برای باز کردن قفل بدون کلید باید به سراغ قفل های بدون کلید بروید! قفل هایی که از نظر کیفیت بسیار جذاب طراحی شده اند و به طور کلی می توانند یک مکانیزم امنیتی بی نظیر محسوب شوند.

روش های دسترسی بدون کلید

حقیقت این است که مدل های مختلفی از قفل های بدون کلید عرضه می شوند که هر یک شرایط خاص خود را دارند و به نوعی روش باز کردن قفل بدون کلید محسوب می شوند. به طور کلی سیستم های دسترسی بدون کلید از نظر امنیت بی نظیر هستند. خوشبختانه با افزایش سطح تکنولوژی دسترسی به این قفل ها بهتر از قبل در نظر گرفته شده است. دسترسی به قفل از راه دور یکی از ویژگی های مهم این قفل ها محسوب می شود. ریموت کنترل از دسته روش های دسترسی بدون کلید از راه دور محسوب می شود. در مورد قفل های هوشمند می توان گفت که این قفل ها از نظر سبک اجرایی به شکل خاصی طراحی شده اند. به طور کلی این قفل ها روش مناسبی برای باز و بسته کردن درب به شمار می آیند.

امروزه قفل های بدون کلید ( قفل دیجیتال ) مجهز به اینترنت یا بلوتوث هستند. یعنی هیچ نوع محدودیت مکانی برای این قفل ها دیده نمی شود. این سبک از قفل ها هم برای محل کار و هم برای درب خانه استفاده می شود. به طور کلی عملیاتی مانند باز کردن درب و بررسی افرادی که وارد منزل میشوند توسط اپ مخصوص صورت می گیرد. یعنی شما برای ورود به منزل نیازی به کلید نخواهید داشت. این موضوع اصلی ترین عملکرد برای این قفل ها محسوب می شود و اثر بخشی خاص خود را دارد.

قفل دیجیتال درب

 

دسترسی به قفل توسط رمز

ساده ترین روشی که برای باز کردن قفل بدون کلید در نظر گرفته می شود استفاده از صفحه نمایش لمسی است. در این روش به طور کلی از مکانیزم های رمزدهی امنیتی به درستی استفاده می شود و از لو رفتن رمز ها جلوگیری می شود. از سوی دیگر مشکلاتی اعم از فراموش کردن دسته کلید و یا گم کردن آن دیده نخواهد شد. این قفل ها اثر بخشی خاص خود را دارند و به طور کلی به شکل حرفه ای طراحی و اجرا می شوند. البته که موقعیت اجرای این قفل ها به صورت چند بخشی ارزیابی شده است. به این مدل قفل های، قفل رمزی نیز گفته می شود.

باز کردن قفل بدون کلید توسط کارت

یکی از مدل های پرفروش سال که این روزها برای هتل ها و مراکز تجاری استفاده می شود، قفل های کارتی هستند. از این نوع قفل ها معمولاً در اماکن اداری و تجاری استفاده می شود. اینطور که مشخص است مهمترین ویژگی این قفل ها دسترسی از طریق کارت و عدم نیاز به کلید است. شما می توانید توسط یک کارت به چندین ورودی مختلف دسترسی دهید و این رویکرد سبب می شود تا امنیت لازم برقرار شود. در قفل های کارتی امکان گم شدن کارت وجود دارد اما می توان کارت گم شده را سریعاً سوزاند. اینطور که بررسی ها نشان می دهد، قفل های کارتی به طور کلی از نظر سبک اجرایی متفاوت ارزیابی شده اند. این قفل ها دارای سیستم های اجرایی مخصوصی هستند که می توانند به صورت کاملاً دقیق بررسی شوند.

باز کردن قفل بدون کلید توسط اثر انگشت

قفل های اثر انگشتی در لیست امن ترین و راحت ترین روش برای دسترسی به درب ورودی محسوب می شوند. این نوع قفل ها به طور کلی شرایط هک شدن نداشته و بیشترین میزان امنیت لازم را فراهم می سازند. یعنی دسترسی غیر مجاز به قفل اثر انگشتی تقریباً غیر ممکن است. از سوی دیگر احتمال از دست رفتن مجوز دسترسی و یا فراموش کردن قفل نیز برای این سبک از قفل ها وجود ندارد. اثر انگشت به عنوان مجوز دسترسی استفاده می شود.

جدیدترین روش باز کردن قفل

مزایای قفل های بدون کلید

بسیاری از افراد به دلیل قیمت گران قفل های هوشمند، علاقه ای به خرید این سبک از قفل ها ندارند. اما اگر مزایای این قفل ها را بدانند قطعاً تجدید نظر خواهد شد. امنیت، راحتی و سرعت از مهمترین مزایای باز کردن قفل بدون کلید محسوب می شود. در واقع شما نیاز به مراقبت از دسته کلید خود ندارید. از سوی دیگر این روش های پیشرفته دردسر کمتری دارند. بررسی ها نشان می دهد که از دست دادن کلید توسط فرزندان نیز رخ نمی دهد.

خطرات امنیتی برای قفل های بدون کلید کمتر است. در واقع حتی اگر شما رمز یا کارت خود را از دست دهید. به راحتی این امکان را دارید که رمز را تغییر داده و یا کارت جدید برای خود تهیه نمایید.

سیستم های امنیتی مانند آلارم هشدار حوادث امنیتی نیز وجود دارند که به نوعی قفل کودک محسوب می شوند و در برابر تهدیدات خارجی گزینه مناسبی هستند.

سوالات متداول

ویژگی های قفل بدون کلید چیست؟

کنترل از راه دور قفل بدون کلید از مزایای مهم آن محسوب می شود. این قفل ها به طور کلی می توانند وضعی درب را چک کنند. از سوی دیگر شرایط دریافت آلارم نیز وجود دارد. این قفل ها برای اموری مانند کنترل ورود و خروج مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت قفل بدون کلید چند است؟

دقت کنید که مدیریت این قفل ها به شکل کارآمدی صورت می گیرد و این موضوع سبب می شود که قفل ها اثر بخشی خاص خود را داشته باشند. در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که باز کردن قفل بدون کلید مهمترین شرایط برای باز کردن درب را مشخص می کنند. مثلاً این قفل ها به واسطه ساختاری که دارند دسته بندی می شوند و قیمت قفل ها نیز متفاوت ارزیابی شده است. قفل های بدون کلید معمولاً برای باز و بسته کردن درب ها و چک کردن وضعیت درب استفاده می شوند.

چرا باز کردن قفل بدون کلید برای هتل ها اهمیت دارد؟

در هتل ها رعایت امنیت بسیار مهم است و قفل های بدون کلید بهترین گزینه هستند.

جمع بندی

هزینه های عملیاتی قفل های بدون کلید دیجیتالی پایین است. کیفیت تولید این قفل ها بسیار بالا است و از آلیاژهای مقاوم در آنها استفاده شده است. این قفل ها مقاومت و طول عمر بالایی دارند. سیستم کلید مکانیکی در این قفل ها حذف شده است و درگیر هزینه های اضافی نخواهید بود.