پیشرفت تکنولوژی بر جنبه های مختلف زندگی انسان تاثیر گذاشته و اجرای امنیت در حوزه های مختلف امری ضروری شده است. برای ورود به قفل دیجیتال این محصولات به روش های مختلفی مانند رمز عبور، اثر انگشت یا کارت کار می کنند و نیازی به استفاده از کلید ندارند. بدنه بسیار مستحکم و امنیت هوشمند در این قفل ها آن ها را بسیار ایمن کرده است.

آنها با باتری کار می کنند و نیازی به اتصال به برق ندارند. برای افزایش راحتی کاربر، این ابزار برای نصب بر روی انواع درب طراحی شده است. سهولت عبور و زیبایی و استحکام بیشتر در این قفل ها بسیار چشمگیر است و آنها را برای افرادی مانند کودکان و سالمندان کاربردی تر می کند. قفل های هوشمند ضد آب نمونه هایی از این محصولات هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

قفل های ضد آب هوشمند را بشناسید

گفته می شود که قفل های دیجیتال با طرح های استاندارد در داخل خانه استفاده می شوند، اما در مکان هایی که رطوبت مستقیم دارند به خوبی کار نمی کنند. همچنین تماس مداوم با رطوبت باعث بی اثر شدن قفل های دیجیتال می شود. در نتیجه قفل هوشمند ضد آب در محیط های مرطوب طراحی و استفاده می شود. استفاده از این محصول نیز مزایای زیادی برای کاربران دارد.

قفل های ضد آب هوشمند

مزایای استفاده از قفل هوشمند ضد آب

این دستگاه ها با جلوگیری از سرقت به راحتی می توانند امنیت خانه را تامین کنند. سیستم هوشمند آنها به راحتی می تواند ورودی مهمانان ورودی به ساختمان را تشخیص دهد و ورودی ساختمان را کنترل کند. علاوه بر این دارای سطوح مختلف دسترسی است که سطح امنیت را افزایش می دهد. استفاده از قفل هوشمند ضد آب آسان است و هیچ مشکلی ناشی از کلیدهای مکانیکی ندارد. در دسترس بودن روش های دسترسی بدون کلید به قفل تمام این مشکلات را حل کرده است.

ارائه قفل هوشمند علاوه بر هزینه بالا ارزان است. چون این قفل ها به BMS متصل هستند و دارای اتوماسیون هوشمند هستند از سرقت جلوگیری می کنند. همچنین طول عمر عایق رطوبتی بسیار زیاد بوده و زمان تعمیر یا تعویض آن نیز طولانی است.

روش احراز هویت در قفل هوشمند ضد آب

این قفل همچنین دارای تمامی روش های دسترسی موجود در قفل های دیجیتال سنتی می باشد. یکی از ویژگی های این محصول ایمنی و راحتی بالای آن است که در مدیریت ترافیک بسیار خوب عمل می کند. فرآیند ورود و خروج این نوع بلوک ها نیاز به احراز هویت دارد. روش های احراز هویت نیز شامل استفاده از رمزهای عبور، استفاده از کلیدهای فیزیکی و استفاده از روش های بیومتریک است.

تایید رمز عبور

این روش احراز هویت در قفل های دیجیتال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این قفل ها دارای صفحه کلیدی هستند که اعداد و حروف به صورت مکانیکی یا لمسی در آن نمایش داده می شوند و دارای کد ترکیبی هستند. یکی از مشکلات این محصول امکان فراموشی رمز عبور می باشد که برای بازیابی رمز به راحتی قابل تغییر است.

استفاده از کلیدهای فیزیکی برای احراز هویت

قفل هوشمند ضد آب این امکان را به افراد می دهد تا از طریق کلیدهای فیزیکی وارد مناطق امن و خارج شوند. یکی از رایج ترین کلیدهای فیزیکی، کارت کلید است که می تواند روی درب کار کند و حتی با استفاده از گوشی هوشمند شما آن را باز و بسته کند. البته کارت های کلیدی ممکن است گم شوند، کپی کردن آنها فرآیند پیچیده ای است و در واقع استفاده از آنها سرعت کاربر را افزایش می دهد.

تایید با روش های بیومتریک

یکی دیگر از روش های امنیتی برای احراز هویت، استفاده از روش های بیومتریک یا ارزیابی زیستی است که منحصر به فرد، منحصر به فرد و تغییر ناپذیر هستند. یکی از رایج‌ترین نمونه‌های احراز هویت بیومتریک، عکس روی کارت‌های شناسایی است.

اثر انگشت یکی دیگر از روش های کاربردی بیومتریک برای احراز هویت در قفل هوشمند ضد آب است. به دلیل سرعت و سهولت استفاده، در بین روش های بیومتریک بسیار محبوب است. روش‌های بیومتریک رایج مورد استفاده در قفل‌های هوشمند عبارتند از اثر انگشت، قرنیه چشم و صدا که گم شدنی یا دزدیده نمی‌شوند. امنیت و قابلیت اطمینان از مزیت های اصلی این قفل ها است و البته با توجه به فناوری های پیچیده به کار رفته در آن ها از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

روش احراز هویت در قفل هوشمند ضد آب

مزایای استفاده از قفل هوشمند ضد آب

از آنجایی که قفل های هوشمند معمولی در محیط های مرطوب قابل استفاده نیستند، به دلیل در دسترس بودن محصولات ضد آب، این ابزار امنیتی بسیار کاربردی است. بنابراین بهتر است در هنگام خرید قفل به این نکته توجه کنید و در صورت لزوم از قفل دیجیتال ضد آب استفاده کنید. امنیت بسیار بالا، قیمت مناسب و دسترسی آسان از دیگر ویژگی های این محصولات است که استفاده از قفل را در محیط های مختلف کاربردی می کند.

خرید قفل دیجیتال ضد آب

هنگام خرید سری ضد آب دیجیتال باید به ویژگی های آن توجه کرد و این محصول را از برندهای مرغوب خریداری کرد. قبل از خرید ست باید شرایط محیطی که محصول در آن استفاده می شود مانند رطوبت بالا بررسی شود تا در زمان خرید مدل مناسبی انتخاب شود.

طول این محصول بسیار بیشتر از مدل های معمولی است. برندی که انتخاب می کنید نیز بر قیمت نهایی قفل تاثیر می گذارد. بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را برای انواع این محصولات در نظر گرفت. نوسانات ارز نیز تاثیر زیادی در تعیین قیمت این قفل دارد.

مزایای استفاده از قفل هوشمند ضد آب

جمع بندی

قفل ضد آب هوشمند یکی از کاربردی ترین محصولاتی است که می توان از آن در محیط های مختلف برای افزایش امنیت استفاده کرد. ویژگی های مختلف در این قفل ها آن ها را برای استفاده در استخرها، سالن های ورزشی و محیط های اداری مناسب می کند. همچنین انجام تنظیمات روی این محصولات نیازی به استفاده از کامپیوتر ندارد و یک ویژگی مستقل محسوب می شود.