در این مقاله، ما در مورد مزایای سیستم هتل هوشمند بحث می کنیم و تاثیر آن را بر مصرف انرژی و استفاده بهینه از منابع موجود بررسی می کنیم. یک سیستم هوشمند می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و از هدر رفتن منابع هتل جلوگیری کند. یک سیستم هوشمند می تواند نقش مهمی در افزایش تعداد مهمانان در آینده داشته باشد و برای هتلداران سودآور باشد.

استفاده از فناوری های مدرن مانند قفل هوشمند و پنل های لمسی یا کنترل پنل ها و قفل های کارتی، اقامتی آرام را برای مهمانان تضمین می کند. به عنوان مثال، سیستم های هوشمند می توانند به طور خودکار دمای هوای اتاق ها را کنترل کنند تا از انرژی موجود به نحو مفیدی استفاده کنند. استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن به هتل اعتبار می بخشد و خاطره اقامت در ذهن میهمانان باقی می ماند. با استفاده از سیستم مدرن، کارکنان هتل می توانند کار خود را با کارایی بیشتر از همیشه انجام دهند.

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند هتل

نحوه پذیرش هتل

پس از ورود مهمانان به هتل و تکمیل مراحل رزرو اتاق در پذیرش، کارت قفل هتلی هوشمند با آخرین تکنولوژی روز دریافت می کنند که شامل زمان اقامت، اطلاعات مهمان و شماره اتاق می باشد. با کمک این کارت میهمانان می توانند از تمامی امکانات هتل مانند رستوران، استخر، خدمات حمل و نقل گردشگران و … استفاده کنند. همچنین در قسمت پذیرایی وضعیت فعلی هر ساختمان قابل مشاهده است. به عنوان مثال، مهمان می تواند بدون خروج از اتاق درخواست نظافت یا غذا و نوشیدنی کند. با استفاده از پنل های موجود در اتاق، درخواست مهمان مستقیماً به سرویس مربوطه در قسمت پذیرش ثبت می شود.

این کار نه تنها باعث تسریع عملکرد کارکنان هتل برای خدمات بهتر می شود، بلکه از رضایت مهمانان نیز اطمینان حاصل می کند زیرا سفارش آنها به سرعت دریافت می شود. همچنین هنگام ورود می توانید با کمک قفلهای هوشمند موجود در اتاق، سیستم روشنایی را تنظیم کنید. نور و روشنایی و کنترل سرویس بهداشتی نیز در اختیار مهمان است و می تواند با پنل موجود در اتاق، روشنایی و رنگ نور را تنظیم کند.

ورود بدون کلید با قفل کارتی هتل

تضمین امنیت همیشه دغدغه هتلداران و مهمانان بوده است. به خصوص در مورد کلیدها و کارت های درب. بسیاری از هتل ها اکنون به ورود بدون کلید توسط قفل هتلی روی آورده اند. این سیستم ها آرامش و امنیت بیشتری را فراهم می کنند. استفاده از تکنولوژی روز در هتل از جمله قفل کارتی هتل باعث آسایش بیشتر میهمانان شده است. مهمانان دیگر برای ورود به اتاق نیازی به کلید نخواهند داشت و امنیت آنها مراقبت بیشتری می شود. در نتیجه افراد می توانند با ورود کارت ه قفل هتلی امنیت بیشتری را تجربه کنند.

یکی از رایج‌ترین شکایات مهمانان در صنعت مهمان‌نوازی، سر و صدای خانه داران است و هتلداران به دقت تأثیر خانه داران را بر تجربه کلی مهمان زیر نظر دارند. برخی از هتل ها از رویه های سختگیرانه استفاده می کنند، به عنوان مثال، یک کارمند هتل باید ابتدا در را بزند و بعد از 10 ثانیه وارد شود. برخی از هتل ها آویزهای در دارند که به کارکنان هشدار می دهد که مهمانان در اتاق هستند. 1000 هتل در سیاتل رویکردی نوآورانه را در پیش گرفته اند. هر یک از اتاق ها دارای یک حسگر مادون قرمز است که گرمای بدن را تشخیص می دهد. اگر حسگر حضور مهمان را نشان دهد، کارمند هتل محل را ترک می کند و پس از یک ساعت برمی گردد. به این ترتیب مهمانان هرگز مزاحم نمی شوند.

ورود بدون کلید با قفل کارتی هتل

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند هتل

نحوه استفاده از سیستم های گرمایش و سرمایش هتل نیز مهم است و این امر به راحتی از طریق سیستم های هوشمند قابل انجام است. با کمک یک سیستم هوشمند می توان دمای اتاق را به میزان دلخواه تنظیم کرد و یا در زمانی که مهمان در اتاق نیست گرمایش و سرمایش را خاموش کرد، این به صرفه ترین و کارآمدترین راه است. این یکی از مهمترین مزیت های سیستم هتل هوشمند است. در هتل اتاق ها و محوطه ها مجهز به سیستم هوشمند می باشد که می توانید از رویدادهای جاری هتل از جمله کنترل روشنایی سالن ها، نظارت تصویری بر حرکات افراد، استفاده کنید. پارکینگ هوشمند، کنترل سیستم اطفاء حریق و حتی تردد در آسانسورها هم همینطور است.

مزایای سیستم هوشمند هتلی

افزایش راحتی و رضایت مهمان هتل

روند امروز صنعت هتلداری ارتقای سطح آسایش و رضایت میهمانان است و استفاده از سیستم های هوشمند تا حد امکان برای کارکنان هتل مهم و ضروری است. به عنوان نمونه ای از سیستم های هوشمند، کنترل پنل هتل دارای صفحه نمایش به زبان های مختلف است که سیستم های الکترونیکی هتل از جمله سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش اتاق، سیستم صوتی و تصویری و سیستم باز و بسته شدن پرده ها را کنترل می کند. همچنین مهمانان می توانند به راحتی درخواست های خود مانند خشکشویی و سفارش غذا را از طریق همین پنل لمسی به بخش های مربوطه ارسال کنند.

حرف آخر این است که اگر بخواهیم به اهدافی مانند آسایش مشتری، افزایش درآمد و کاهش مصرف انرژی در صنعت هتلداری و همچنین مزایای سیستم هوشمند هتل برسیم، باید از دوره فناوری استفاده کنیم.