هزاران سال است که انسان ها بدون کمک ابزار و وسایل خاص بچه هایی به دنیا آورده و بزرگ کرده اند. اگرچه ممکن است تزئین اتاق کودک نیاز اولیه والدین امروزی نباشد، اما این فناوری می تواند مراقبت از کودکان و نوزادان را آسان تر کند. هر چیزی که استرس والدین را کاهش دهد ارزشمند است. چه یک تخت هوشمند که کودک شما می تواند به راحتی بخوابد یا یک مانیتور هوشمند که به والدین اجازه می دهد از راه دور بر سلامت کودک خود نظارت کنند. ابزارهای هوشمند مراقبت از نوزاد مانند تختخواب های هوشمند، مانیتورهای هوشمند و موارد دیگر از جدیدترین فناوری استفاده می کنند تا فرزندپروری را کمی آسان تر کنند. اما کدام یک از این فناوری ها در یک مهد کودک هوشمند مفیدتر است؟

در ادامه این مقاله، تصمیم گرفتم ایده هایی در مورد هوشمندسازی اتاق کودک و موارد ضروری برای اتاق کودک هوشمند به اشتراک بگذارم. این وسایل گزیده ای از کاربردی ترین وسایل هوشمند برای اتاق کودک هستند. دستگاه‌هایی مانند نمایشگرهای پیشرفته کودک و تخت‌های هوشمند قابل تنظیم با فناوری پیشرفته، اطلاعاتی درباره کودک خود برای تجربه بهتر فرزندپروری به والدین ارائه می‌دهند.

معرفی وسایل هوشمند به اتاق کودک

معرفی وسایل هوشمند به اتاق کودک

مهد کودک هوشمند از قدرت اینترنت، فناوری پیشرفته و دستگاه های متصل استفاده می کند تا سطح جدیدی از مراقبت و توجه به نوزادان و کودکان را به ارمغان بیاورد. انواع دستگاه‌های مرتبط با نوزاد با سنسورها، دوربین‌ها، سخت‌افزار وای‌فای داخلی و موارد دیگر به والدین کمک می‌کنند تا گام‌های جدی برای نظارت بر فرزندان خود بردارند. در ادامه تصمیم گرفتیم وسایل لازم برای هوشمندسازی اتاق کودک را ارائه کنیم.

ایجاد امنیت در اتاق کودک

اینترنت به خصوص اینترنت موبایل برای ارتباط با دنیا ضروری است و حالا می توانید با فرزندتان رابطه بهتری داشته باشید، آرامش و امنیت بیشتری داشته باشید. با کمک دستگاه های هوشمند اتاق کودک، می توانید سلامت کودک خود را کنترل کنید، زمان خواب او را کنترل کنید، برای غذا خوردن و زمان خواب برنامه ریزی کنید و موارد دیگر. استفاده از تجهیزات هوشمند در مهد کودک می تواند به شما و کودک یا فرزندتان کمک کند تا زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید و قطعا در یک مهدکودک هوشمند این کار هوشمندانه ای است.

همچنین استفاده از قفل دیجیتال بر روی درب اتاق کودک از خروج ناگهانی آن ها جلوگیری می کند چرا که برخی از قفل های هوشمند دارای قفل کودک می باشند و درب به راحتی با پایین کشیدن دستگیره باز نخواهد شد.

امنیت در اتاق کودک

تجهیزات هوشمندسازی اتاق کودک

  1. نظارت هوشمند

آیا ترجیح می دهید اتاق کودک را جدا کنید، اما آیا نگران هستید که کودک در اتاق تنها بماند؟ که دمای محیط مناسب است؛ چه هوا خیلی سرد باشد یا خیلی گرم، کودک شما راحت می خوابد و خوب نفس می کشد و غیره. نگرانی هایی وجود دارد که جداسازی اتاق کودک را دشوار می کند. اما با استفاده از مانیتور هوشمند در اتاق کودک می توانید آرامش خاطر داشته باشید. مانیتورهای مدرن اتاق کودک در دو مدل سیمی و بی سیم عرضه می شوند و قابلیت انتقال ویدئوی زنده و سایر ویژگی ها مانند بررسی تنفس، ضربان قلب و وضعیت اتاق کودک را دارند. برخی از مانیتورهای Wi-Fi حتی ارتباط صوتی دو طرفه را ارائه می دهند، بنابراین اگر کودک شما از خواب بیدار شد، می توانید از تلفن هوشمند خود برای صحبت با آنها و آرام کردن آنها استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از این قابلیت برای برقراری ارتباط با پرستار کودک خود استفاده کنید.

