دزدگیر ساختمان چیست؟ خانه ای که ما در آن زندگی می کنیم باید بسیار امن باشد تا کسی نتواند وارد آن شود. امروزه با توجه به افزایش جمعیت و افزایش قیمت اجناس و افزایش قیمت کالاهای مصرفی افزایش سرقت در جامعه دغدغه شهروندان است و هشدار داده می شود. افرادی که نسبت به آنها بی تفاوت هستند. امروزه با توجه به افزایش جمعیت و گسترش شهرها، امنیت امری مهم تلقی می شود و باید فکری به حال آن کرد تا کسی نتواند به راحتی امنیت خانه های ما را به خطر بیندازد. راه های مختلفی برای راه اندازی امنیت خانه وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها زنگ هشدار ساختمان است. در ادامه با ما باشید تا بهترین راه برای ایمن سازی خانه را به شما بگوییم.

دزدگیر ساختمان چیست؟

دزدگیر یکی از ابزارهای ضد سرقت است که می تواند امنیت منزل شما را تضمین کند. این ابزار ضد سرقت می تواند از طریق سنسورهای خاص و امکانات فراوان شما را از وضعیت خانه مطلع کند تا بتوانید در مواقع خاص اقدامات لازم را انجام دهید. به غیر از منازل، از این دزدگیرها می توان در مکان های عمومی و در مشاغل و سازمان ها برای محافظت از مکان در برابر سارقان هوشمند استفاده کرد.

این سیگنال ها برای کشورهای مختلف انواع مختلفی دارند، طبق قوانین مختلف، بهترین سیستم برای هر کشوری طراحی شده است تا به بالاترین سطح برسد و آن کشور را به خوبی پوشش دهد. از جمله انواع این سیستم ها می توان به اضطراری و آژیر و دزدگیر محلی و همچنین ساختمان های اضطراری و سیگنال با کد سیم کارت که سایر موارد اضطراری محسوب می شوند، دارای خط تلفن نیز می باشد که این یکی از معایب آن است. آنها می توانند بگویند که در صورت قطع شدن خط ثابت، این سیستم ها برخی از عملکردهای خود را از دست می دهند، بنابراین توصیه می کنیم برای مکان ها از سیستم هایی با تلفن های سیم کارت استفاده کنید.

دزدگیر ساختمان چیست؟

آیا دزدگیر ساختمان فقط ساختمان ها را پوشش می دهد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آئین نامه ساختمان تنها شامل خانه نمی شود و تنها از هر مکان مهمی که نیاز به حفاظت دارد مانند ادارات و موسسات و با توجه به نوع مکان و در شرایط فعلی تابلوی مناسب در آن مکان نصب شده است تا ایمنی آن مکان تضمین شود.

دزدگیر ساختمان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که تمامی این اجزا در کنار هم می توانند امنیت مکان مورد نظر شما را تامین کنند که در ادامه به توضیح برخی از این قطعات می پردازیم.
دزدگیر خانه دارای اجزای زیر است:

  • تجهیزات امنیتی
  • هشدار تحویل ابزار و تجهیزات
  • اتصالات داخلی
  • قفل دیجیتال

واحد کنترل نقش بالایی در تجهیزات دارد و به عنوان مهمترین قسمت دزدگیر شناخته می شود که بسته به نوع دزدگیر نتیجه را برای صاحب محل ارسال می کند مثلا در دزدگیر با قابلیت تماس با واحد کنترل، در صورت کشف سرقت، بلافاصله با تلفن مورد نظر تماس گرفته شده و سرقت اطلاع داده می شود. سیستم های دزدگیر ساختمان نقش مهمی در ایمنی ایفا می کند. یکی از مهمترین جنبه های کنترل ترافیک، ساخت سیستم های هشدار می باشد. این ماشین ها انواع مختلفی دارند. ما سعی خواهیم کرد در این مقاله چند نمونه از آن ها را بررسی کنیم.

سنسور مغناطیسی نوعی سنسور است که در دزدگیر برای باز و بسته کردن درب استفاده می شود. برای افزایش ایمنی در محیط، این سنسورها در درب های ورودی و خروجی ساختمان تعبیه می شوند تا با باز شدن در و پنجره آژیر آن فعال شود.

سنسور ارتعاش که به آن سنسور شوک نیز می گویند، نوع دیگری از سنسورهای ساختمانی است که به لرزش یا ضربه بسیار حساس است و می تواند فوراً فعال شود. این سنسورها می توانند در مغازه ها به خصوص طلافروشی ها بسیار کاربردی باشند، در صورت گیج شدن یا شکستن شیشه، این سنسورها بلافاصله فعال می شوند و از سرقت جلوگیری می کنند.

در صورت وجود نشت گاز شهری در محل مناسب، سنسور تشخیص گاز را می توان به سرعت فعال کرد. این سنسور ممکن است یکی از مهم ترین حسگرها برای خانه ها باشد، زیرا سالانه تعداد معینی از افراد بر اثر نشت گاز جان خود را از دست می دهند. دزدگیرهایی با این قابلیت باید طبق دستورالعمل نصب شوند در غیر این صورت کارایی خود را از دست می دهند.

