قرار نیست حتماً یک خانه اشرافی داشته باشید تا به فکر خرید قفل هوشمند بیفتید! حقیقت این است که با خرید قفل هوشمند خانه می‌توانید سطح امنیت منزل خود را دو چندان کنید و این موضوع در نهایت به سلامت همه اعضای خانه کمک می‌کند.

وضعیت درب ورودی قبل از خرید قفل هوشمند خانه

یکی از موضوعاتی که می‌بایست پیش از خرید قفل هوشمند خانه به آن دقت کنید، نوع درب شماست. موضوعی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند اما قطعاً شرایط به شکلی پیش می‌رود که در نهایت متوجه خواهند شد که قفل نامناسبی برای درب منزل خود خریده‌اند.

البته مدل‌های متنوعی از قفل‌های دیجیتالی و هوشمند را می‌توان روی درب‌های ورودی منزل استفاده کرد اما باید پیش از خرید قفل هوشمند خانه، از عملکرد صحیح درب خود اطمینان داشته باشید.

مثلاً اگر درب منزل شما از نظر چارچوب از حالت استاندارد خارج شده است، این موضوع سبب می‌شود که قفل دیجیتال خریداری شده به‌درستی کار نکند و در نهایت مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. مثلاً درب به صورت اتوماتیک قفل نمی‌شود و یا زبانه‌های قفل نمی‌توانند در موقعیت درست خود قرار بگیرند. دقت کنید که به طور کلی قفل می‌بایست در چهارچوب رگلاژ شود.

نکته مهم دیگری  که در خصوص قفل‌های دیجیتالی می‌بایست ارزیابی شود این است که این قفل‌ها باید امنیت بالایی داشته باشند. دقت کنید که چنین قفل‌هایی می‌بایست از نظر استاندارد نیز سنجیده شوند در غیر این صورت هزینه مناسب به همراه نخواهند داشت.

قفل هوشمند

طول عمر باتری قفل هوشمند استاندارد

قفل‌های هوشمندی که با باتری کار می‌کنند معمولاً باید از نظر نوع باتری شرایط خوبی داشته باشند. یعنی پشتیبانی از باتری باید به شکلی دنبال شود که قفل به صورت یک‌باره از کار نیفتد. دقت کنید که معمولاً قفل‌ها با برق کار می‌کنند اما در صورت قطع شدن برق باید باتری وجود داشته باشد که بتواند شرایط قفل را بسنجید و پیش از خالی شدن کامل باتری، هشدارهای لازم داده شود تا عملکرد قفل سنجیده شود و به طور کلی رویکرد آن ارزیابی شود.

شرایط اتصالات و ارتباطات در قفل هوشمند

برای خرید و سفارش قفل هوشمند خانه می‌بایست به شرایط اتصال آن به گوشی‌های هوشمند نیز دقت کنید. یعنی قفلی که انتخاب می‌کنید باید با نرم افزار گوشی موبایل شما جوین شود گاه مدل قفل بسیار حرفه‌ای بوده و نوع گوشی ضعیف است و این موضوع سبب می‌شود که به طور کلی وضعیت ارتباطات و اتصالات زیر سؤال برود. دقت کنید که معمولاً این قفل‌ها بر اساس ساختاری که دارند دسته بندی می‌شوند یعنی شما قفلی را انتخاب می‌کنید که دارای ریموت کنترل مخصوص است اما سطح اتصالات آن به‌درستی اجرا نمی‌شود. از سوی دیگر باید این موقعیت را مدنظر قرار دهید که وضعیت ریموت کنترل‌ها از طریق امواج وای فای نیز متصل شوند. به هر صورت کنترل قفل از راه دور باید دقیق و اصولی صورت بگیرد و شاخص گذاری‌های ویژه‌ای داشته باشد.

قفلی که انتخاب می‌کنید باید قابلیت نصب روی درب را داشته باشد یعنی می‌بایست به پایه‌های قفل و سبک نصب آن دقت شود. همه این موارد بخش مهمی از راهنمای خرید قفل هوشمند خانه محسوب می‌شود و اگر رعایت نشود، قفل عملکرد خود را از نظر خواهد داد.