یک دوربین فیلمبرداری HD مستقل با قابلیت دید در شب موقعیت کودک را به تلفن شما می فرستد، در حالی که دما و رطوبت اتاق را اندازه گیری می کند و همچنین الگوهای خواب نوزاد را ردیابی و ضبط می کند. اپلیکیشن مانیتورینگ نیز با استفاده از این اطلاعات به شما یاد می دهد که چه کاری انجام دهید تا فرزندتان خوب بخوابند و به این ترتیب شما و همه فرزندانتان خواب و استراحت خوبی داشته باشید.

  1. آشکارساز حرکت – سنسور دما و ضربان قلب کودک را تشخیص می دهد

یک مانیتور هوشمند اتاق کودک به شما کمک می کند وضعیت سلامتی، دما و حرکات نوزاد یا کودک نوپا را کنترل کنید. این مانیتورها دارای سنسورهایی هستند که به طور کامل وضعیت کودک را زیر نظر دارند. سنسورها و ردیاب‌ها روی تشک یا پد زیر وضعیت خواب کودک قرار می‌گیرند یا می‌توانند به گیره یا کمربند متصل شوند. این حسگرها وضعیت خواب کودک شما را کنترل می کنند و در صورت بروز مشکل به شما هشدار می دهند. این مشکلات ممکن است شامل حرکات تنفسی یا ضربان قلب نوزاد یا کودک باشد. انواع پیشرفته این مانیتورها حتی دمای اتاق را نیز بررسی می کنند.

مانیتور هوشمند در اتاق کودکان کمک خوبی است و می تواند برای اطلاع رسانی در صورت بروز مشکل بسیار مفید باشد. اکثر مانیتورها با یک برنامه گوشی هوشمند جفت می شوند تا بتوانید تمام داده های جمع آوری شده توسط سنسورها و کنترلرهای گوشی خود را بررسی کنید.

  1. سنسور تنفس کودک

تنفس نوزادان اغلب برای والدین جدید گیج کننده است. برخی از والدین در طول شب نگران تنفس کودک خود هستند و چندین بار مشکل را بررسی می کنند. مانیتور هوشمند اتاق کودک می تواند به کاهش اضطراب والدین کمک کند. حسگرها داده ها را جمع آوری می کنند و از یک الگوریتم هوشمند برای تشخیص الگوهای خواب استفاده می کنند و در صورت بروز مشکل فوراً به شما هشدار می دهند. حسگر تنفس نیز راه حل مفیدی برای تشخیص سندرم آپنه است.

  1. سنسور نظارت بر دمای کودک

نوزادان دارای نوسانات دمایی زیادی در بدن خود هستند که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد نوزاد شود. سنسور پایش دمای بدن به شما کمک می کند وضعیت کودک را بررسی کنید و والدین می توانند به سرعت متوجه تب کودک شوند. مانیتور اتاق کودک هوشمند همچنین دمای اتاق را روی گوشی هوشمند شما نمایش می دهد و زمانی که دما خارج از محدوده طبیعی (20-22 درجه سانتیگراد) باشد به شما هشدار می دهد.

سنسور نظارت بر دمای کودک

  1. تخت خواب هوشمند یا تخت هوشمند

تخت خواب هوشمند یا فناوری تخت خواب می تواند تشخیص دهد که کودک در حال گریه است و به طور خودکار با صداهای آرام کودک را آرام می کند. چیزی که گهواره های هوشمند را هوشمند می کند این است که می توان آنها را با یک برنامه یا با Amazon Alexa و Google Home کنترل کرد. این بدان معناست که می توانید حرکات تکان دهنده، صداها و سایر نویزهای سفید یا موسیقی را فعال کنید یا نور شب را بدون دیدن کودک خود روشن کنید.

برخی از تخت های هوشمند نیز از فناوری تشخیص گریه استفاده می کنند و در واقع به گریه های کودک شما با صدایی آرام پاسخ می دهند و شما مجبور نیستید کاری انجام دهید.