بارمان یکی از شرکت های پیشگام در بهبود و ارتقای سیستم های امنیتی در ایران می باشد که بهترین محصولات روز را مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. قفل درب اثر انگشتی و امنیتی از محصولات محبوب این شرکت است که به خوبی نیاز مشتریان را برآورده می کند. همچنین اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد قیمت قفل دیجیتال هستید کافیست با مشاور قفل دیجیتال بارمان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

از دستیارهای صوتی هوشمند چه می دانید؟

فناوری‌های جدید مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و دستیار صوتی هوشمند، نحوه تعامل مردم با جهان را تغییر می‌دهند. با پیشرفت های متعدد در هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا، دستیار صوتی هوشمند را شاید بتوان تکامل بعدی بین انسان و ماشین دانست. این فناوری همچنین نقش مهمی در کنترل لوازم خانگی هوشمند مانند گاوصندوق هتل دارد.
در سال های گذشته، سیری اپل؛ دستیار گوگل؛ استفاده از دستیارهای هوشمند مانند کورتانای مایکروسافت و الکسای آمازون به طور چشمگیری افزایش یافته است. دستیارهای صوتی از تشخیص صدا برای ارائه خدمات به مردم استفاده می کنند. از تکنیک های سنتز گفتار و پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می شود.

دستیار صوتی هوشمند

توسعه دستیارهای صوتی هوشمند

فناوری دائما در حال رشد و تغییر است و بازار دستیار صوتی نیز همراه با آن تکامل خواهد یافت. در سال 2019، شرکت تحقیقاتی گارتنر پیش بینی کرد که تا پایان سال 2022، بیش از 50 درصد از تعاملات با دستگاه های هوشمند از طریق چت انجام می شود.
بر این اساس، پیش بینی می شود تعداد کاربران دستیارهای صوتی هوشمند در سال 2015 به 400 میلیون کاربر برسد و تا پایان سال 2021 به بیش از 2 میلیارد کاربر برسد. یک دستیار صوتی هوشمند برای آسان کردن کارها.

نحوه عملکرد دستیار صوتی هوشمند

همه چیز با یک کلمه علامت شروع می شود البته شما هر روز از نام آنها برای جلب توجه افراد مختلف استفاده می کنید همین امر در مورد دستیار صوتی هوشمند نیز صدق می کند کلمه سیگنال “Hello    Siri!” می تواند چیزی شبیه به یا “Hey Google!” دستگاه را بیدار کنید و از این به بعد هوشیار باشید دستیار صوتی پس از شنیدن صدای سیگنال شروع به ضبط می کند دستگاه مدتی منتظر می ماند تا مطمئن شود درخواست شما کامل شده است و سپس آن را به حافظه خود ارسال می کند
پس از ورود به پایگاه داده، درخواست شما با سایر درخواست‌ها مقایسه می‌شود و سپس برای درک به دستورات جداگانه تقسیم می‌شود. سپس پایگاه داده این دستورات را به دستیار صوتی هوشمند ارسال می کند و وظیفه ای که درخواست می کنید به صراحت برای دستیار شما انجام می شود. شاید دستیار صوتی برای درک بهتر درخواست از شما سوالی بپرسد. در نهایت، اگر دستگاه فکر کند شما را درک می کند، کار را انجام می دهد.

برای آشنایی بیشتر با سایر سیستم های هوشمندسازی مثل قفل دیجیتال کلیک نمایید.

کاربردهای دستیار صوتی هوشمند

استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند به طور مداوم در حال گسترش است. به عنوان مثال، گوگل پلتفرمی به نام Google Actions برای توسعه دهندگان فراهم کرده است تا قابلیت های Google Assistant را گسترش دهند. از جمله ویژگی های جالب این فناوری می توان به موارد زیر اشاره کرد.
کنترل دستگاه های امنیتی شخصی و خانگی مانند چراغ ها، ترموستات ها، جاروبرقی ها و حتی درب های اثر انگشت
پاسخ به سوالات کاربران در مورد موضوعات مختلف مانند آب و هوا
پخش موسیقی یا فیلم
یک زنگ هشدار تنظیم کنید
تماس بگیرید یا به مخاطبین پیام بفرستید
خرید یا دریافت اطلاعات در مورد محصولات مختلف

کاربردهای دستیار صوتی هوشمند

تفاوت بین دستیار صوتی هوشمند و برنامه های کامپیوتری

سه ویژگی اصلی دستیارهای صوتی هوشمند را از سایر برنامه های کامپیوتری متمایز می کند:

پردازش زبان طبیعی

دستیارهای صوتی هوشمند توانایی درک و پردازش زبان انسان را دارند که برای پر کردن شکاف های موجود در ارتباطات ماشینی انسان استفاده می شود.

توانایی نتیجه گیری بر اساس داده ها

با استفاده از اطلاعات ذخیره شده در داده ها می توانند بر اساس آن تصمیم بگیرند تا خواسته فرد را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.

قدرت یادگیری ماشینی

دستیار هوشمند قادر است با چیزهای جدید سازگار شود و الگوهای جدیدی را شناسایی کند تا رفتار یک فرد را بهتر از قبل تشخیص دهد.

محبوب ترین دستیار صوتی هوشمند

با معرفی سیری در سال 2011، بازار دستیار صوتی هوشمند رسما شروع به کار کرد. این دستیار هوشمند از سال 2018 با امکانات فراوان در دسترس کاربران قرار گرفته و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.
گوگل همچنین ابتدا دستیار هوشمند خود به نام Google Now را معرفی کرد که عمدتا در سیستم عامل اندروید استفاده می شد. این دستیار اکنون به طور کامل با دستگاه های اپل سازگار است.
این شرکت با معرفی بلندگوی آمازون، دستیار صوتی الکسا، مسیر جدیدی را در استفاده گسترده از فناوری هوشمند تعیین کرد. الکسا بیش از هر چیز دیگری با دستگاه های مختلف سازگار شده است.

محبوب ترین دستیار صوتی هوشمند

تاثیر دستیارهای صوتی هوشمند در شرکت

دستیار صوتی هوشمند بسیاری از کارها را آسان می کند. بسیاری از تولیدکنندگان مواد شیمیایی همیشه از دستکش های ضخیم برای جلوگیری از آلودگی استفاده می کنند. آنها نمی توانند چیزی بنویسند، اما فناوری صدا همه چیز را حل می کند.
به همین ترتیب، برگزاری جلسات برای شرکت ها آسان تر است. اگر نیاز به دانستن آدرس یا داده خاصی داشته باشد، دستیار صوتی اطلاعات را جستجو می کند و به کاربر پاسخ می دهد. همچنین می توانید یادداشت ها، تقویم ها و کارهای آینده بنویسید. علاوه بر همه اینها، در صورت دسترسی دستیار گفتار هوشمند به پایگاه داده شرکت، آمار و تحلیل های مختلف مرتبط را ارائه می دهد.