به دلیل ظهور فناوری اطلاعات، جوامع بشری به طور فزاینده ای شاهد فناوری در زندگی روزمره هستند و با ادغام برخی از آن ها، گاهی مفاهیم جدیدی ظاهر می شود. چندین سال است که خانه هوشمند در کشورهای توسعه یافته و حتی در کشورهای در حال توسعه شکل گرفته است. در همین حال می توان از قفل هوشمند به عنوان یکی از پیاده سازی های این پدیده جدید در زندگی مدرن جوامع بشری نام برد. کشور ایران نیز چندین سال است که در این صنعت ساختمان سازی و تولید قفل هوشمند فعالیت دارد.

وجود تحریم های مختلف در 5 سال گذشته باعث شده تا در زمینه ساخت و تولید قفل های دیجیتال پیشرفت بسیاری داشته باشیم و بتوانیم این کالا را با قیمت پایین تری به هم میهنانمان ارائه دهیم. در این گزارش قصد داریم با برخی از مارک های این صنعت جدید در حوزه هوشمند سازی بیشتر آشنا شویم. این گزارش توسط بخش تحقیقات بازار تدبیر رهنما DTR گردآوری شده است.

بهترین برندهای قفل هوشمند در دنیا

1- برند آسک (asec)

محصولات این برند دارای کیفیت فنی و امنیتی بالایی هستند. این شرکت سیستم های پیشرفته ای برای هوشمند سازی ارائه داده است. چیزی که این مارک را به یکی از پرفروش ترین مارک های قفل هوشمند تبدیل می کند این است که مطابق استانداردهای امنیتی انگلستان طراحی و تولید شده است. این شرکت از سال 2003 وجود دارد.

asec digital lock

2- برند گیت من (gateman)

یکی دیگر از پرفروش ترین برندهای قفل دیجیتال متعلق به گیت من است. در حال حاضر رقابت شدیدی بین این برند با برند سامسونگ و ییل (یال) وجود دارد. به نظر می رسد چیزی که این برند را از سامسونگ و ییل متمایز کرده ویژگی های خاص و زیبایی آن ها می باشد. از جمله مزایای مدل های قفل هوشمند گیت من شامل: قفل کودک- آلارم های هشدار ضد سرقت – حریم خصوصی و …

از جمله مدل های محبوب آن شامل: wb360 , a330 , wf20 , a20

gate man digital lock

3- برند یال (yale)

بدون شک محبوب ترین برند قفل هوشمند در بازار امروز متعلق به “یال” است. برخی ممکن است فکر کنند دلیل آن قدیمی بودن شرکت یال است. اما اگر کمی واقع بینانه نگاه کنیم، در می یابیم که آنچه باعث این شهرت عمومی و خاص شده شاهکارهای منحصر به فرد این برند است. بنابراین طبیعی است که یکی از پرفروش ترین مارک های قفل درب هوشمند در حال حاضر متعلق به این مارک باشد. از جمله مدل های پرفروش قفل هوشمند یال شامل: ydm4109 , ydm3109 , ydm3168 , vulcan-fr

امکانات و مزایای برند یال عبارتند از: قابلیت اتصال به یک سیستم هوشمند (بلوتوث و وای فای)، کنترل از راه دور، بهبود امنیت ورودی (قفل دوگانه، قفل خودکار، تابع خیالی)، قفل کودک و حریم خصوصی، آلارم های هشدار امنیتی و …

yale digital lock

4- برند سامسونگ (samsung)

سامسونگ یکی از پیشروترین تولید کنندگان لوازم خانگی، تلفن هوشمند و قفل هوشمند در جهان است. این شرکت کره ای هنوز محصولاتی با طراحی زیبا و ایمنی فوق العاده بالا تولید می کند و در سراسر جهان بسیار محبوب است. قفل هوشمند سامسونگ رقیب شرکت هایی مانند gateman و Yale است. هر چند که اخیرا شرکت rook و قفل های فوق العاده‌ی آن هم مورد توجه عموم قرار گرفته است چرا که دارای آپشن های بسیار زیاد و همچنین قیمت پایین تری می باشند. از جمله پر فروش ترین مدل های این برند شامل: shp-dp728 , shp-dp808 , shp-p50 , shp-dr719

samsung digital lock

5- قفل دیجیتال آگوست (august)

