نیمه روز است و با غروب خورشید هوا سردتر می شود. اما شما آنقدر خسته هستید که نمی توانید برای بالا بردن درجه حرارت خانه وارد موتورخانه شوید. در چنین مواقعی است که روش های هوشمند کنترل دمای خانه به کارتان می آید. کنترل هوشمند دما عملکردهای زیادی دارد و می تواند دمای خانه را به روش های مختلف تنظیم کند. به خصوص در این مواقع که منابع طبیعی رو به اتمام است و این سیستم می تواند نقش موثری در به حداکثر رساندن مصرف انرژی داشته باشد. به علاوه لذت چشیدن سرد و گرم را در روزهای بهاری و زمستانی دو چندان خواهد کرد. در این مقاله در مورد روش های کنترل دما برای خانه های هوشمند صحبت خواهیم کرد. پس به ما بپیوندید

روش کنترل دمای خانه هوشمند بر اساس دمای بیرون

یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل دمای خانه، تنظیم دمای داخل خانه با دمای بیرون است. به این ترتیب، سیستم هوشمند lb500 سنسورهایی را برای جمع‌آوری داده‌های دمای بیرون و انتقال داده‌های مربوط به دما به سیستم مرکزی نصب می‌کند. در نتیجه دمای داخل خانه بسته به سرد یا گرم بودن محیط بیرون توسط سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند تنظیم می شود. با سردتر شدن دمای بیرون، داخل خانه نیز به دلیل افزایش دمای سیستم های گرمایشی گرم می شود. با رسیدن دمای بیرون به تعادل، دمای داخل نیز تنظیم می شود. این یک صرفه جویی قابل توجه در بهره وری انرژی است.

کنترل دمای خانه

کنترل دمای خانه با توجه به شرایط

از دیگر روش‌های کنترل دمای خانه هوشمند، تنظیمات دمای مبتنی بر سناریو برای سیستم‌های گرمایش و سرمایش است. این سناریو در قالب یک برنامه کد طراحی شده است و می تواند دمای خانه را به روش های مختلف در شرایط مختلف تنظیم کند. برای مثال، ممکن است یک سناریوی روز برفی داشته باشید که دمای خانه به گرم ترین حالت خود می رسد. از طرفی ممکن است سناریوی حضور یا غیبت داشته باشید. در هر یک از این سناریوها، دمای خانه به روشی متفاوت تنظیم می شود. می توانید یک اسکریپت ورود به خانه تنظیم کنید. بنابراین یک ساعت قبل از رسیدن به خانه، سیستم های سرمایشی و گرمایشی فعال شده و دمای خانه را طبق یک برنامه از پیش تعیین شده تنظیم می کنند. این اسکریپت ها توسط سیستم های lb500 و lb600 فعال می شوند

کنترل دمای خانه هوشمند با استفاده از تلفن همراه

شما می توانید دمای خانه را با استفاده از تلفن همراه خود کنترل کنید. برنامه های ویژه نصب شده بر روی تلفن شما به شما امکان می دهد خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت کنید. از جمله عملکردهای این اپلیکیشن می توانید تنظیمات دمای منزل را نیز مشاهده کنید. بنابراین می توانید دما را با تلفن همراه یا تبلت شخصی کنترل کنید. همچنین با نصب قفل دیجیتال می توانید آلارم های هشدار دما را نیز روی اپلیکیشن خود دریافت کنید و از بروز آتش سوزی ها جلوگیری نمایید.

روش های کنترل دمای هوشمند منازل

دمای خانه هوشمند خود را با پنل لمسی دیواری هوشمند کنترل کنید

می توانید از یک پانل دیواری برای روش های هوشمند کنترل دمای خانه خود استفاده کنید. این پانل دیواری تنظیمات هوشمند موتورخانه یا فن کویل و کنترل گرمایش از کف را به شما می دهد. بنابراین، می توانید کنترل مناسبی بر دمای ساختمان داشته باشید. با این پنل لمسی دیواری هوشمند می توانید اطلاعات لحظه ای در مورد دمای خانه هوشمند دریافت کنید و تنظیمات لازم را برای سیستم گرمایش و سرمایش اعمال کنید. برنامه ریزی با کمک این پانل دیواری یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه ها و بهینه سازی انرژی است.

کنترل هوشمند دما با دستیار صوتی

یکی دیگر از روش های هوشمند کنترل دما که در برخی برندها وجود دارد، استفاده از دستیار صوتی است. با بلندگوهای هوشمند می توانید سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند را کنترل کنید و دمای خانه خود را با استفاده از دستورات صوتی تنظیم کنید. برای این منظور باید از سیستم های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا استفاده کنید.

هوشمندسازی دمای خانه

نتیجه گیری

روش های مختلفی برای کنترل دما در خانه هوشمند وجود دارد. از سیستم‌های صوتی هوشمند گرفته تا پانل‌های دیواری و تبلت‌ها یا تلفن‌های همراه که توسط حسگرهای هوشمند کنترل می‌شوند که دمای خانه شما را مطابق با ترجیحات شخصی شما تنظیم می‌کنند. اما ساده ترین روش کنترل هوشمند دما، استفاده از دستگاه های کنترل دما هوشمند است که به طور خودکار دمای خانه را با توجه به دمای مورد نیاز شما ثابت نگه می دارد، بنابراین نیازی به بررسی مشکل با مالک نیست و دما همیشه راحت است. اتخاذ یک سیستم هوشمند کنترل دمای خانه مطمئناً به شما کمک می کند تا ارزش و هزینه سیستم سرمایش و گرمایش خود را کاهش دهید و همچنین راحتی و راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.