با توسعه سریع فناوری، تصور آینده ای پر از گجت های هوشمند بیشتر و بیشتر ممکن می شود. از تلفن های هوشمندی که با هر تنظیماتی قابل شخصی سازی هستند، ساعت های هوشمند و حالا دوربین های مدار بسته هوشمند امکان هرگونه قصد سوء را به صفر می رساند. با وجود دوربین های نظارتی مجهز به هوش مصنوعی، ساخت خانه های هوشمند به سبک فیلم های مدرن هالیوود غیرممکن است!

دوربین امنیتی هوشمند چیست؟

یک دوربین مدار بسته هوشمند علاوه بر ضبط فیلم و تصویر که وظیفه اصلی هر دوربینی است، مجهز به هوش مصنوعی و قدرت پردازش تصویر است که می تواند به یک سیستم امنیتی کامل و بی نقص برای شما تبدیل شود. یک دوربین نظارت هوشمند می تواند داده ها را جمع آوری کند، اطلاعات را پردازش و تجزیه و تحلیل کند و تصمیم بگیرد. دوربین مداربسته هوشمند چشم و گوش صاحبان مشاغل است که گزارش ها و هشدارهای منظمی برای گوشی های هوشمند ارسال می کند.

فناوری نظارت به سرعت در سراسر جهان با نرخ 6.5٪ در سال در حال رشد است. این پیشرفت با پیشرفت مواردی مانند: دستگاه‌هایی برای اتصال به اینترنت اشیاء، انتقال اطلاعات از طریق ابر یا اینترنت اشیا، هزینه‌های کم و سهولت استفاده تسریع شده است. دوربین های مدار بسته هوشمند در مدل ها و انواع مختلفی برای موقعیت های مختلف ارائه می شوند. آنها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: دوربین های مداربسته داخلی و دوربین های مداربسته خارجی.

دوربین امنیتی هوشمند چیست؟

دوربین هوشمند داخلی

یک دوربین نظارت داخلی هوشمند به طور ویژه برای نظارت کامل در داخل خانه طراحی شده است. دوربین هوشمند داخلی دید در شب (زمانی که تمام چراغ های خانه خاموش است) امنیت خانه را مدیریت می کند و مانند یک پرستار تمام وقت از کودک و سالمندان شما در خانه مراقبت می کند. بهترین نوع دوربین هوشمند، دوربینی است که از راه دور و از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل باشد و قابلیت ضبط و نمایش فیلم زنده را داشته باشد.
دوربین مدار بسته هوشمند از ارتباط AMP یا دو طرفه پشتیبانی می کند به این معنا که با ارائه تصاویر زنده در گوشی هوشمند به شما این امکان را می دهد که فوراً با خانه یا محل کار تماس بگیرید و ارتباط دو طرفه داشته باشید. با این حساب می توانید برای مدت طولانی بدون نگرانی در ماموریت کاری خود باشید اما در رأس همه چیز باشید.

دوربین هوشمند فضای باز

پخش زنده دور از خانه اطلاعات خوبی را برای ایمنی و آرامش در اختیار کاربران قرار می دهد. مانند دوربین های مدار بسته داخلی، دوربین های مداربسته در فضای باز نه تنها باید دارای برخی ویژگی های خاص باشند، بلکه باید هشدارهای ویدئویی زنده و لحظه ای را نیز ارائه دهند! برخی از ویژگی های اضافی دوربین های نظارتی هوشمند در فضای باز عبارتند از: دید در شب تا برد 12 متر، قابلیت ضد آب، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، سنسور حرکت و نمایش تصویر زنده از طریق تلفن و کامپیوتر. قابلیت های شگفت انگیز دوربین های نظارتی هوشمند.

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند وسیله ای الکترومکانیکی است که برای محافظت از فضای داخلی خانه یا محل کار استفاده می شود و با استفاده از فناوری Wi-Fi و بلوتوث به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند درها را از راه دور باز کنند. می توانید از فناوری تشخیص چهره استفاده کنید، از دسترسی های ایمن رمزی، کارتی و حتی اثر انگشت منحصر به فرد برای ورود استفاده نمایی. شما با خرید یک قفل دیجیتال بر روی درب بیرونی منزل خود دیگر نیازی به سیستم های دوربین مدار بسته و یا چشمی های دیجیتال جداگانه نمی باشید. با این کار هزینه های مصرفی خود را کاهش دهید و همچنین از شر کلید های مکانیکی نیز رهایی یابید.

از جمله مزایای استفاده از قفل هوشمند درب می توان به سیستم اعلام ضد سرقت، سیستم علام حریق، سیستم ضد شوک، قفل کودک، چشمی دیجیتال، دسترسی ایمن و … اشاره کرد.

قفل هوشمند چیست؟

ویژگی های شگفت انگیز دوربین مدار بسته هوشمند

تشخیص چهره

یکی از ویژگی‌های کلیدی هوش مصنوعی در دوربین‌های مداربسته هوشمند، تشخیص چهره است که دوربین‌های مداربسته می‌توانند افراد ناشناس را از روی استخوان گونه، حالات چشم و الگوی کلی صورت کاربر شناسایی کنند. دوربین هوشمند به محض شناسایی افراد غریبه به کاربر اطلاع می دهد.

تشخیص صدا

توانایی درک تصویری و صوتی یکی از ویژگی های ستودنی دوربین مدار بسته هوشمند است. تشخیص صدا در کنترل خانه هوشمند با فناوری دستیار صوتی عالی است! دوربین مدار بسته با این قابلیت مانند یک ربات عمل می کند. به آن بگویید چه تاریخی را می خواهید از فضای ذخیره سازی ابری به شما نشان دهد.

حسگر حرکتی

با تجهیز به دوربین مدار بسته هوشمند با سنسور حرکت، وضعیت بیش از هر زمان دیگری تحت کنترل است. برخی از دوربین های حرفه ای حتی می توانند حرکات تهاجمی و غیرعادی افراد را تشخیص داده و به کاربر گزارش دهند. به لطف این قابلیت، دوربین نظارت هوشمند یک دزدگیر حرفه ای نیز می باشد.

ویژگی های شگفت انگیز دوربین مدار بسته هوشمند

مزایای دوربین های نظارتی هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند دارای ویژگی های شگفت انگیزی است که می توانید برای امنیت محل کار و خانه به آنها اعتماد کنید. تشخیص حرکت؛ شناسایی افراد ناشناس؛ ردیابی و تعقیب اشیاء مشکوک؛ قابلیت دید در شب؛ تنظیم خودکار نور برای دید آسان: بسیاری از موارد دیگر که این دستگاه را به وسیله ای مطمئن برای امنیت خانه تبدیل می کند، مانند خاموش کردن نور محیط برای نمایش صحنه.

معایب دوربین های نظارتی هوشمند

دوربین مداربسته هوشمند وسیله ای مناسب برای ایمن سازی کارخانجات، شرکت ها، مغازه ها و انبارها می باشد. اما قیمت تجهیزات و شبکه کمی بالاست. البته باید خود را برای هشدارهای به موقع که ممکن است شما را آزار دهد نیز آماده کنید. البته برای جلوگیری از اخطارهای به موقع می توانیم آن را مطابق میل خود تنظیم کنیم. برای پولی که در دستان شما قرار می دهد، ارزش امنیت را دارد.