زندگی شهری پر از استرس و اضطراب است. مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا، کمبود فضای سبز و… محل کار و خانه دو مکانی هستند که افراد بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. اگر محل کار و منزل مردم محلی برای حس خوب و ارامش باشد، بهبود زندگی اتفاق می افتد.

ارتقاء خانه یا محل کار شما می تواند آرامش خاطر و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. این فرآیند هوشی دارای ابعاد و راه های مختلفی است. مردم بر اساس نیازهای خود تصمیم خواهند گرفت که عاقلانه چه کاری انجام دهند.

داشتن یک مکان امن و آرام دیگر دشوار یا غیرممکن نخواهد بود. یک خانه هوشمند با امکانات و ابزارهای متنوعی که در اختیار دارد مثل قفل دیجیتال می تواند این مکان امن را فراهم کند. برای بررسی هر یک از این امکانات با ما همراه باشید.

تأثیر هوش در بهبود کیفیت زندگی

تأثیر هوش در بهبود کیفیت زندگی

سلامت جسمی و روانی افراد بسیار مهم است. احساس راحتی و آرامش می تواند عملکرد را بهبود بخشد، اعتماد به نفس را افزایش دهد و زندگی را بهبود بخشد. راحتی خانه یا محل کار می تواند این احساس آسایش و آرامش را برای افراد به ارمغان بیاورد. در زیر به طور مفصل نحوه اجرای این حکمت را تعریف خواهیم کرد:

اثرات بر سلامتی

در این عصر مدرن اما پر استرس، ایجاد مکانی امن برای استراحت مستلزم صرف هزینه و زمان است. اما پس از ساخت این مکان می توانید سال ها از آن لذت ببرید. کاهش استرس می تواند تاثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش داشته باشد. هنگامی که اضطراب کاهش می یابد، عملکرد مغز بهبود می یابد و فرد می تواند تمرکز بیشتری داشته باشد.

آلودگی محیط

مصرف بی رویه و کنترل نشده سوخت های فسیلی در طول سالیان متمادی ما را با گرم شدن کره زمین، اثر گلخانه ای و آلودگی هوا مواجه کرده است. یک راه ساده کنترل مصرف انرژی است. خانه هوشمند صرفه جویی در مصرف انرژی را ممکن می سازد. با ابزارهایی مانند سنسورهای هوشمند، ترموستات های هوشمند، سیستم های روشنایی هوشمند و غیره. . .

کاهش هزینه مصرف انرژی

با یادآوری، با کمک دستگاه های موجود می توانید مصرف گاز، برق و آب را به دقت کنترل کنید. دمای محیط را ثابت نگه دارید. مقدار و ساعات روشنایی را تنظیم کنید. مصرف کنترل شده آب و ده ها امکانات دیگر که منجر به مصرف صحیح انرژی و در نهایت کاهش هزینه می شود.

بهبود کیفیت زندگی با ساختمانی هوشمند

ویژگی های خانه هوشمند

فناوری خانه‌های هوشمند راه طولانی را طی کرده اند و اکنون آسان‌تر از همیشه می‌توان کارهای روزانه‌مان را خودکار کرد تا بتوانیم سالم‌تر زندگی کنیم و از خود مراقبت کنیم. این فناوری می‌تواند یک ابزار قدرتمند مراقبت از خود باشد که با خودکار کردن همه چیز (از بهبود جلسات مدیتیشن گرفته تا آسان‌تر کردن آشپزی) به عنوان یک دستیار عمل می‌کند. شما می توانید تمام فعالیت های روزانه مربوط به زندگی خود را با استفاده از اپلیکیشن های هوشمند و با استفاده از گوشی خود انجام دهید.

با آرامش بخوابید و سرحال بیدار شوید

آیا صبح بیدار شدن برای شما دردناک است؟ یا ساعت ها در شب برای به خواب رفتن تلاش می کنید؟ نور یکی از مهم ترین عوامل برای عادات خواب مناسب است. بر اساس تحقیقات انجام شده در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، نور مصنوعی قوی در شب می تواند ترشح ملاتونین (هورمون کنترل کننده خواب) را مختل کند و منجر به خواب آلودگی شود.

سیگنال های نوری دریافت شده از طریق چشم به بخش هایی از مغز می گویند که مکان روشن و در طول روز است. این قسمت از مغز ساعت بدن را با زمان شبانه روز تنظیم می کند. شاید یک سیستم روشنایی هوشمند کلید خروج از دنده مناسب باشد. خوبی نورپردازی هوشمند این است که می‌توانیم از آن برای بهبود ریتم‌های طبیعی و چرخه‌های خواب خود استفاده کنیم، خوب بخوابیم و صبح‌ها سرحال از خواب بیدار شویم.

