قفل ها و دستگیره های سنتی اگرچه وظیفه ایمنی خانه ها و محیط زیست را بر عهده دارند اما برای ما مشکل و چالشی ایجاد نکرده اند! چند ساعت منتظر بودیم چون کلید در نداشتیم، چند بار عصبانی شدیم و معطل کردیم چون کلید اشتباهی همراهمان بود، کلید را در قفل شکستیم و خیلی چیزهای دیگر! از همه مهمتر سارقان با ترفندهای مختلف مانند استفاده از کارت ویزیت، کارت بانکی و پیچ گوشتی به راحتی وارد خانه و محل کار ما شده اند.

دستگیره درب هوشمند ضد سرقت

یکی از مزایای حلقه هوشمند این است که می توان آن را از راه دور توسط گوشی های هوشمند سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS کنترل کرد و همچنین با پروتکل های مختلف اتوماسیون خانگی بی سیم استاندارد مانند پروتکل Z-Wave و پروتکل Zigbee سازگاری داشت.

دستگیره هوشمند چیست؟

 وسیله ای زیبا و مدرن است که جایگزین دستگیره های سنتی درب به خصوص درهای ورودی می شود. دستگیره هوشمند ایمنی محیط را از ورود سارقان و افراد ناشناس در مدل های مختلف و روش های مختلف به عهده می گیرد.

درب هوشمند را می توان بدون نیاز به کلید و با استفاده از روش های کاملا مطمئن (مانند وارد کردن پین کد، از طریق گوشی هوشمند، اثر انگشت و …) باز و قفل کرد. دستگیره هوشمند را می توان به راحتی و بدون محدودیت بر روی تمامی درب های استاندارد نصب کرد.

دستگیره هوشمند چیست؟

مزایای خرید دستگیره درب هوشمند

یکی از ویژگی های عالی دستگیره هوشمند قابلیت باز کردن درب بدون نیاز به کلید است. البته بسته به مدل دستگیره هوشمند و تنظیمات تنظیم شده در آن، درب به روش های مختلفی باز و بسته می شود.

انواع دستگیره های هوشمند بر اساس روش شناسایی

  • احراز هویت (تشخیص چهره و اثر انگشت)
  • کد دسترسی را وارد کنید
  • تلفن هوشمند (تنظیمات ویژه برنامه مربوط به دستگیره در و قفل از راه دور)
  • از طریق کارت

البته سازگاری خانه های هوشمند به اتصال به پروتکل Wi-Fi مدیریت یک مزیت بزرگ است. با نصب دستگیره هوشمند دیگر لازم نیست به دنبال کلید بگردید، کلید مال شماست. رمز عبور شما؛ اثر انگشت شما و در مدل های پیشرفته تر، تشخیص چهره قفل در را باز می کند. هزینه قفل دیجیتال در مقایسه با امنیت آن ارزان است. افراد حرفه ای می توانند آن را در عرض چند دقیقه (ده دقیقه) بر روی هر درب استاندارد (چوب، شیشه، پی وی سی، آلومینیوم) نصب کنند.

ادغام دستگیره هوشمند با پروتکل خانه هوشمند

ادغام دستگیره هوشمند با پروتکل خانه هوشمند

اگر به فکر تهیه خانه هوشمند هستید مانند خانه هوشمند Control4 چه بهتر، این قفل های هوشمند را می توان با سایر دستگاه های هوشمند مانند سیستم های صوتی هوشمند، پروتکل های استاندارد خانه هوشمند و غیره نصب کرد. ارائه سیستم های امنیتی هوشمند مانند دوربین های امنیتی، آنها سازگار هستند. در ادامه با انواع معروف و محبوب دستگیره های هوشمند آشنا می شوید:

انواع دستگیره درب هوشمند

  1. دستگیره هوشمند تشخیص چهره

مدیریت تشخیص چهره وقتی صحبت از امنیت می شود بسیار قوی است، یادآور فیلم ماتریکس است. این گوشی از چشمی دیجیتال خود برای تشخیص چهره تنظیم شده کاربر استفاده می کند. بنابراین درب بدون دست زدن به دستگیره و بدون وارد کردن رمز باز می شود. معمولا دستگیره درب تشخیص چهره هوشمند را می توان به سیستم تلفن هوشمند خانه متصل کرد تا بتوانید تصویر رنگی فرد پشت در را به راحتی مشاهده کنید.

  1. قفل هوشمند اثر انگشتی

دستگیره هوشمند اثرانگشت نمونه عالی و محبوبی از دستگیره هوشمند است. تا پیش از این با قفل کارت هوشمند در هتل ها آشنا بودیم. اما شناسه اثر انگشت هوشمند علاوه بر قابلیت پذیرش کارت، با روش اثرانگشت دقیق و مطمئن‌تر نیز فعال است. مزیت دستگیره درب اثرانگشت هوشمند علاوه بر امنیت بالای آن این است که با ذخیره بیش از 100 پروفایل کاربر مختلف، هزینه ارائه کلید به اعضای خانواده و دوستان را کاهش می دهد.

نصب حسگر اثر انگشت هوشمند

با نصب حسگر اثرانگشت، نظارت بر سالمندان و کودکان برای والدین و همچنین ورود و خروج کارکنان توسط مدیران آسان است. با تنظیمات تعبیه شده در اپلیکیشن انحصاری دسته هوشمند، تاریخ و زمان ورود و خروج کاربر برای صاحب اصلی ارسال می شود. البته خانه هوشمند مزایا و معایبی دارد که قبل از اقدام باید از آنها آگاه باشید.

  1. دستگیره های هوشمند دیجیتال

کیبورد دیجیتال هوشمند مجهز به هوش مصنوعی و صفحه کلید می تواند بیش از 200 رمز عبور را ذخیره کند. علاوه بر این، جدا از روش ورود کد پین، قابلیت تشخیص کارت هوشمند را نیز دارد. دستگیره درب هوشمند دیجیتالی یکی از پرکاربردترین دستگیره های درب هوشمند برای مشاغل است.

ادغام دستگیره هوشمند با پروتکل خانه هوشمند

معرفی بهترین دستگیره هوشمند خانه هوشمند

دستگیره هوشمند Yale

اگر به دنبال یک دستگیره درب هوشمند تمام عیار هستید و قیمت آن برایتان مهم نیست، دستگیره زیبا و همه کاره یال بهترین انتخاب است. این دسته کاربردی از سیستم صوتی هوشمند، گوگل، سیستم الکسا و اپل هوم کیت پشتیبانی می کند.

دستگیره هوشمند  شیائومی

قفل هوشمند درب شیائومی Mi یکی از محبوب ترین قفل های درب هوشمند در ایران است. افتخار دستگیره درب هوشمند شیائومی این است که می تواند پنج روش را پوشش دهد: پین کد، بلوتوث، سیستم هوشمند و کلید اضطراری برای امنیت خانه.

قفل هوشمند سامسونگ

قفل هوشمند سامسونگ یکی از پیشرفته ترین دسته های هوشمند در جهان است. این دکمه را می توان با استفاده از یک برنامه تلفن همراه (البته فقط در برخی از تلفن های هوشمند) از راه دور کنترل کرد. همچنین با تمام پروتکل های استاندارد خانگی مانند BLE، Zigbee، Z-Wave، Wi-Fi  سازگار است و ابزاری مناسب برای ساختمان های هوشمند است. قفل سامسونگ دارای پنل مقاومی است که کوچکترین حساسیتی به سرما و گرما نشان نمی دهد.