ممکن است زمان آن رسیده باشد که رمز عبور قفل امنیتی دیجیتال خود را تغییر دهید. این ممکن است برای یک یا چند مورد زیر باشد:

شما نگران این هستید که کسی رمز گاوصندوق شما را پیدا کند و به آن دسترسی پیدا کند. در هتل، هر مهمان جدید می تواند با تغییر رمز، اشیای قیمتی خود را در گاوصندوق نگهداری کند. کارمندی را اخراج کردید که رمز ورود به صندوق شرکت شما را می دانست. رمز عبور خود را فراموش کرده اید و نمی توانید آن را به خاطر بسپارید. گذرواژه ای که انتخاب کرده اید به سختی به خاطر سپرده می شود و می خواهید آن را به رمز دیگری تغییر دهید. می توانید رمز عبور صندوق را تغییر دهید. اما بسته به اینکه گاوصندوق دارای قفل مکانیکی یا الکترونیکی باشد، روشی که باید انتخاب کنید متفاوت خواهد بود. البته اگر کد امن را بدانید، این کار آسان‌تر است.

رمز عبور گاوصندوق الکترونیکی

رمز عبور گاوصندوق الکترونیکی را تغییر دهید

تغییر رمز عبور با قفل های گاوصندوق دیجیتال/الکترونیکی آسان تر از قفل های مکانیکی است. اگر گاوصندوق با قفل دیجیتال را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کرده اید، احتمالاً مراحل تغییر کد (رمز عبور) را هنگام دریافت گاوصندوق آموخته اید.
برای تغییر قفل امنیتی خود، می توانید دکمه “0” را شش بار فشار دهید (سپس دو بوق می شنوید)، کد موجود خود را شش بار وارد کنید (سپس باید دو بوق بشنوید)، کد جدید خود را شش بار وارد کنید. (یک بوق می شنوید)، دوباره کد شش رقمی جدید خود را وارد کنید (یک بوق دیگر خواهید شنید). البته مراحل کار در انواع گاوصندوق متفاوت خواهد بود.

اگر رمز عبور قفل امنیتی الکترونیکی را می دانید، تغییر آن آسان تر است. اگر گاوصندوق الکترونیکی شما دارای صفحه نمایش باشد، اگر Super Code یا Code Manager دستی داشته باشید، این کار آسان تر خواهد بود. هنگام خرید گاوصندوق، همیشه کد اصلی را در جایی نگه دارید که دیگران به آن دسترسی نداشته باشند. اگر یک گاوصندوق یا یک گاوصندوق موجود با قفل مکانیکی خریداری می‌کنید، ارتقا به قفل الکترونیکی فرآیند تغییر رمز عبور را تسریع می‌کند.

کد قفل گاوصندوق مکانیکی را تغییر دهید

برخی از گاوصندوق ها مجهز به قفل امنیتی مکانیکی هستند که برای وارد کردن کد خود باید اعداد را تغییر دهید. تغییر کد در این نوع قفل ها می تواند کمی مشکل باشد زیرا به یک کلید تغییر کد نیاز دارید. اگر کلید را گم کرده اید یا گم کرده اید، برای کمک با فروشنده خود تماس بگیرید یا از یک شخص مجاز بخواهید کد را برای شما تغییر دهد.
دفترچه راهنمای کاربر گاوصندوق باید حاوی دستورالعمل های دقیق برای تغییر رمز قفل امنیتی باشد. سعی نکنید خودتان آن را تغییر دهید تا زمانی که از کاری که انجام می دهید مطمئن شوید. اغلب بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. اگر تصمیم به تغییر رمز عبور خود دارید، مطمئن شوید که این کار را با در باز انجام می دهید تا در صورت اشتباه به محتویات گاوصندوق دسترسی پیدا کنید.

باز کردن قفل گاوصندوق

حداقل تعداد رمز عبور گاوصندوق

گاوصندوق ها بسته به نوع و مدل، قوانین رمزگذاری خاص خود را دارند، اما همه آنها از یک قانون نانوشته و اساسی پیروی می کنند. به عنوان مثال، تمام رمزهای عبور باید حداقل 4 رقمی باشند، اما برخی از خزانه ها حداقل به 6 رقم نیاز دارند.
به علاوه حداکثر تعداد این اعداد را می توان 8 تنظیم کرد و در برخی موارد این عدد کم و زیاد می شود.

قفل گاوصندوق قدیمی را با یک رمز عبور تک رقمی باز کنید

برای باز کردن قفل امنیتی قدیمی یا مکانیکی با یک کد تک رقمی، باید کد صحیح را روی نشانگر عمودی تنظیم کنید و آن را 4 بار تکرار کنید. در نهایت باید عدد 0 را روی این شاخص قرار دهید. پس از انجام این کار می توانید دیسک را نیم دور به راست بچرخانید تا کاملاً متوقف شود. در این حالت می توانید خروجی زبانه گاوصندوق را مشاهده کنید و بدون آسیب رساندن به قفل و زبانه گاوصندوق های قدیمی را باز کنید.

چگونه قفل گاوصندوق قدیمی را با کد 3 رقمی باز کنیم؟

برای باز کردن قفل گاوصندوق قدیمی یا مکانیکی با کد 3 رقمی، این روش و روش دیگری برای باز کردن قفل گاوصندوق است. به عنوان مثال، کد مورد نیاز برای باز کردن قفل گاوصندوق شما 55-45-35 است. برای مرحله اول باید عدد 0 را در شاخص عمودی قرار دهید. در مرحله بعد با چرخاندن چرخش در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت، شماره اول کد 55 را روی شاخص عمودی قرار دهید. برای کد 55 باید 4 بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه برسید.
در مرحله رمز بعدی که حاوی رمز دوم است، باید مانند مرحله قبل عدد 45 را وارد کرده و 3 بار تکرار کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید صفحه را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، یعنی. حمل و نقل.
بعد از تکرار مرحله اول 3 نوبت به کد بعدی می رسد که عدد سوم عدد 35 است در این قسمت باید گوشی را به سمت راست بچرخانید و 2 بار تکرار کنید. و آخرین مرحله، گوشی را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا متوقف شود. در پایان این مرحله شاهد باز شدن بلوک امنیتی خواهیم بود.

قفل گاوصندوق

روشی جدید برای باز کردن قفل گاوصندوق

همچنین می‌توانید از روش جدیدی به نام کلیدهای چند جهتی برای اطلاع از نحوه باز کردن قفل گاوصندوق استفاده کنید. اگر استفاده از روش های بالا برایتان دشوار است، می توانید از کلیدهای چند جهتی برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده کنید.
استفاده از کلیدهای چند محوره عملکرد ویژه ای است که خریداران سوئیچ قابل اعتماد باید از آن استفاده کنند. چون افراد عادی کار با آن را بلد نیستند و حتما صفحه قفل را از بین می برند. همانطور که از نامشان پیداست این نوع کلیدها دارای چندین محور هستند و وقتی وارد قفل می شوند می توانند شکل قفل و دندانه های آن را بسازند. این قفل ها با تمامی قفل ها سازگاری دارند و می توان از آنها به عنوان بهترین راه برای بازکردن قفل های امنیتی استفاده کرد.
در ساخت این مدل از کلیدهای پیشرفته ای از علوم کامپیوتر و الکترونیک استفاده شده است که می تواند قفل را با هوش مصنوعی شبیه سازی کند. کلیدهای چند محوره به دلیل اینکه می توانند در زمان کوتاهی گاوصندوق را باز کنند و امنیت محیط را به خطر بیندازند در دسترس عموم قرار نمی گیرند.