قفل دیجیتال ارزان مانند هر محصول دیگر وارداتی به بازار ایران دارای المان های مخصوص به خود است. مهمترین نکته ای که در مورد قفل دیجیتال می بایست در نظر داشته باشید امنیت است. اساساً قفل دیجیتال با هدف رفع نقایص امنیتی دستگیره های معمولی ساخته شده است. بعلاوه برای راحتی و امنیت بیشتر کاربر دسترسی های غیرقابل کپی رمز، کارت و اثر انگشت را پیشنهاد می دهد. بنابراین قیمت مناسب و اقتصادی یا حتی ارزان آن در کنار حفظ استانداردهای امنیتی کاربر معنا دارد. در کنار همه این ها قابلیت های کاربردی و اصلی امنیتی و کنترلی را باید در نظر گرفته شود. یکی از مهمترین این قابلیت ها قفل کودک است که برای کسانی که از کودک و یا سالمندی مراقبت می کنند در مورد دستگیره های اهرمی دیجیتالی ضروری است. در این مقاله به بیان المان هایی که سبب کاهش قیمت قفل دیجیتال می شود و در عین حال استانداردهای امنیتی را زیر سؤال نمی برد می پردازیم. همچنین چند نوع قفل با کیفیت و ارزان را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

تعداد و تنوع دسترسی های قفل دیجیتال

همانطور که گفته شد قفل های دیجیتال دارای دسترسی های متنوع و جایگزین کلید مکانیکی هستند. اگر یک قفل هوشمند دارای همگی این دسترسی ها (رمز، کارت و اثرانگشت) باشد فول آپشن است. اما در صورتیکه قفلی تنها دسترسی های رمز و کارت را داشته باشد قفل کارتی محسوب می شود. به طور مشابه اگر قفل دیجیتال تنها دسترسی های رمز و اثر انگشت را داشت قفل اثر انگشتی خواهد بود. نکته مهم در مورد ارزان بودن قفل دیجیتال محدود بودن تعداد و تنوع دسترسی هاست که به استانداردهای آن لطمه ای وارد نمی کند.

قفل ارزان قیمت

شاید در ذهن خود بگویید چرا دسترسی های دیگر را جایگزین کلید کنیم. مهمترین جواب به این سؤال امنیت این دسترسی هاست. شما با استفاده از دسترسی بیومتریک اثر انگشت امکان کپی را از دیگر افراد می گیرید زیرا تنها در صورتی عمل می کند که بافت زنده و دارای جریان خون باشد. به طور مشابه با معرفی آیتم های بیشتر اطلاعاتی به غیر از شماره سریال کارت از کپی آن جلوگیری کنید. تعریف دسترسی دوبل امنیتی نیز امنیت ورود را دوچندان می کند.

تعداد قابلیت های قفل دیجیتال

به طور کلی قابلیت هایی که به قفل اضافه می شود روی قیمت آن تأثیرگذار است. بنابراین می توانید از داشتن این قابلیت ها صرف نظر کنید تا قفل ارزان تری تهیه کنید. به طور مثال گزارشگیری یکی از انواع این قابلیت هاست که امکان ثبت ترددها و اعمال محدودیت زمانی دسترسی را به کاربر می دهد. در صورت عدم نیاز به آن می توانید از قفل دیجیتال ارزان تر استفاده کنید. البته این قابلیت را دستگاهی به نام access control به طور مجزا ارائه می کند که در صورت نیاز می توانید بعداً آن را تهیه کنید. باز کردن درب از راه دور در محیط نامحدود و از طریق اپلیکیشن قفل هوشمند مثال دیگری از قابلیت هاست. فقدان این آپشن خدشه ای به عملکرد امنیتی قفل وارد نمی کند.

