سیلندر یکی از یراق آلات مهمی است که برای درب ها استفاده می شود. انواع مختلفی از سیلندر قفل در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این قسمت از قفل برای تعیین کیفیت کلید و عملکرد مناسب آن بسیار حائز اهمیت است و همین عامل نیز باعث می شود در هنگام تولید به کیفیت و طراحی توجه زیادی شود. در حال حاضر سیلندر نه تنها به شکل ساده بلکه در نوع هوشمند با فناوری پیشرفته نیز موجود است. در این مقاله با مدل های مختلف سیلندر قفلی بیشتر آشنا می شوید.

سیلندر قفل چیست؟

هر قفلی علاوه بر بدنه و دسته‌اش، به یک استوانه نیز نیاز دارد که در اصل مغزی نامیده می‌شود و در داخل پوسته قفل قرار می‌گیرد. درب در این قسمت قفل است و امنیت محیط به کیفیت سیلندر و قفل بستگی دارد. مکانیسم قفل شامل چندین پین به هم پیوسته در اندازه های مختلف است که کاملاً در سوراخ اصلی قرار می گیرند. در تمامی مدل های جدید قفل دیجیتال سیلندر قفل درب ضد سرقت جهت حفظ محیط زیست تعبیه شده است.

سیلندر قفل چیست

رایج ترین انواع سیلندر قفل

مدل های مختلفی از درج قفل وجود دارد که هر کدام متناسب با محیط و نیازهای درب مورد استفاده است. در ادامه، بیایید به انواع سیلندر قفل موجود در بازار نگاه کنیم.

1. انواع سیلندر یورو قفل

این نوع سیلندر یکی از پرکاربردترین سیلندرهای موجود در انواع تک سیلندر، دو سیلندر، کلیدی و چرخشی می باشد. برای سهولت تعویض این نوع سیلندر و افزایش ایمنی آن از مواد ضد ضربه و ایمنی استفاده می شود. اینها انواع سیلندر درهای چوبی و فلزی هستند که در اکثر درها مشاهده می کنید.

2. سیلندر توپی

این سیلندر ایمن تر است و چندین مکانیسم قفل را به طور همزمان فعال می کند. بدنه، دسته و اهرم با هم قفل می شوند. البته نصب این توپی باید با دقت انجام شود تا کلید داخل آن به درستی کار کند. از طرفی بهتر است این سیلندرها را در دسته های فلزی قرار دهید تا سالم بماند و به راحتی نشکند.

3. انواع قفل درب ضد سرقت و سیلندر قفل هوشمند

قفل درب ها از زمان های قدیم دستخوش تغییرات زیادی شده اند و امروزه از بهترین تکنولوژی های امنیتی برای باز و بسته شدن درب ها استفاده می شود. حتی اگر درب یک قفل ساده داشته باشد، یک سیلندر قفل هوشمند می تواند آن را به یک قفل دیجیتال تبدیل کند. به طور کلی، ما دو نوع سیلندر هوشمند داریم، رمز عبور و اثر انگشت. در سیلندر کلید خصوصی یا قفل دیجیتال با قرار دادن رمز روی سیلندر باید رمز را وارد کرد تا درب باز شود. در این مرحله قفل در باز می شود و نیازی به استفاده از کلید نیست. پارامترهای بیومتریک اثر انگشت افراد ساکن در خانه در سیلندر اثر انگشت هوشمند استفاده شده است. ابتدا لازم است اثر انگشت افراد در سیستم ثبت شود سپس در هنگام ورود به سادگی با قرار دادن انگشت در قسمت تعیین شده در باز می شود. در واقع استفاده از این سیلندر قفل شما را به قفل اثر انگشتی هوشمند تبدیل می کند و امنیت ساختمان را افزایش می دهد. این سیلندرها برای ورود افراد به خصوص کودکان بسیار راحت است.

انواع سیلندر قفل دیجیتال

بهترین انواع سیلندر + ظرفیت های آنها

بهترین قفل های ضد سرقت و ایمن از انواع هوشمند هستند. با کمک سیلندرهای قفل هوشمند به ساکنان عملکردهای متعددی داده می شود که با حفاظت از محیط زیست احساس امنیت می کنند. همچنین در صورت نداشتن کلید به راحتی می توانند با روش های مختلف شناسایی وارد منزل شوند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • در را با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره باز کنید.
  • در را با ساعت هوشمند باز و بسته کنید.
  • در را با استفاده از تلفن هوشمند یا ریموت (قفل از راه دور) حتی از راه دور باز و بسته کنید.
  • از کارت یا برچسب برای باز کردن قفل استفاده کنید
  • از یک رمز عبور استفاده کرده و بدون کلید فیزیکی آن را باز کنید

بهترین انواع سیلندر

اخرین حرف

هزینه های صرف شده برای خرید سیلندر از هزینه های بعدی مانند سرقت از خانه، ورود غیرمجاز به فضای داخلی و غیره جلوگیری می کند. بنابراین باید با دقت بیشتری قفل درب منزل یا محل کار خود را انتخاب کنید. بهترین سیلندر قفل از نوع هوشمند است که به شما امکان می دهد یک قفل دیجیتال ایجاد کنید. شکی نیست که هرچه فناوری و ویژگی های بیشتر و بهتری در قفل های خود قرار دهید، امنیت شما بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر، خرید انواع سیلندر قفل از مراکز معتبر این اطمینان را به شما می دهد که یک سیلندر اصل و مطمئن را با قیمتی با کیفیت خریداری می کنید که امنیت منزل یا محل کار شما را تامین می کند.