آگوست یکی دیگر از بهترین مارک های قفل هوشمند است که وقتی شما یا تلفن همراه شما را شناسایی کند به طور خودکار در را باز می کند. برای کنترل از راه دور، باید برنامه خاصی را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید. در این صورت هر بار که به در نزدیک می شوید، درب به طور خودکار برای شما باز می شود. هنگام خروج از منزل، این قفل ها به طور خودکار قفل می شوند. متأسفانه این قفل ها با وجود کیفیت بالا، برای نصب در ایران مناسب نیستند زیرا سیستم ارتباط آنلاین آن ها در ایران به خوبی کار نمی کند.

august lock

6- برند روک (rook)

این برند با این که تازه وارد بازار ایران شده است اما طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مدل های قفل هوشمند روک شامل دو سری p  و  h می باشند که مدل های p241 , p231 , p251 , p221 آن دارای چشمی دیجیتال روی خود قفل می باشند که همین موضوع وجه تمایز آن با سایر برندهاست. قفل های روک مجهز به دسترسی های رمز، کارت و اثر انگشت می باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های این قفل های هوشمند قفل اتوماتیک است. هنگامی که درب را می بندید به صورت اتوماتیک درب قفل می شود و با هل دادن دستگیره دیگر درب باز نمی شود.

rook digital lock

7- برند union

شرکت Union از سال 1840 به عنوان یک شرکت تجاری فعالیت می کند. این شرکت در حال حاضر بخش وسیعی از محصولات از جمله قفل هوشمند را ارائه می دهد. البته این شرکت مانند ده ها شرکت دیگر زیر مجموعه تجارت بزرگ Assa Abloy است. در حال حاضر یکی از پرفروش ترین مارک های قفل هومشند در جهان است.

union digital lock

8- برند Kwikset Kevo

قفل های این برند از بهترین مدل های قفل هوشمند درب هستند که علاوه بر گوشی های هوشمند آیفون با سایر گوشی های اندرویدی نیز سازگار اند. این قفل ها را می توان از طریق بلوتوث یا با نصب یک برنامه خاص کنترل کرد. با نصب یک برنامه کاربردی خاص، می توانید تنظیمات لازم برای قفل هوشمند خود ایجاد کرده و اجازه ورود و خروج افراد مورد نظر خود را بدهید تا زمانی که شما در خانه نیستید عزیزان شما پشت درب منتظر نمانند. این قفل ها دارای کلید مکانیکی نیز می باشند تا در صورت نیاز بتوانید در را با کلید مکانیکی باز کنید. تنظیمات این مدل های قفل هوشمند به گونه ای است که می توانید بدون استفاده از برنامه و فقط با لمس قفل در را باز کنید.

kwikset digital lock

نتیجه گیری

با توجه به تحریم هایی که در حال حاضر داریم، توصیه می کنیم از قفل هایی استفاده کنید که نمایندگی آن ها در ایران وجود داشته باشد. چرا که در صورت بروز مشکل و خرابی قفل بتوانید قطعات آن را تعویض و مجدد استفاده کنید. ما به شما برند روک را پیشنهاد می دهیم زیرا علاوه بر آن که مقرون به صرفه است، از لحاظ کیفیتی و آپشن های قفل هوشمند هم با سایر برندهای مطرح دنیا برابری می کند.

سوالات متداول درباره قفل هوشمند

بهترین برند قفل هوشمند از لحاظ فول آپشن بودن کدام است؟

قفل های روک نسبت به سایر برندها از آپشن های بیشتری برخوردار هستند.

مناسب ترین قفل درب هوشمند برای مناطق شرجی کدام است؟

قفل هوشمند یال ydm3168 برای هوای مربوط و شرجی مثل شمال مناسب تر است.