قفل دیجیتال روک

نحوه ارائه قابلیت های قفل دیجیتال

در برخی از قفل های دیجیتال قابلیت ها به صورت آپشنال و در برخی به صورت وسایل جانبی قفل ارائه می شوند. تفاوت این دو نوع ارائه در هزینه ای است که به قیمت تمام شده قفل تحمیل می شود. به طور مثال برای باز کردن درب از راه دور در محل نصب قفل از ریموت استفاده می شود. این قابلیت در قفل های سری p روک جزء وسایل جانبی خود قفل است. به همین دلیل مجموعه قفل های روک قیمت ارزان تری نسبت به سایر قفل های موجود در بازار دارند. برای ارائه آپشنال این قابلیت در دیگر قفل های هوشمند نیازمند هزینه کرد حدودی 200 دلاری هستید. به طور مشابه اتصال به خانه هوشمند و اتصال به اینترنت همگی در قفل های روک جزء خدمات قفل می باشند.

انواع دستگیره های دیجیتالی

قفل دیجیتال دارای انواع دستگیره های مختلف در بازار می باشد که هر چه تکنولوژی آن به روزتر باشد گران تر می شود. قفل های اولیه با دستگیره اهرمی وارد بازار شدند. پس از آن ها دستگیره های پول و پوش و یا خلبانی آمدند. آخرین و جدیدترین نوع تکنولوژی استفاده شده در دستگیره های هوشمند دستگیره تمام اتوماتیک است. این نوع دستگیره برای باز کردن درب با هر دسترسی نیازی به استفاده از دستگیره ندارد و به طور خودکار درب باز می شود. برای خرید قفل دیجیتال ارزان تر قفل هایی را انتخاب کنید که دستگیره اهرمی داشته باشند.

پرفروش ترین مدل های قفل دیجیتال ارزان

قفل H220 روک

به جرأت می توان گفت ارزان ترین قفل دیجیتال با کیفیت و ایمن در بازار قفل H220 روک است. این قفل دارای دستگیره اهرمی است و دسترسی های فول آپشن رمز، کارت و اثر انگشت را دارد. بعلاوه امکان تعریف دسترسی دوبل امنیتی و تابع خیالی ورود رمز را به کاربر می دهد. قفل کودک مهمترین آپشن امنیتی در قفل های دستگیره اهرمی است که H220 از آن بهره مند است. به صورت آپشنال امکان اتصال به ریموت و آیفون هم در این قفل وجود دارد.

قفل دیجیتال ارزان

قفل 6020 سامسونگ

قفل 6020 سامسونگ یکی از قفل های دیجیتال کارتی با دسترسی های کارت و رمز است. این قفل دستگیره اهرمی طلایی رنگ تابع تصادفی نمایش رمز را دارد. در کنار این ها قابلیت اتصال به ریموت، آیفون و خانه هوشمند را به صورت آپشنال خوهید داشت. حریم خصوصی و سیستم ضد شوک الکتریکی از دیگر مزایای این قفل دیجیتال است.

قفل دیجیتال

قفل روک h230

قفل دیجیتال Rook H230 یک قفل اهرمی با ایمنی کودک و همچنین یک قفل ضد سرقت است که تمام زنگ هشدارهای امنیتی مانند ضد سرقت و حفاظت را دارد و در برابر حریق نیز شما را آگاه می کند. قفلی تمام اتوماتیک، مانند سایر حسگرهای اثر انگشتی خازنی و هویت افرادی را که با کمترین خطا وارد قفل شده اند، پردازش می کند. همچنین یک ویژگی خیالی برای ورود ایمن رمز عبور در قفل های روک وجود دارد که در آن می توانید هر تعداد کاراکتر عددی جعلی را قبل یا بعد از رمز عبور اصلی وارد کنید تا حدس آن برای دیگران غیرممکن باشد.

محتوای پیشنهادی: دستگیره هوشمند یال

سوالات متداول خرید قفل دیجیتال ارزان

ارزان ترین قفل دیجیتال کدام است؟

قفل های برند روک با وجود کیفیت بسیار بالا، دارای قیمتی مناسب می باشند.

قیمت قفل های دیجیتال چقدر است؟

قیمت هر قفل دیجیتال با توجه به نوع دسترسی ها، برند و آپشن هایی که دارد متفاوت می باشد.