قیمت قفل هوشمند کمد بر اساس برند، کیفیت، دسترسی‌ها و ویژگی‌های آن تعیین می‌شود. قفل هوشمند کمد با اسامی مختلفی در بازار محصولات امنیتی از جمله قفل کمدی، قفل استخری، قفل باشگاهی و لاکر (locker) شناخته می‌شود. قفل هوشمند کمدی برای استفاده کمد و کشوهای منازل و اماکن عمومی از قبیل استخرها، مجموعه‌های ورزشی مثل سالن‌های بدن‌سازی، کارکنان بیمارستان‌ها، شرکت‌ها و … کاربرد دارد. ضرورت استفاده از قفل هوشمند کمد، داشتن کمدی ایمن برای قرار دادن وسایل شخصی در اماکن عمومی و منازل می‌باشد. تعجب نکنید بالاخره داخل منزل هم کمدی برای قرار دادن مدارک و اسناد نیاز می‌شود که دور از دسترسی دیگران باید باشد. در این مقاله به ویژگی‌های قفل هوشمند کمد که تعیین کننده قیمت قفل هوشمند کمد می‌باشد می‌پردازیم.

دسترسی‌های قفل هوشمند کمد 

در انواع برندهای مختلف قفل هوشمند کمد از دسترسی‌های متنوعی برای باز کردن قفل هوشمند استخری استفاده می‌شود. این دسترسی‌ها شامل رمز، اشکال مختلف تگ RFID در قالب کارت‌های بزرگ، جاسوئیچی مانند، مچ‌بندی و مگنت (کلیدهای مغناطیسی) می‌باشد. فرکانس این کارت‌ها در محدوده 13.56 مگاهرتز می‌باشند و برخی دارای قفل اتوماتیک هستند. به صورتی که با بستن قفل هوشمند کمد، درب آن به طور خودکار قفل می‌شود. یکی از المان‌های تعیین کننده قیمت قفل هوشمند کمد، نوع دسترسی‌هایی است که به کاربران می‌دهد.

انواع سطوح دسترسی‌های قفل هوشمند کمد می‌تواند عادی و یا ادمین باشند که در سطح دسترسی ادمین یا به اصطلاح VIP دسترسی لاکر مشخصاً برای کاربر محفوظ می‌ماند. در مقابل در دسترسی سطح عادی، رمز به طور یک‌بار مصرف تعریف می‌شود و با یک‌بار استفاده به طور خودکار غیرفعال می‌شود. در صورت گم شدن یکی از تگ‌های RFID با دسترسی مستر کارت که مدیر باشگاه یا مجموعه ورزشی دارد می‌تواند آن را غیر فعال کند. استفاده از دسترسی‌های نام‌برده که همگی جایگزین کلید مکانیکی هستند علاوه بر تأمین حداکثری امنیت وسایل شخصی، زیبایی ظاهری محیط شما را دو چندان می‌کنند.

قفل هوشمند

از دیگر المان‌‌هایی که روی قیمت قفل هوشمند کمد تأثیر می‌گذارد خود این تگ‌های RFID در اقسام مختلف است؛ چرا که می‌بایست برای استفاده از قفل هوشمند کمد قیمت آن‌ها را هم در نظر بگیرید. علاوه بر این آیتم نصب هم هزینه جداگانه خود را به دنبال دارد که روی قیمت قفل هوشمند کمد مؤثر می‌باشد.

ضرورت استفاده از قفل هوشمند کمد در اماکن عمومی مثل استخر و باشگاه‌های ورزشی حفظ اعتبار مجموعه به واسطه ایجاد امنیت برای نگهداری از وسایل شخصی کاربران است. در غیر این‌صورت دیگر کسی رغبتی به ثبت نام در مجموعه شما را نخواهد داشت. 

مزایا و ویژگی‌های قفل هوشمند کمد

قفل هوشمند کمد نسبت به رطوبت مقاوم است به همین دلیل در اماکنی مثل استخر امکان نصب دارند. همچنین قفل هوشمند کمد بر روی انواع درب از جمله چوبی، MDF و فلزی قابلیت نصب دارد. برخی از انواع تگ‌های RFID قفل هوشمند کمد امکان شارژ نقدی هم دارند که می‌توانید با قرار دادن آن‌ها در جایگاه تعبیه شده خریدهای خود را از اماکنی مثل بوفه هم انجام دهید که در رفاه حال کاربران نقش به سزایی دارد. قیمت قفل هوشمند کمد از بازه حدودی 3 تا 20 دلار متغیر است که بسته به نحوه عملکرد و کیفیت متریال استفاده شده در آن متفاوت می‌باشد. مدل‌هایی از قفل هوشمند کمد هم وجود دارند که می‌بایست علاوه بر باز کردن درب کمد برای بستن هم از دسترسی خود استفاده نمایید.

شاید تجربه استفاده از قفل هوشمند کمدهایی که مجهز به یک دستگاه کلی کارت خوان یا هر دسترسی دیگر مثل اثر انگشت و یا حتی تشخیص چهره هستند را  داشته باشید. در این موارد دیگر حتی نیازی به حمل مچ بند و یا KEY TAG را نخواهید داشت و تنها کافی است برای باز کردن درب قفل هوشمند کمد از آن دستگاه تعبیه شده استفاده نمایید. هشدار اتمام باتری از دیگر مزایای قفل هوشمند کمد است که در برخی از مدل‌ها با آپشن منبع تغذیه اضطراری می‌توانید به طور موقت آن را شارژ نمایید که این هم جزء قابلیت‌های تأثیرگذار روی قیمت قفل هوشمند کمد می‌باشد.

قفل دیجیتال کمد

مزیت استفاده از قفل هوشمند کمد نسبت به قفل‌های کمی معمولی که تنها دسترسی کلیدهای مکانیکی را دارند امنیت بیشتر آن‌هاست؛ چرا که کلیدهای مکانیکی قابلیت کپی دارند. همچنین با گم کردن این کلیدها مجبور به تعویض کلی قفل کمد می‌شوید.

جهت اطلاع از اخبار روز قفل‌های دیجیتال می‌توانید پیج اینستاگرام بارمان را دنبال نمایید.