SmartLocks

سیستم اعلان هشدار قفل هوشمند

سیستم اعلان هشدار از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های قفل دیجیتال محسوب می‌شود و به طور کلی این قفل‌ها شرایط اعلام هشدار مخصوص به خود دارند. دقت داشته باشید که همه قفل‌ها می‌بایست از نظر سیستم هشدار سنجیده شده باشند یعنی کیفیت قفل مشخص باشد. یک نکته بسیار مهم که شاید کمتر کسی بداند این است که وضعیت سیستم اعلام هشدار به اینترنت و شبکه بستگی دارد و به سیستم امنیتی ساختمان متصل می‌شود و سبب می‌شود تا سیستم امنیتی فعال شود.

به ظاهر قفل هوشمند خانه دقت کنید!

یکی از مواردی که نیاز است در خرید قفل هوشمند خانه دقت شود، رنگ قفل است. این قفل‌ها معمولاً در رنگ‌های برنز، کروم، استیل و همین‌طور در آلیاژهای آهن ساخته می‌شوند. رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و کروم براق نیز وجود دارد که به واسطه ظاهر قفل و سبک دکوراسیون منزل شما ارزیابی می‌شود. دقت کنید که به طور کلی رنگ قفل دیجیتال از دسته مواردی است که می‌بایست مدنظر قرار بگیرد. یکی از نکات بسیار مهم در خصوص قفل هوشمند خانه این است که این قفل‌ها از نظر کاربرد نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای سنسورهای ضد سرقت بسیار قوی هستند و برخی نیز به شکلی طراحی شده‌اند که شما می‌توانید شرایط ذخیره چهره و صدای فرد پشت درب را نیز در نظر بگیرید پس بسیار مهم است که در خرید قفل هوشمند همه این موارد را رعایت کنید و سعی کنید محصولی خریداری کنید که کیفیت بالایی داشته باشد.

قفل هوشمند درب

سوالات متداول خرید قفل هوشمند خانه

آیا در خرید قفل هوشمند خانه لایه پوششی مهم است؟

بله یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در خرید قفل هوشمند خانه رعایت شود لایه پوششی است که سبب می‌شود قفل‌ها در برابر رطوبت محافظت شوند. دقت کنید که اگر در مناطق محروم هستید بهتر است که از این قفل‌ها به صورت کاملاً حرفه‌ای استفاده نمایید و لایه پوششی آن را نیز بررسی کنید.

لایه‌های پوششی برای قفل‌های هوشمند معمولاً دسته بندی‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها دو لایه هستند و برخی نیز به صورت چند لایه طراحی شده‌اند. وجود لایه‌های پوششی سبب می‌شوند تا دوام قفل بیشتر شده و پایه داخلی پوسیده نشوند.

کدام قفل هوشمند خانه برای من مناسب‌تر است؟

حقیقت این است که قفل‌های هوشمند مدل‌های متنوعی دارند که افراد باید بر اساس نقاط ضعف خود گزینه مناسب را انتخاب کنند. مثلاً قفل‌های کارتی وجود دارند که به واسطه یک کارت هماهنگ می‌شوند. در صورتی که سابقه فراموشی و یا جا گذاشتن اشیای مورد نظر خود را دارید بهتر است این مدل از قفل هوشمند خانه را انتخاب نکنید.

از سوی دیگر قفل‌های رمزی وجود دارند که دارای اعداد و ارقام هستند. افراد که حافظه خوبی در اعداد و ارقام ندارند نباید این مدل از قفل‌ها را خریداری کنند. بهترین قفل هوشمند خانه، مدل‌های اثر انگشتی است البته اگر به خواهید هزینه بیشترین کنید می‌توانید قفل هوشمند خانه که با تشخیص چهره اجرا می‌شود را انتخاب کنید این قفل‌ها ساختار مناسبی دارند و به شکل ایدئال طراحی می‌شوند.