از آنجایی که ما در عصر الکترونیک زندگی می کنیم، هر روز نسخه های الکترونیکی و دیجیتالی دستگاه هایی را که قبلاً از مدل های قدیمی و دستی استفاده می کردیم را مشاهده می کنیم و به تدریج احساس می کنیم که همه ابزارها و دستگاه های ما در حال تبدیل شدن به شکل الکترونیکی خود هستند.

در این میان قفل دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نبود و با پیشرفت علم پیشرفت کرد اما برخلاف سایر وسایل الکترونیکی که معمولا به سرعت در بین مردم جای می گیرد، دیده نشده است. استفاده از قفل دیجیتال محدود به مشاغل بزرگ و مراکز دولتی شده است و به ندرت می توان فردی را پیدا کردکه دستگاه قفل الکترونیکی روی درب آنها نصب کرده باشد.

بنابراین در این مقاله ما به دنبال این هستیم که شما را با مزایای استفاده از قفل دیجیتال درب حیاط آشنا کنیم. از زمان معرفی سیستم های قفل دیجیتال درب و افزایش تقاضا برای این قفل ها برای اماکن تجاری و مسکونی، بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید این محصولات با ویژگی های مختلف کرده اند تا امنیت خود را افزایش دهند.

قفل دیجیتال یال

قفل دیجیتال درب حیاط چیست؟

قفل دیجیتال درب نوعی قفل هوشمند است که دارای ویژگی هایی مانند کنترل ورود و خروج توسط تلفن هوشمند و باز و بسته کردن درب از راه دور است. به عبارت دیگر قفل دیجیتال درب حیاط از قفل های معمولی خیلی پیشرفته تر است. این ویژگی ها و کنترل از راه دور قفل ها توسط دستگاه های هوشمند مانند تلفن ، لپ تاپ یا ساعت های هوشمند امنیت جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با قفل دیجیتال درب حیاط می توانید ورود و خروج خانه یا محل کار خود را از راه دور کنترل کنید. همچنین این نوع قفل ها مجهز به روش های دسترسی امنیتی رمزی، کارتی و اثر انگشتی هستند و شما را از حمل کلید های مکانیکی بی نیاز کرده اند. با نصب قفل دیجیتال روی درب حیاط دیگر نگران ورود افراد غریبه به منزل خود نباشید.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال درب حیاط

اتصال قفل دیجیتال درب به سیستم های امنیتی

اساساً داشتن قفل دیجیتال درب حیاط که می تواند با سایر دستگاه های هوشمند و امنیتی سازگار باشد، برای شما و خانواده شما خوب است. یکی از ویژگی های مفید قفل دیجیتال درب، قابلیت ادغام با سایر دستگاه ها و فناوری های هوشمند است. این عملکرد امنیت قفل هوشمند را افزایش می دهد و می تواند مجموعه ای از وظایف پیچیده را با برقراری ارتباط با دستگاه های دیگر انجام دهد.

با اتصال قفل دیجیتال درب به سیستم های گرمایش و سرمایش، این سیستم ها به محض بسته شدن درب به طور خودکار خاموش می شوند. در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. علاوه بر این ، با اتصال این نوع قفل ها به سیستم های امنیتی مانند دوربین های نظارتی و آلارم هشدار، کنترل بیشتری بر خانه خود خواهید داشت و در صورت هرگونه ورود غیرمجاز به خانه به سرعت به شما اطلاع داده می شود.

قفل دیجیتال ضد سرقت

منبع تغذیه قفل درب دیجیتالی

تصور کنید از یک روز طولانی و خسته کننده به خانه آمده اید. متوجه خواهید شد که باتری قفل درب دیجیتال تمام شده است. این بدان معناست که شما عقب افتاده اید و چاره ای ندارید جز اینکه راه های دیگری را برای ورود به خانه امتحان کنید. برخی از قفل ها دارای کلید اضطراری هستند اما گاهی اوقات شما به کلید دسترسی ندارید یا قفل بدون کلید اضطراری است.

سازندگان قفل های دیجیتالی درب ها راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند. با استفاده از باتری 9 ولت، می توان انرژی مورد نیاز قفل را تامین و در را به طور موقت باز کرد. پس نگران تمام شدن شارژ باتری قفل هم نباشید.

مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی

درب حیاط در معرض شرایط مختلف آب و هوایی است. بنابراین ، لازم است در برابر نور مستقیم و رطوبت مقاومت کنید. هنگام بارش باران و برف، قفل دیجیتال در درب حیاط خلوت باید عملکرد معمول خود را انجام دهد و با گذشت زمان فرسوده و تجزیه نشود.

بسیاری از قفل های موجود در بازار قابلیت جذب رطوبت را دارند. این ویژگی آن را حتی در بدترین شرایط آب و هوایی مقاوم می کند. ما به هر کسی که به دنبال یک قفل برای درب باغ خود است توصیه می کنیم که یک قفل بسیار مقاوم در برابر آب و هوا بخرد.

تا اینجا با یکسری از مزیت های نصب قفل دیجیتال درب حیاط آشنا شدیم. در زیر برخی از پر طرفدار ترین مدل های قفل دیجیتال درب را آورده ایم:

قفل دیجیتال روک

برند روک با این که تقریبا تازه وارد بازار عرضه و تولید قفل دیجیتال شده است ولی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. قفل های روک از سری p آن ها دارای چشمی دیجیتال هم میباشند که امنیت شما را هم بیشتر کرده و در هزینه هایتان صره جویی می کند. قفل های دیجیتال روک مجهز به 3 نوع دسترسی می باشند. همچنین مدل جدید قفل روک p401 دارای روش دسترسی تشخیص چهره هم می باشد که آن را به فول آپشن ترین مدل این برند تبدیل کرده است. از پرفروش ترین مدل های قفل دیجیتال روک می توان به p241 و p251 نیز اشاره نمود.

قفل روک

قفل دیجیتال یال

قفل های یال ساخت کشور سوئد و ایتالیا می باشند و از متریال فوق العادده ای استفاده کرده اند. یکی از مدل های پر فروش آن ydm3168 می باشد که قفلی ضد آب است و مناسب برای محیط شرجی هم هست. یکی دیگر از پرفروش ترین مدل های برند یال قفل ydm4109 است که در دو رنگ طلایی و مشکی تولید شده است و مجهز به دو نوع دسترسی رمزی و اثر انگشتی است.

قفل دیجیتال سامسونگ

برند سامسونگ که نیاز به معرفی ندارد و اغلب ما ایرانی ها آن را به خوبی می شناسیم. برند سامسونگ به تولید قفل های دیجیتال با کیفیت هم می پردازد. از جمله محبوب ترین قفل های سامسونگ مدل shp-dp728 می باشد که دارای رنگ های متنوع طلایی، بژ، نقره ای و قهوه ای است. یکی از جدید ترین مدل های این برند قفل shp-p50 است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است چرا که فوق العاده زیبا و شکیل است و دارای دسترسی های رمزی و اثر انگشتی می باشد.

سوالات متداول قفل دیجیتال درب حیاط

بله قفل یال مدل ydm3168 ضد آب می باشد.

به ترتیب برندهای روک، یال، سامسونگ و گیت من محبوب هستند.

قفل های دیجیتال می توانند تا 3 نوع دسترسی رمزی، کارتی و اثر انگشتی را داشته باشند.