت شناسایی اثر انگشت و رمز را دارد.

TR 821

قفل اثر انگشتی کلاسیک

طراحی این محصول زیبا ترکیبی از طرح‌های کلاسیک و ویژگی‌های امنیتی و فنی قفل‌های هوشمند است که تجربه‌ای متفاوت از زیبایی و امنیت را در کنار هم برای کاربران فراهم می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد این محصول، ثبت ورود و خروج و مغزی ضد سرقت است.

قفل اثر انگشتی کلاسیک

برای اطلاع از قیمت قفل دیجیتال می‌توانید علاوه بر مشاهده قیمت‌ها، با شماره‌ تلفن های شرکت تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان مجرب ما در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات و مشکلات شما می‌باشند.

سوالات متداول در مورد قفل دیجیتال اثر انگشتی

بسیاری از کاربران پس از خرید قفل اثرانگشتی دچار مشکلاتی شدند که سوالات بسیاری را در ذهن آن‌ها به وجود آورد. حال در ادامه با پاسخ دادن به سوالات متداول کاربران در مورد قفل اثر انگشتی، ابهامات به وجود آمده را کاملا برطرف سازیم.

قفل کودک قفل اثر انگشتی