آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که هنگام سفر ناگهان چیزهای گران قیمت خانه خود را به یاد آورید و مضطرب و افسرده شوید؟ شاید یک شب با این احساس از خواب بیدار شدی که صدای قدم های غریبه ای را شنیدی. مهم نیست چقدر طلا، ارز و اقلام گران قیمت در خانه دارید. نگرانی از ورود سارقان به خانه، ترس همیشگی همه است و حتی می تواند منجر به وسواس شود.
در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه حادثه ناخوشایند نصب سیستم های امنیتی مانند قفل دیجیتال است. اگر از این سیستم ها استفاده کرده اید باید بدانید که تغییر رمز قفل دیجیتال یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید برای افزایش امنیت منزل خود انجام دهید. در ادامه این مقاله دقیقاً نحوه انجام این کار را خواهید آموخت.

نحوه تغییر کد قفل رمزگذاری شده

قفل دیجیتال رمزگذاری شده معمولا دارای یک کد یا کد اصلی منحصر به فرد هستند که برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آن باید مرتباً تغییر داده شود. بهبود امنیت کلیدها؛ علاوه بر تغییر رمز عبور کلید دیجیتال، سعی کنید رمز عبوری را انتخاب کنید که تعداد ارقامی که قابل حدس زدن نیستند بیشتر نباشد. اما چگونه این رمز عبور را تغییر دهیم؟

ممکن است روش خاصی برای تغییر رمز قفل دیجیتال برای هر قفل وجود داشته باشد. با این حال، دستورات کلی برای تغییر رمز عبور وجود دارد که برای اکثر قفل ها اعمال می شود. برای این کار ابتدا دکمه پاور را فشار دهید. سپس دکمه پاور را حدود 5 ثانیه نگه دارید تا زمانی که زنگ هشدار را بشنوید. این سیگنال به این معنی است که می توانید به مرحله بعدی بروید.
حالا باید نام کاربری خود را وارد کرده و دوباره دکمه تایید را بزنید. در این مرحله احتمالاً قفل هوشمند از شما می خواهد که شماره سریال قفل دیجیتال را وارد کرده و دکمه تایید را فشار دهید.

اکنون باید رمز عبور فعلی خود را وارد کنید. اگر برای اولین بار می خواهید رمز عبور خود را تغییر دهید، باید 5 رقم آخر شماره سریال را وارد کرده و روی دکمه کلیک کنید.
پس از انجام این مراحل، باید یک رمز عبور جدید وارد کنید. هنگام تغییر رمز یک قفل دیجیتال، به یاد داشته باشید که تعداد کاراکترهای رمز عبور معمولاً 4 تا 8 رقم یا بیشتر است. پس از دو بار وارد کردن رمز و فشردن دکمه تایید، چراغ سبز قفل دیجیتال روشن شود و آلارمی با موضوع تغییر رمز مشاهده کنید. اگر چراغ قفل قرمز شد و آلارم خطا را نشان داد، باید این مراحل را تکرار کنید.

اگر رمز عبور قبلی خود را فراموش کرده اید؛ می توانید روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کرده و رمز عبور ادمین را وارد کنید. هنگام تغییر رمز قفل دیجیتال دقت کنید که اطراف شما نباشد و رمز انتخابی شامل اعدادی مانند شماره شناسه، شماره موبایل و … نباشد. در صورت انتخاب رمز ساده برای درب ورودی یا حتی قفل کابینت و کابینت؛ خطر سرقت افزایش می یابد. اگر این نکات ساده را دنبال کنید، هیچ دزدی به وسایل شما نمی رسد.

ویژگی های قفل دیجیتال رمزگذاری شده

ویژگی های قفل دیجیتال رمزگذاری شده

اگر قصد دارید یک قفل دیجیتال برای خانه خود نصب کنید، احتمالا همه یک قفل دیجیتال را به شما توصیه می کنند. از جمله مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی های این قفل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قفل خودکار: لازم نیست هر بار که خانه را ترک می کنید لیست خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام اقدامات لازم را انجام داده اید. می توانید این قفل ها را طوری برنامه ریزی کنید که مدتی بعد از بسته شدن در قفل بمانند.

قفل از راه دور: ممکن است تجربه حضور در پشت در را داشته باشید. اما با کمک نسل جدید کلیدهای دیجیتال مخفی می توانید در را از راه دور باز کنید.

گزارش: برخی از قفل ها قابلیت ثبت ورود و خروج در حافظه را برای مدت زمان مشخصی دارند و می توانید گزارش دریافت کنید.

اتصال تصویری آیفون و کنترل از راه دور: بهترین مزیت قفل دیجیتال، اتصال این سیستم با آیفون یا ریموت کنترل است. با کمک این قابلیت می توانید آن را طوری تنظیم کنید که تصویر آیفون را روی گوشی خود ببینید و در را از طریق گوشی باز کنید.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال

مزایای استفاده از قفل دیجیتال

مهم نیست که چقدر قفل آهنی بزرگ روی در خود بگذارید، دیگر هرگز جلوی دزدان را نخواهید گرفت! اما قفل های دیجیتال و سیستم های امنیتی هوشمند مانعی برای خانه نامرئی ایجاد می کنند که هیچکس نمی تواند از آن عبور کند. البته قفل های دیجیتال علاوه بر سیستم دزدگیر، معمولا دارای سیستم های اعلام حریق و حفاظت در برابر ضربه نیز می باشند.
قفل های دیجیتال به طور کلی در چندین مدل تولید و به فروش می رسند:

قفل اثر انگشتی: با خرید قفل اثرانگشتی می توانید اثر انگشت خود و سایر اعضای خانواده را در فرآیند باز کردن درب با انگشتان خود شناسایی کنید.

قفل کارت دیجیتال: این قفل ها معمولاً در هتل ها، ادارات و آزمایشگاه ها استفاده می شوند. قفل کارتی درب ضد سرقت که فقط با کارت مخصوص باز می شود از ورود غیرمجاز جلوگیری می کند.

قفل دیجیتال کددار: رایج ترین قفل مورد استفاده در ساختمان های مسکونی، قفل رمزدار است. این کلیدها ممکن است دارای صفحه کلید باشند. نکته مهم این است که هر از چند گاهی رمز قفل دیجیتال را تغییر دهید.

کلید از راه دور: برخی از قفل ها با کنترل از راه دور باز می شوند که ممکن است به سرقت رفته یا گم شوند.
نکته مهم دیگری که باید در مورد قفل دیجیتال بدانید این است. بسیاری از آنها کلید دارند، بنابراین اگر رمز عبور را فراموش کردید یا قفل کار نکرد، می توانید با کمک کلید آن را باز کنید.

نحوه تغییر کد قفل رمزگذاری شده

آخرین کلام

در این مقاله سعی شده است به مزایای استفاده از این نوع کلید و سایر کلیدهای هوشمند موجود در بازار به همراه نحوه تغییر رمز کلید رمزگذاری شده بپردازیم. اگر همچنان برای تغییر رمز قفل دیجیتال خود به کمک نیاز دارید، با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.