هوشمند سازی هتل که به عنوان هتل هوشمند نیز شناخته می شود، ارائه خدمات و امکانات رفاهی به مسافران و مهمانان با بالاترین سطح کیفیت در همه جا، از جمله کارکنان و اتاق های اتاق ها است. به طور کلی هتل های هوشمند با هدایت و مدیریت سیستم هوشمند هتل امکانات ویژه ای را برای مهمانان فراهم می کنند. به طور مشابه، بسیاری از هتل ها و مدیران آنها می خواهند با استفاده از دستگاه های هوشمند مانند قفل هتلی، هتل های خود را هوشمند کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با گجت های هوشمند هتل و برخی از مزایای آن ها آشنا شوید.

تجهیزات هتلی هوشمند چیست؟

معرفی انواع دستگاه های هوشمند هتل و کاربرد آنها

سیستم مدیریت هتل هوشمند

در یک سوئیت هوشمند، مهمانان می توانند سیستم روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش، روشنایی، تهویه و غیره را کنترل کنند. با استفاده از پنل های هوشمند، تبلت ها یا تلفن همراه مهمانان. در همین راستا، با پذیرش افراد در هتل های هوشمند، بارکد امنیتی به افراد داده می شود که به راحتی توسط تبلت یا تلفن همراه فرد قابل رمزگشایی است.

در نتیجه پس از نصب اپلیکیشن مربوطه، میهمان به راحتی می تواند با وارد کردن مشخصات و شماره اتاق خود، مجموعه را مدیریت کند. برای این منظور افراد می توانند درخواست های مختلفی از جمله نظافت اتاق، سرویس غذا، نظافت اتاق، رزرو خودرو و … را از طریق تلفن همراه خود ثبت و به پذیرش هتل ارسال کنند.

قفل مناسب درب هتل

یکی از مهم ترین عناصر تجهیزات هتل، استفاده از بهترین و راحت ترین قفل های هتل برای راحتی و امنیت کاربران است. در این راستا استفاده از قفل دیجیتال برای هوشمندسازی هتل ها یکی از بهترین و پرکاربردترین وسایل مورد استفاده در هتل های هوشمند است. استفاده از قفل‌های آنلاین و اتصال آن‌ها به نرم‌افزار هتل این امکان را به مهمان یا میزبان می‌دهد که تمامی حرکات را کنترل کند و در نتیجه می‌تواند درب اتاق یا قفل شیشه‌ای نصب شده روی درب‌های شیشه‌ای هتل‌ها را از پشت میز باز و بسته کند. یا حتی دسترسی مهمان را محدود کنید.

انواع دستگاه های هوشمند هتل

ویژگی های کلیدی قفل هوشمند هتل

تشخیص چهره و اسکن چهره: یکی از مهم ترین فناوری های قفل هوشمند هتل، فناوری تشخیص چهره است که با ورود مهمان یا نزدیک شدن به درب اتاق توسط قفل هوشمند تشخیص داده می شود و در نتیجه درب به صورت خودکار باز می شود.

بیومتریک، مانند اثر انگشت: با قفل بیومتریک، مجوز دسترسی برای افراد و مهمانان هتل بر اساس هویت افراد و ویژگی‌های فیزیکی، مانند اثر انگشت، شبکیه چشم، عنبیه و غیره ایجاد می‌شود. در این میان ویژگی های فیزیکی منحصر به فرد افراد هک آنها را غیرممکن کرده است که امنیت کامل را برای مهمانان فراهم می کند.

کارت هوشمند: جای کارت درب دارای کد امنیتی است که به کاربر اجازه می دهد از درب برقی وارد فضا شود. این سیستم مجهز به کارتخوانی است که به افراد اجازه می دهد با کشیدن انگشت یا قرار دادن کارت روی کارتخوان وارد خانه شوند.

ویژگی های کلیدی قفل هوشمند هتل

نشانگر وضعیت اتاق های هتل

نشانگر وضعیت هتل یکی دیگر از تجهیزاتی است که هر هتلی به آن نیاز دارد که به مهمانان هتل اجازه می دهد تا وضعیت اتاق خود را به صورت آنلاین به کارکنان گزارش دهند تا نیازهای افراد با سرعت بیشتری برآورده شود. همچنین از این نشانگرها در اتاق های هتل برای نمایش اندیکاتورهای مختلفی مانند مزاحم نشوید، لطفاً مرتب کنید، صبر کنید، چاپ لوگوی هتل و موارد مختلف دیگر استفاده می شود.

نمونه دیگری از این نشانگرها دکمه لمسی درب ورودی است که برای اتاق های مختلف قابل استفاده است. در نهایت یکی از مهمترین مزیت های این نشانگرها ظرافت و زیبایی این پنل ها است که آنها را به انتخابی ایده آل برای یک هتل هوشمند تبدیل می کند.

حرف پایانی

در نهایت استفاده از سیستم هوشمند هتل باعث کاهش مصرف انرژی، هزینه ها و نیروی انسانی برای خدمت رسانی به میهمانان می شود که این امر باعث کاهش خطای انسانی و ارائه خدمات سریعتر می شود. در این میان قفل دیجیتال بارمنز یکی از بهترین برندهای ارائه دهنده تجهیزات هوشمند هتل می باشد که می توانید امنیت و راحتی کامل را به مهمانان هتل ارائه دهید و مزایای تعدادی از محصولات را برآورده کنید.