شناسایی افراد در سال های اخیر یکی از مهمترین موضوعاتی بوده که دستگیره تشخیص چهره تا حد زیادی توانسته آن را برطرف سازد. حقیقت امر این است که به طور کلی سیستم تشخیص چهره یک تکنولوژی بسیار قدرتمند و توانا است و طبق یک سری الگوریتم های یادگیری و هوش مصنوعی می تواند چهره شخص را تجزیه و تحلیل نماید و در این راستا موفق ظاهر شود. چهره افراد مختلف با هم فرق دارد و نیاز به الگویی است که بتواند تشخیص درستی روی چهره افراد بدهد. به طور کلی شناخت تصاویر یک چهره بر اساس تصویر ورودی در بانک اطلاعات ارزیابی می شود. این بانک اطلاعاتی می تواند مشخصات کاملی از تصاویر مربوط به چهره اشخاص را بررسی نماید. یعنی همه اطلاعات در رابطه با چگونگی تشخیص چهره بر اساس احراز هویت انسان ها خواهد بود.

کاربرد دستگیره تشخیص چهره

مهمترین اصل در طراحی و ساخت دستگیره تشخیص چهره، افزایش امنیت و آرامش جامعه است. در واقع این دستگیره ها برای جلوگیری از جرم و جنایت طراحی شده اند و می توانند شناسایی دقیقی روی بزهکاران داشته باشند. دستگیره تشخیص چهره برای اهداف امنیتی، مراجع قضایی، فرودگاه ها، هواپیماها و هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مناسب است.

یکی از کاربردهای مهم دستگیره تشخیص چهره در فرودگاه ها است که برای سامانه کنترل تردد هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این دستگیره ها یا همان قفل دیجیتال می توانند به سادگی افراد مجرم را شناسایی کنند و در صورتی که تهدیداتی بر علیه مسافران و خطوط هوایی وجود داشته باشد توسط این سیستم کنترل می شود. موضوع دیگر کاربرد امنیتی این سیستم برای تعیین هویت است. در واقع از دستگیره تشخیص چهره برای دستگاه های حضور و غیاب استفاده می شود و سبب می شود که تعیین هویت آسانتر صورت بگیرد و مشکلی وجود نداشته باشد.

از دستگیره تشخیص چهره در بانک ها و سایر موسسات مربوطه نیز استفاده می شود. بانک ها و موسسات دیگر به کمک این دستگیره ها می توانند از کلاهبرداری و سرقت در امان باشند. در واقع چهره شخصی که مرتکب جرم شده است شناسایی می شود و هشدار لازم نیز اعلام خواهد شد.

دستگیره تشخیص چهره چیست؟

کاهش سرقت در کسب و کار و عدم نیاز به تعامل انسانی

دو نکته مهم دیگر در خصوص دستگیره تشخیص چهره مطرح است که می بایست در مورد آنها مفصل صحبت کنیم. به طور کلی دستگیره تشخیص چهره نوعی دوربین مدار بسته امنیتی محسوب می شود. این دوربین ها در محیط کسب و کار برای شناسایی افرادی که قصد سرقت دارند مورد استفاده قرار می گیرد. دستگیره تشخیص چهره به نوعی در تشخیص چهره به نسبت دوربین های مدار بسته بسیار اصولی تر عمل می کند. یعنی قادر به شناسایی چهره ها است و نقش مهمی در کاهش سرقت و یا یافتن شخص خاطی دارد. به این ترتیب وجود دستگیره تشخیص چهره در بسیاری از کسب و کارها یک امر مهم محسوب می شود و سبب می شود تا همه چیز تحت کنترل قرار بگیرد و ارزشمند باشد.

موضوع دیگر کاهش تعامل انسانی است. شاید با خود بگویید کاهش تعامل انسانی چطور می تواند در لیست ویژگی های مثبت قرار بگیرد؟ دستگیره تشخیص چهره سبب می شود که نیاز به منابع انسانی کمتری باشد. مثلاً نیاز به نگهبان نخواهد بود. این یعنی خطای انسانی به حداقل می رسد. در این سیستم از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است که بسیار سریع و دقیق عمل می کند و کنترل و مدیریت عالی روی شرایط دارد. دقت کنید که به طور کلی تعامل انسانی در این راستا می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد و بسیار اثر بخش و قابل قبول است.

دستگیره تشخیص چهره

آیا می دانستید که دستگیره تشخیص چهره به خرید شما کمک می کند؟

این روزها که پیشرفت علم و دانش یک لحظه هم متوقف نمی شود، افراد علاقه ای به پول نقد ندارند. در بسیاری از فروشگاه ها از این سیستم استفاده می شود تا چهره شخص شناسایی شده و هزینه از حساب وی کسر شود. به طور کلی این سیستم تنها جنبه امنیتی ندارد بلکه برای بسیاری از شرایط مورد استفاده قرار می گیرد.

روش کار دستگیره تشخیص چهره

برسیم به اصل داستان یعنی روش کار دستگیره هوشمند تشخیص چهره که برای بسیاری از افراد سوال برانگیز است. تشخیص چهره در دستگیره تشخیص چهره در سه حالت صورت می گیرد. حالت اول تشخیص چهره معمولی است که روی قفل های گوشی همراه نیز دیده می شود. مثلاً دوربین های گوشی به دنبال حجمی هستند که شبیه به صورت انسان باشد و دو چشم و یک بینی و یک دهان را مد نظر قرار می دهند و توسط یک الگوریتم مخصوص و البته نسبتاً پیچیده جهت صورت را تشخیص می دهند.

مورد دیگر پروتکل های فیس آی دی است که برای تشخیص چهره های ناشناس استفاده می شود. این سیستم در شرکت های امنیتی و نسبتاً بزرگ صورت می گیرد. برای حفظ امنیت نیز گزینه مناسبی خواهند بود. به طور کلی در این روش بیشتر اهداف تبلیغاتی مدنظر است. پایگاه داده تصاویری واضح از چهره افراد را خواهد داشت.

مورد نهایی بازشناخت چهره است. شناسایی چهره ها به واسطه سیستم های رایانه ای صورت می گیرد. در واقع تصویر یک چهره ورودی به واسطه اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی قرار گرفته است شناسایی می شود. بازشناخت چهره سبب می شود که شناسایی به بهترین نحو دنبال شود. البته بازشناخت چهره در دو مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول نیاز است که حدود و موقعیت چهره ارزیابی شود. سپس ویژگی های چهره به میزان کافی استخراج می شود. به این ترتیب عمل بازشناخت صورت می گیرد. مثلاً اجزاء چشم و حالت های مختلف آن سنجیده می شود و این تعیین حالت ها کمک می کند تا بتوانید همه چیز را دقیق و اصولی بسنجید.

دستگیره دیجیتال درب

جمع بندی

دستگیره تشخیص چهره یک دستگاه قدرتمند برای بسیاری از مکان ها محسوب می شود و در برندهای مختلف نیز عرضه می شود. این محصول هم از نظر کیفیت انتخاب خوبی است و هم می تواند تا مدت ها مورد استفاده قرار بگیرد. البته که قیمت دستگیره تشخیص چهره کمی گران است اما قطعاً سطح امنیتی بالایی را فراهم می سازد و بسیار حائز اهمیت است. شما به واسطه دستگیره تشخیص چهره می توانید جلوی اتفاقات بزرگ را بگیرید.