حسگرهای لیزری یکی دیگر از سنسورهایی است که می توان از آن برای ایمن سازی منازل و مشاغل استفاده کرد، با این تفاوت که با استفاده از لیزر، حرکات حیوانات را در نظر نمی گیرد و تنها به حرکات انسان واکنش نشان می دهد.

دزدگیر قفل دیجیتال

قابلیت دزدگیر ساختمان

همانطور که گفته شد این دزدگیر امنیت خانه را به بهترین شکل ممکن تامین می کند. در پاسخ به این سوال که دزدگیر ساختمان چیست، می خواهیم با ذکر امکانات این سیستم به این سوال پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

اینها را می توان از راه دور کنترل کرد. نصب این دزدگیرها خانه یا شریک زندگی شما را از سارقان در امان نگه می دارد. این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما اجازه می‌دهند زمانی که در محل کار هستید و خارج از خانه هستید. اگر در خانه اتفاقی بیفتد و شخص ناشناس وارد خانه شود سیستم بلافاصله به شما اطلاع خواهد داد. لازم به ذکر است که برخی از دزدگیرها دارای دوربین هایی هستند که دوربین مدار بسته هستند که می توانند فیلم مزاحمان خانه را ضبط کنند تا بتوان آنها را ردیابی کرد.

به موقع به شما اطلاع خواهند داد. هنگامی که شخصی سعی می کند برای سرقت به خانه یا محل کار شما دسترسی پیدا کند، سیستم ها فوراً به شما اطلاع می دهند تا بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید که یک ویژگی ضروری برای امنیت ساختمان است. این ویژگی از طریق انواع سنسورها به دست می آید، به این معنی که این سنسورها در کمترین زمان ممکن برای جلوگیری از سرقت فعال می شوند.
داشتن دزدگیر از سارقان جلوگیری می کند. وقتی خانه ای مجهز به سیستم دزدگیر باشد، احتمال سرقت کاهش می یابد زیرا سارقان قبل از اقدام به سرقت به محل حادثه می رسند و اگر دیدند دزدگیر نصب شده است، این کار را نمی کنند. نگران نفوذ در آن مکان باشید و مکانی بدون سیستم هشدار کنترل می شود تا مطمئن شوید که آنها خود را در معرض خطر قرار نمی دهند و این مشکل در نوع خود یک ویژگی محسوب می شود.

تحت پوشش بیمه قرار گیرند. با نصب دزدگیر در اماکن می توانید از سرقت جلوگیری کنید و از بیمه استفاده کنید زیرا بیمه مرکزی قوانینی را وضع کرده است که اگر مکان شما دزدگیر نداشته باشد نمی توان محل را ایمن کرد بنابراین می توانید محل را ایمن کنید. جایی که شما آن را می خواهید برای کمک گرفتن از بیمه در شرایط ملکی این کار را انجام دهید. با تنظیم آلارم از آتش سوزی جلوگیری کنید. آتش سوزی رویدادی است که می تواند تمام دارایی شما را از بین ببرد و بیشترین خسارت را به بار آورد. با استفاده از سنسورهای تشخیص دود و حرارت می توانید از آتش سوزی جلوگیری کنید. هشدار، آنها در مورد حادثه به شما می گویند و می توانند با آتش نشانی تماس بگیرند و وضعیت را به آنها اطلاع دهند.

شما می توانید با نصب سیستم دزدگیر در ساختمان خود از آسیب دیدن درها و پنجره ها جلوگیری کنید. برای ورود به ساختمان معمولا سارقان از در و پنجره وارد می شوند و شروع به سرقت می کنند که با نصب سنسورهای ضربه و لرزش در در و پنجره ها می توان از سرقت جلوگیری کرد و سارق با دیدن این سنسورها شروع به خرابکاری می کند. در و پنجره ها شکسته نمی شوند و درها و پنجره ها دست نخورده می مانند.

شما می توانید وسایل برقی خود را از راه دور کنترل کنید. اگر از بهترین دزدگیرهای موجود در بازار استفاده می کنید، می توانید این عملکرد را به کمک دستگاه f10 انجام دهید و با این دستگاه می توانید تمامی وسایل برقی خانه، کلبه و محل کار خود را کنترل کنید و با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی خود می توانید همه دستگاه ها را کنترل کنید. در نهایت با نصب این دزدگیر دیگر نگران خانه خود نباشید زیرا به راحتی می توانید منطقه مورد نظر را کنترل کنید.

قابلیت دزدگیر ساختمان

نتیجه

با نصب این سیستم دزدگیر می توانید خانه، محل کار، کلبه و هر مکانی خود را به بهترین نحو ممکن ایمن کنید تا از سرقت اموال خود جلوگیری کنید تا ضرر نکنید.