به عنوان مثال، رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش مانند آبی ملاتونین (هورمونی که چرخه‌های خواب را تنظیم می‌کند) را افزایش می‌دهد و خواب بهتر و راحت‌تری دارد. رنگ های محرک مانند بنفش می توانند انرژی صبحگاهی را در بدن بیدار کنند و برای روز مناسب هستند. چراغ های هوشمند را می توان برای تغییر خودکار رنگ نور با توجه به ساعات شبانه روز نصب کرد. این چراغ ها طیف گسترده ای از رنگ ها را شامل می شوند و محدودیتی در انتخاب رنگ روشن وجود ندارد.

ویژگی های خانه هوشمند

غذا را با خیال راحت آماده کنید

وقتی دیر از سر کار به خانه می‌رسید، راحت‌تر می‌توانید غذای آماده و فست فود سفارش دهید. گاهی اوقات سفارش دادن چیز بدی نیست، اما آشپزی قبل از رسیدن به خانه راهی عالی برای تغذیه سالم و صرفه جویی در هزینه است. با اتصال غذاساز یا آمپلی فایر به دوشاخه هوشمند یا هوشمندسازی این دستگاه‌ها، می‌توانید عملکرد و پخت و پز آنها را از محل کار خود با استفاده از تلفن هوشمند خود کنترل کنید. در این شرایط وقتی از سر کار به خانه می‌روید، غذای خانگی و سالم تقریبا آماده است.

تمرکز کنید

وقتی باید زمان و انرژی خود را بین کار، خانواده و زندگی اجتماعی تقسیم کنیم، استرس جنبه منفی خود را نشان می دهد. برخی از آخرین مطالعات نشان می دهد که برنامه مدیتیشن سیستم عصبی می تواند اضطراب، افسردگی و درد را کاهش دهد. بنابراین مدیتیشن را می توان راه حل مناسبی برای مقابله با استرس روزانه دانست.

اگر به دنبال چند لحظه آرامش و سکوت هستید، فناوری خانه هوشمند می تواند با ارائه برنامه های مدیتیشن و تمرینات تنفسی ذهن شما را از مسائل اضافی و استرس زا رها کند. این برنامه ها را از مرورگر Smart TV دانلود کنید

 در خانه ورزش کنید

همانطور که همه می دانیم ورزش یکی از عوامل اصلی سبک زندگی سالم است. از سوی دیگر، بسیاری از افراد زمان کافی یا شرایط مناسبی برای رفتن به باشگاه ندارند. لوازم خانگی هوشمند به کمک این افراد می شتابند. یکی از کاربردهای تلویزیون هوشمند ارائه برنامه های تمرینی و ورزشی در منزل توسط مربیان حرفه ای در سطوح مختلف است. این برنامه ها نیازی به تجهیزات ورزشی حرفه ای ندارند و با وسایل ساده در منزل قابل انجام هستند.

بهبود کیفیت زندگی سالمندان

امکاناتی که یک خانه هوشمند برای سالمندان فراهم می کند می تواند تجربه بسیار خوبی را برای آنها فراهم کند. یکی از قابل توجه ترین مزایای اتوماسیون خانگی این است که به جای انجام بسیاری از کارها به صورت دستی، می توان آنها را با دستگاه و با استفاده از فناوری انجام داد.

این مزیت برای افراد مسن یا دارای مشکلات جسمانی که ممکن است هنگام راه رفتن دچار لغزش شوند یا نمی توانند زیاد حرکت کنند مانند یک معجزه عمل می کند. زیرا این افراد تنها با لمس صفحه نمایش گوشی یا تبلت خود بدون حرکت می توانند چراغ ها را روشن یا خاموش کنند، درها را باز یا بسته و دمای اتاق را تنظیم کنند.

علاوه بر این، با افزایش سن، چشم نور کمتری از محیط دریافت می کند. هنگامی که یک فرد سالمند از اتاقی به اتاق دیگر حرکت می کند، ممکن است یک دقیقه طول بکشد تا چشم ها با نور اطراف سازگار شوند، که زمان کافی برای فرود آمدن و سر خوردن است.

مراقبت بهتر از کودکان با خانه هوشمند

تربیت و پرورش کودکان می تواند دشوار باشد، به ویژه در دنیای تکنولوژیک امروزی که به سرعت در حال تغییر است. اما خوشبختانه، به لطف این فناوری منحصربه‌فرد، ساده‌تر از همیشه می‌توان خانه خود را به اندازه کافی هوشمند کرد تا فرزندپروری آسان‌تر شود.

والدین می توانند با سیستم های امنیتی خانه هوشمند از فرزندان خود محافظت کنند، دسترسی آنها به محتوای مختلف را کنترل کنند یا حتی دستگاه های مختلف را مدیریت کنند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.