قفل کودک فقط برای کسانی که کودک در منزل دارند استفاده نمی شود این قفل به صورتی طراحی شده است که برای افراد سالمند و یا کسانی که دچار اختلال حواس هستند نیز یک رویکرد امنیتی است. حتی اگر در منزل خود حیوانات خانگی نگهداری می کنید باز هم نیاز به قفل کودک برای شما ضروری است و باید رعایت شود.

قفل کودک یکی از مزایای قفل دیجیتال

به هر حال این روزها که مشغله زندگی زیاد است اجرای سیستم قفل کودک روی قفل دیجیتال می تواند جلوی بسیاری از خطرات را بگیرد. کودک ممکن است بدون آگاهی و از سر کنجکاوی و یا شیطنت اقدام به خروج از منزل نماید. قفل کودک که بخشی از مکانیزم اجرایی قفل دیجیتال است سبب می شود که کودک اجازه این کار را نداشته باشد و سریعاً به شما اطلاع داده شود. در واقع قفل محافظ امنیتی از کودک شما در داخل خانه محافظت می نماید.

قفل کودک یا child lock برای افزایش ایمنی کودکان طراحی شده است. نوع اجرای این قفل به صورتی است که برای افزایش ایمنی کودکان بهترین گزینه است. این نوع قفل برای قسمت خاصی از منزل تعریف می شود به طوری که دسترسی لازم برای باز کردن قفل وجود نداشته باشد و کودک در فضای امن زندگی کند.

انواع قفل دیجیتال مجهز به قفل کودک

rook-h220
قفل روک h220
YDM-3109
قفل یال 3109
YDM-3168
قفل یال 3168
ydm4109
قفل یال 4109

قفل کودک برای چه مکان هایی مناسب است؟

اولین و مهمترین بخش از اجرای قفل کودک روی درب خروجی خانه است. در واقع درب خروجی خانه مهمترین مکانی است که باید از نظر امنیتی تضمین شود. بیرون آمدن از خانه امر بسیار خطرناکی برای کودکان محسوب می شود. نصب قفل امنیتی روی درب مانعی برای ورود سارقان و مهاجمان و افراد بیگانه به داخل منزل است. همینطور سبب می شود تا فرزند شما نیز از منزل خارج نشود. یکی از مهمترین کاربردهای این قفل محدود کردن درب در باز و بسته شدن است. اگر در منزل خود استخر دارید باید از قفل دیجیتال مجهز به سیستم قفل کودک استفاده کنید. کودکان نوپا معمولاً کنجکاوی زیادی برای غرق شدن استخر دارند. ورودی استخر یکی از مکان های مهم برای استفاده از قفل امنیتی محسوب می شود.

قفل کودک چیست؟

سیستم قفل کودک هوشمند

سیستم قفل کودک به واسطه یک دکمه فیزیکی در بخش داخلی قفل درب معنا پیدا می کند. این قفل در بخش داخلی طراحی و تعبیه شده است و زمانی درب باز می شود که دستگیره به همراه دکمه مورد نظر فشرده شده باشد. این دکمه نوعی مکانیزم امنیتی اضافی محسوب می شود و آرامش منزل شما را فراهم می سازد. قفل کودک به طور کلی یکی از قوی ترین سیستم های تعبیه شده در قفل دیجیتال یا قفل های الکترونیکی محسوب می شود.

قفل کودک بهترین گزینه برای افراد مبتلا به آلزایمر

آلزایمر از دسته بیماری هایی است که نیاز به مراقبت دارد. افرادی که منجر به این بیماری هستند یک سری رفتارهای غیر ارادی از خود نشان می دهند. باز کردن درب تنها زمانی صورت می گیرد که به همراه دستگیره دکمه قفل کودک هم فشرده شود. در واقع وجود این قفل سبب می شود که اپشن های لازم و با کیفیتی اجرا شوند. از سوی دیگر قفل های اورجینال دارای سیستم قفل امنیتی کاملاً دقیق هستند و کیفیت بالایی دارند.

قفل کودک نوعی تضمین صد در صدی برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مختلف است. بدون شک قفل های الکترونیکی که فاقد قفل کودک هستند از نظر امنیت نمی توانند یک انتخاب کامل باشند. قفل امنیتی سبب می شود تا سارقان و افراد غیر مجاز نتوانند به واسطه ترفندهای ویژه و ساده دستگیره درب را بکشند و درب را باز نمایند. این سیستم سبب می شود تا درب در حالت آماده باش خطر قرار بگیرد.

قفل کودک

مشخصات قفل کودک الکترونیکی

در صورتی که قصد خرید قفل هوشمند الکترونیکی دارید می بایست بررسی کنید که از آلیاژهای قوی و مقاوم در آن استفاده شده باشد. در واقع نباید به سادگی امکان تخریب و شکستن آن وجود داشته باشد. این قفل ها به شکلی طراحی شده اند تا فرزند احساس امنیت بالایی داشته باشد. زبانه های قفل های دیجیتال که مجهز به قفل کودک هستند به صورت داخلی اجرا می شوند و بدون مجوز باز کردن امکان شکستن و آسیب رساندن به آنها وجود ندارد.

سوالات رایج

آیا مکانیزم اجرایی قفل کودک با واسطه کد اجرا می شود؟

معمولاً از دکمه های فیزیکی داخلی به عنوان قفل کودک در قفل های هوشمند یاد می شود. این دکمه های فیزیکی می توانند امنیت بیشتری ایجاد نمایند.

آیا قفل دیجیتال عایق حرارت است؟

قطعاً باید از قفل هایی استفاده نمایید که نوعی عایق حرارت محسوب می شوند. به طور کلی قفل دیجیتال عایق حرارت است و اگر به درستی اجرا شود هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. قفل های دیجیتال که عایق حرارت هستند در برابر حرارت بالا دچار مشکل نمی شوند و به شما آلارم می دهند.

آیا برای اجرای قفل دیجیتال مجهز به قفل کودک نیاز به آسیب رساندن به درب است؟

خیر این قفل ها مانند سایر قفل های دیجیتال نصب می شوند و نوع نصب بسته به قفلی که خریداری کرده اید ارزیابی می شود. قفل دیجیتال به طور کلی از نظر عملکرد بسیار عالی هستند و می توانند ساختار حرفه ای داشته باشند. قفل های الکترونیکی بر اساس نوع عملکرد به چند دسته مهم تقسیم می شوند که هر یک خصوصیات خود را دارند. شما می توانید قفلی را خریداری کنید که هم مکانیزم اجرایی خاصی داشته باشد و هم از نظر اجرایی بی نظیر باشد.

قفل امنیتی

نتیجه گیری

در سال های اخیر خرید قفل دیجیتال کار دشواری بود اما امروزه شرایطی فراهم شده است تا افراد بتوانند این محصول را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری نمایند. این قفل ها از نظر عملکرد شرایط مخصوص به خود را دارند و اجرای خوبی برایشان دیده می شود و البته دوام آنها نیز بالا است.در نظر بگیرید که وجود قفل کودک روی یک قفل دیجیتالی ویژگی بسیار مهم و امنیتی است.