قفل های دیجیتالی که برای آپارتمان ها استفاده می شوند سبک های مختلفی دارند اما از نظر ما احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان بیشترین تاثیر را دارد. فکر کنید یک درصد رمز قفل های رمزی لو برود و یا کارت قفل های کارتی دزدیده شود. اما هیچ راه نفوذی برای اثر انگشت وجود ندارد. اثر انگشت همیشه با ما همراه است و این یعنی امنیت کامل!

احراز هویت بیومتریک را بشناسیم!

در دنیای امروز هیچ چیز مهمتر از امنیت بالا نیست. بیومتریک که حتماً بارها و بارها نامش را شنیده اید، شامل مجموعه ویژگی هایی خاص در یک شخص می شود که تعیین کننده هویت شخص است. در واقع احراز هویت بیومتریک یک نوع عملیات امنیتی محسوب می شود. اطلاعات بیومتریک یک شخص با داده های قبلی او مقایسه می شود و در صورت مجاز بودن تاییدیه آن اعلام خواهد شد. احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان نیز دقیقاً همین معنا را دارد. یعنی شما اثر انگشت خود را از قبل به قفل اعلام می کند و قفل اثر انگشتی فقط زمانی باز می شود که انگشت شما صفحه مورد نظر را لمس کرده باشد.

اثر انگشت یکی از پرکاربردترین روش های بیومتریک محسوب می شود. این روش در سال های گذشته برای تایید کردن هویت هر شخص در جرایم مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه نیز در بسیاری از دستگاه ها از این روش استفاده می شود. به طور کلی اثر انگشت برای تلفن همراه، تبلت و قفل درب آپارتمان مورد استفاده قرار می گیرد و سطح ایمنی آن ثابت شده است.

اثر انگشت در امنیت آپارتمان

نحوه کار قفل اثر انگشتی به چه صورت است؟

حال می خواهیم بررسی کنیم که احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان چه تاثیری دارد و چطور تاثیر می گذارد؟

امروزه در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری از قفل های دیجیتال استفاده می شود. قفل های دیجیتال اثر انگشتی بیشترین طرفدار را دارند چون به نوبه خود شرایط کار کردن با آنها آسانتر بوده و بیشترین سطح امنیت را ایجاد می کنند. اما سوال اینجاست که احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان چه تاثیری می گذارد؟ زمانی که شخص انگشت خود را روی سنسور اثر انگشت قرار دهد، اسکنر خازنی خطوط و همینطور شیارها و برآمدگی هایی که روی انگشت شخص است را به صورت الکتریکی پردازش می کن. در واقع سطح پستی و بلندی ها اندازه گیری می شود. این موضوع در یک الگوریتم عددی در دیتابیس دستگاه سیو یا ذخیره خواهد شد. پس از عملیات ذخیره دیتای اسکنر، هر بار که فرد برای باز کردن درب اقدام نماید، دیتای مورد نظر با دیتای قبلی مقایسه می شود.

اگر تطابق داشته باشد که درب باز می شود اما اگر تطابق نداشته باشد آلارم هشدار پس از چند بار اجرا به صدا در آمده و صاحب آپارتمان را مطلع می سازد که وضعیت موجود خطرناک است. نحوه کار قفل های اثر انگشتی بسیار مشابه با صفحه نمایش لمسی گوشی ها و تبلت های هوشمند هستند.

احراز هویت اثر انگشت

مزایای احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان

احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان سالهاست که مورد تایید قرار گرفته و بهترین روش برای ایجاد امنیت در آپارتمان ها می شود. در این راستا مزایایی نیز وجود دارد.

ایمنی بالا:

یکی از مهمترین مزایای احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان این است که بیشترین سطح ایمنی را فراهم می سازد. در واقع اثر انگشت حکم همان کلید ورود به ساختمان را ایفا می کند. شما با داشتن کلید همیشه نگران گم شدن آن هستید. از سوی دیگر بهترین قفل درب منزل اثر انگشتی از سنسورهای خازنی مخصوصی ساخته می شود تا تشخیص دهد که جریان خون در انگشت فرد وجود دارد. در این صورت امکان جعل وجود ندارد.

سریع ترین روش ایمن سازی:

اگر سری به بازار بزنید و سیستم های امنیتی موجود را مشاهده کنید متوجه میشوید که با توجه به هزینه ها، و زمان طولانی که اعلام می شود، بسیاری از سیستم های امنیتی گزینه خوبی نخواهند بود. احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان هم روش در دسترس و هم سریع ترین روشی است که می توانید انتخاب کنید. از یاد نبرید که به طور کلی این روش ها کمک می کند تا بدون نیاز به سیم کشی امنیت ساختمان را بیشتر کنید.

دسترسی آسان:

قفل های اثر انگشتی آسانترین و امن ترین روش برای ساختمان ها محسوب می شوند. به طور کلی این قفل ها به صورت اتوماتیک وضعیت انگشت شخص را تشخیص می دهند و این موضوع کمک زیادی به امنیت منزل می کند.

مقرون به صرفه:

شاید در نگاه اول قفل های اثر انگشتی قیمت بالایی داشته باشند اما به طور کلی در لیست سیستم های امنیتی به صرفه در طول زمان قرار می گیرد. شما یک بار اقدام به خرید این قفل ها می کنید و برای همیشه از آن استفاده خواهید کرد. کیفیت بالا در ساخت این قفل ها سبب می شود تا بهترین گزینه برای شما باشد. این سبک از قفل ها ماندگاری زیادی دارند و همینطور در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند.

احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان

سوالات مهم

آیا قفل های اثر انگشتی در برابر آتش سوزی مقاوم هستند؟

اگر از قفل های دیجیتال با برند خوب استفاده کنید قطعاً مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند.

آیا احراز هویت اثر انگشت در امنیت آپارتمان ثابت شده است؟

بله. سیستم بیومتریک سالهاست که در بسیاری از ارگان های مهم به عنوان یک روش امنیتی استفاده می شود.

چرا قیمت قفل اثر انگشتی گران است؟

هر محصول با کیفیت به طور کلی قیمت خاص خود را دارد. قفل های اثر انگشتی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. قفل های اثر انگشتی از نظر سبک اجرایی متفاوت ارزیابی شده اند و به راحتی شکسته نمی شوند و دچار خرابی نخواهند شد.

نتیجه گیری

در سال های گذشته قفل های اثر انگشتی از نظر سبک بسیار متفاوت طراحی شده اند اما امروزه به عنوان یکی از بهترین قفل ها شناخته می شوند. قفل های اثر انگشتی می توانند تشخیص درستی بر اساس هویت شخص ارائه دهند. در این زمینه شرایط خاصی مطرح شده است که کمک می کند تا این قفل ها اثر بخشی مخصوص خود را داشته باشند. این قفل ها به نوبه خود ساختار چند بخشی نیز دارند.