قفل دیجیتال فیلیپس philips از برندهای چینی قفل دیجیتال موجود در بازار ایران است که در مدل های مختلفی عرضه شده است و به نسبت قابلیت هایی که به کاربر ارائه می کند و همچنین برخی از نقاط ضعف امنیتی که دارد با قیمت بالایی به فروش می رسد. در برخی از قفل های دیجیتال فیلیپس مغزی های سه زبانه قفل توخالی هستند و از استحکام کمی برخوردارند. این قفل ها در انواع مختلف دستگیره اهرمی، فشاری کششی (پول و پوش) و یا خلبانی و تمام اتوماتیک به فروش می رسند. با ما همراه باشید تا با قفل دیجیتال فیلیپس بیشتر آشنا شوید.

عدم ارائه قفل کودک

قفل کودک به عنوان یک قابلیت امنیتی بیشتر در دستگیره های اهرمی مطرح می شوند که در مدل های ddl7400 ،ddl7200 و ddl7100 قفل دیجیتال فیلیپس طراحی دستگیره به صورت اهرمی می باشد اما خبری از قفل کودک نیست. گاهاً ادعا می شود که قفل کودک روی این مدل تعبیه شده است و فروشنده دکمه ای را به شما نشان می دهد که با فعال کردن آن سایر دسترسی ها از بیرون نمی توانند وارد شوند و غیر فعال می شوند که این حریم خصوصی است نه قفل کودک!

برای بیان تفاوت این دو آپشن یعنی قفل کودک و حریم خصوصی توجه داشته باشید شما قفل کودک را یکبار فعال می کنید و همواره با باز و بستن درب به طور خودکار فعال می ماند و هیچ نیازی به تنظیمات دستی و یا فعال کردن مجدد به صورت دستی را نخواهید داشت. پس هر دکمه دیگری که این ویژگی را نداشت قفل کودک نیست.

قفل فیلیپس

قفل فیلیپس و قفل کاداس

قفل فیلیپس و قفل کاداس هر دو ساخت چین هستند و با یک جستجوی ساده در سایت هایی مثل علی بابا و سایر فروشگاه های اینترنتی بین المللی متوجه قیمت بالای این قفل ها در بازار ایران می شوید. طراحی قفل فیلیپس و کاداس به یک شکل هستند و گویی فقط در دو برند به دلیل ارائه سیاست های قیمت گذاری مختلف ارائه می شوند. برخی از قابلیت های بسیار کاربردی در این قفل ها به صورت آپشنال ارائه می شوند یعنی علاوه بر قیمت بالای قفل می بایست هزینه مجزا برای داشتن این آپشن ها هم بپردازید.

قفل کاداس

ضعف در خدمات پس از فروش

قفل دیجیتال فیلیپس دارای مدل‌های تمام اتوماتیک مثل ddl9300 ،ddl9200 ،ALPHA، مدل‌های فشاری کششی (دستگیره خلبانی) مانند ddl9100 ،ddl6100، مدل‌های دستگیره اهرمی (handle) مثل ddl7400 ،ddl7200 و ddl7100 و قفل بدون دستگیره ddl5100 هستند. اما در ارائه خدمات پس از فروش با ضعف تأمین قطعات روبرو هستند. همچنین قفل دیجیتال فیلیپس دچار ضعف امنیتی به خصوص در مدل های دستگیره دار آن هستند.

مقایسه قفل فیلیپس با روک

قفل دیجیتال فیلیپس در مقایسه با قفل روک قیمت بسیار بالایی دارد و در هر کدام از مدل ها قیمت تقریباً سه برابری نسبت به قفل های روک را دارند. قفل های فیلیپس قفل های محکمی نیستند و این موضوع امنیت قفل را زیر سؤال می برد. درصورتیکه قفل دیجیتال روک ضدسرقت هستند و روی مغزی با زبانه قلابی شکل هوک سوار می شوند. این زبانه از باز کردن درب توسط دیلم انداختن جلوگیری می کند.

بعلاوه قفل دیجیتال روک قابلیت های منحصر به فرد خود را مثل قفل دیجیتال فیلیپس به صورت آپشنال ارائه نمی کند. به عنوان مثال شما در قفل های روک می توانید ریموت داشته باشید و قفل را به آیفون تصویری متصل کنید و هیچ هزینه اضافی روی قیمت تمام شده قفل نپردازید. ریموت و آیفون تصویری دو قابلیتی هستند که می توانید درب را در محل نصب قفل تا شعاع 20 متری باز کنید. این دو قابلیت بیشتر برای اماکنی است که مراجعین زیادی در طول روز به آن ها مراجعه می کنند.

قفل دیجیتال روک

قابلیت باز کردن از راه دور درب هم در محیط نامحدود و از راه دور نیز توسط اپلیکیشن قفل روک امکانپذیر می باشد بدون اینکه بخواهید برای قفل های سری P این مجموعه کمترین هزینه ای روی قیمت قفل بپردازید. در کنار این ها قفل های روک دارای چشمی دیجیتال آنلاین هستند بطوریکه با به صدا در آمدن زنگ قفل تصویر فرد علاوه بر صفحه LCD روی قفل روی اپلیکیشن برایتان نمایش داده می شود.

جمع بندی درباره قفل فیلیپس

در نهایت به چهار علت اصلی خرید قفل دیجیتال فیلیپس به شما عزیزان توصیه نمی شود؛ اولین و اصلی ترین آن کیفیت پایین قفل و متریال ضعیف استفاده شده در آن و گاهاً مغزی های توخالی استفاده شده در این قفل است. دلیل دیگر نداشتن قفل کودک در انواع دستگیره های اهرمی قفل دیجیتال فیلپس و دلیل نهایی عدم ارائه خدمات پس از فروش مقتضی به خاطر عدم تأمین قطعات قفل فیلیپس.متخصصین فنی شرکت کارن با چندین سال تجربه واردات قفل و بررسی های انجام شده روی قفل های فیلیپس به نتایج فوق رسیده اند.

برای اطلاع از اخبار روز قفل‌های دیجیتال می‌توانید پیج اینستاگرام بارمان را دنبال نمایید.