نحوه کار با قفل دیجیتال درب بسته به قابلیت های هر قفل در برندهای مختلف تعریف می شود. در این مقاله می خواهیم کار با دو برند مطرح در قفل دیجیتال درب را آموزش دهیم. یکی از این برندها قفل های سامسونگ هستند که تنوع زیادی در مدل های قفل هوشمند دارند. وقتی نحوه کار با قفل های یک برند را فرا گیرید گویی با تمامی مدل های آن می توانید کار کنید. قفل های سامسونگ دارای انواع مدل ها با تنوع در نوع دسترسی، نوع دستگیره و تعداد قابلیت هاست.

برند دیگری که در این مطلب بررسی می کنیم قفل دیجیتال درب یال است. قفل های یال چندین سال متمادی است که برند برتر قفل دیجیتال در جهان می باشند. این برند اروپایی آمریکایی قدمت زیادی در زمینه تولید انواع قفل دارد و قفل های آن تحت لیسانس شرکت assa abloy سوئد هستند. می توان گفت قفل های یال کاملترین قابلیت ها را ارائه می دهند و از استحکام بالایی برخوردارند. با ما همراه باشید تا با نحوه کار قفل های این دو برند شناحته شده در بازار قفل هوشمند آشنا شوید.

آموزش کار با قفل های سامسونگ

قفل دیجیتال درب سامسونگ در بازار محبوبیت زیادی دارد و قفل های زیبایی هم هستند. اما این قفل ها دارای دو نقطه ضعف کلی نیز می باشند. یکی به لحاظ اپلیکیشن قفل که تنها روی برخی از گوشی های هوشمند فعال می باشند. دیگری به دلیل عدم امکان ارائه گزارشگیری به کاربر است. گزارشگیری دو کارکرد عمده دارد؛ یکی گرفتن خروجی از آمار ترددها. دیگری مدیریت زمانی دسترسی ها و اعمال محدودیت روی آن ها است. در این بخش به ارائه نحوه کار با قفل دیجیتال درب می پردازیم تا با تنظیمات آن آشنا شوید.

قفل سامسونگ

معرفی دسترسی ها به قفل دیجیتال درب

برای معرفی دسترسی های رمز، کارت و اثر انگشت به قفل های سامسونگ ابتدا می بایست دکمه reg را پیدا کنید. این دکمه مخفف register به معنای ثبت است که در زیر درپوش باتری قرار دارد. هر دسترسی را با این دکمه تعریف کرده و سپس کلید * را می فشار دهید. دکمه * در اصل جدا کننده دسترسی ها در زمان تعریف است؛ مثلاً وقتی چهار عدد کارت تعریف می کنید پس از تعریف هر کدام * را می زنید.

در نهایت برای ثبت کارت ها در حافظه قفل دیجیتال درب کافیست مجدداً دکمه reg را فشار دهید. برای تعریف کارت های rfid می بایست در یک زمان کارت ها یکی پس از دیگری به قفل معرفی شوند تا همگی در حافظه بمانند. برای معرفی دسترسی اثر انگشت هر انگشت باید 3 بار به قفل معرفی شود. توصیه می کنیم برای هر کاربر دو انگشت را به قفل دیجیتال درب شناسایی نمایید.

نحوه اتصال قفل به ریموت

ریموت برای باز کردن قفل دیجیتال درب در محل نصب قفل تا شعاع 20 متری آن می باشد. در برخی از قفل های سامسونگ این قابلیت به شکل آپشنال و با هزینه تقریبی 200 دلار در اختیار کاربر گذاشته می شود. برای معرفی ریموت به قفل دیجیتال سامسونگ می بایست دکمه reg در ریموت و قفل همزمان نگه داشته شود. با شنیدن صدای بوق می توانید از ست شدن آن اطمینان حاصل کنید.

فعال سازی نمایش تصادفی

نمایش تصادفی در قفل دیجیتال درب سامسونگ برای جلوگیری از حدس رمز توسط جای انگشت کاربر قبلی است. برای فعالسازی این آپشن می توانید از طریق دسترسی ادمین عدد 7 را بزنید و برای غیرفعال کردن آن عدد 9 را فشار دهید.

قفل دیجیتال

فعال کردن قفل اتوماتیک

قفل های سامسونگ دارای مغزی هوشمند هستند بطوریکه با فعال شدن آن پس از بستن درب بعد از چند ثانیه قفل می شود. دکمه تحت عنوان A/M در قفل دیجیتال درب سامسونگ وجود دارد که حالت A برای فعال کردن قفل اتوماتیک است. اگر این دکمه را در حالت M قرار دهید به صورت دستی و MANUAL می بایست درب را قفل کنید.

آموزش کار با قفل های یال

قفل های یال همانطور که گفته شد ارائه دهنده کاملترین لیست قابلیت های امنیتی و کنترلی کاربردی است. این قفل ها در دو نوع دستگیره های اهرمی و پول و پوش در بازار موجودند. همچنین تنها ارائه دهنده قفل دیجیتال درب ضد آب در بازار می باشد. با ما همراه باشید تا با نحوه کار قفل های یال آشنا شوید.

معرفی دسترسی ها به قفل دیجیتال درب یال

دسترسی ادمین در قفل های یال به صورت منحصر بفرد (UNIQ) می باشند و قابلیت ریست کردن ندارند. همین امر امنیت این قفل ها را به طور قابل توجهی بالا می برد. تعریف دسترسی ها در حالت امنیتی و یا مسترکد قفل های یال با حالت عادی تفاوت دارد. در حالت امنیتی هر دسترسی به طور جداگانه امکان حذف و یا اضافه کردن دارد اما در حالت عادی مانند قفل های سامسونگ می بایست این عمل برای همه دسترسی ها اتفاق بیفتد. دکمه REGISTER در قفل دیجیتال درب یال تحت عنوان I یا R هستند. دسترسی های را پس از فشردن این دکمه تعریف کرده و با * از یکدیگر جدا کرده و در نهایت دوباره دکمه I یا R را می زنید.

قفل یال

تغییر مستر کد در قفل یال

برای تغییر رمز مسترکد در قفل دیجیتال درب یال کافیست مسترکد فعلی را وارد کرده و پس از فشردن دکمه I یا R نماد هشتگ را می زنید. مستر کد انتخابی می بایست بین 4 تا 10 کاراکتر عددی داشته باشد که پس از وارد کردن آن مجدداً هشتگ را می زنید. در نهایت برای ثبت اطلاعات دکمه I یا R را فشار دهید.

ست کردن ریموت به قفل یال

در حالت عادی قفل دیجیتال درب یال پس از وارد نمودن رمز، دکمه (R یا I)، عدد 8 و هشتگ را وارد می کنید. پس از هشتگ دکمه ریموت را نگه می دارید و پس از شنیدن صدای بوق به نشانه ست شدن ریموت مجدداً دکمه های هشتگ و (R یا I) را می فشارید.

اتصال قفل یال به خانه هوشمند

با وارد نمودن رمز و دکمه I یا R کار مان را شروع می کنیم. سپس با استفاده از عدد 9، هشتگ، عدد یک، هشتگ، معرفی خانه هوشمند (با فشردن دکمه کنترلر) را ادامه می دهیم. در نهایت فشردن هشتگ و دکمه (R یا I) اتصال قفل دیجیتال یال به خانه هوشمند را نهایی می کنیم.

اتصال به خانه هوشمند