خانه هوشمند این روزها بخش مهمی از دنیای فناوری را در بر می گیرد و مربوط به کنترل لوستر با تلفن، کنترل از راه دور لامپ ها، درهای ورودی و خروجی، پارکینگ ها، دمای اتاق و کنترل خانه با استفاده از تلفن همراه. کنترل از راه دور لامپ ها، روشنایی و قفل دیجیتال و … دستگاه ها و فناوری های مختلف ایجاد شد. ساخت هوشمند این روزها کار پیچیده و دور از ذهنی نیست. برای آن باید پول زیادی بپردازید. در واقع، حتی می‌توانید از فناوری‌هایی مانند لامپ‌های هوشمند و سوئیچ‌ها و دوشاخه‌های هوشمند برای هوشمندسازی هتل و دفتر خود استفاده کنید.

بسیاری از آپارتمان های مدرن و خانه های شخصی دارای لوسترهای LED سقفی کنترل از راه دور هستند. این سازه ها نه تنها نورپردازی روشن محل را فراهم می کنند و از لوازم تزئینی هستند، بلکه به دلیل عملکرد داخلی خود می توانند فضای اتاق را در طول روز تغییر دهند. در برخی از مدل های لوستر برد ریموت کنترل به 100 متر می رسد. چنین سیگنال قوی می تواند از دیوارها عبور کند و به شما امکان می دهد نور را حتی از اتاق بعدی تغییر دهید.

چگونه لامپ را با تلفن همراه روشن کنیم؟

در حال حاضر راه اصلی ایجاد چراغ های هوشمند و کنترل چراغ های آویز با گوشی یا چراغ های کنترلی مربوط به استفاده از افزونه ها خواهد بود. آنها می توانند سوئیچ های هوشمند، انواع مختلف چراغ ها و دوشاخه هوشمند باشند. به طور کلی چندین راه اصلی پیش روی شماست که می توانید از آنها استفاده کنید. حالا بستگی به محل استفاده، ساختمان مورد نظر، هزینه و تعداد لامپ های هوشمند یا سوئیچ های هوشمندی که می خواهید تهیه کنید دارد، اما در نهایت تعداد کلیدها و لامپ ها یا سوئیچ های هوشمند بیشتر می شود. روش های رایج در این زمینه می توانید از ریموت کنترل ها و لامپ های طراحی شده توسط برندهای مختلف استفاده کنید و با استفاده از تلفن همراه از راه دور آنها را کار کنید.

کنترل لوستر با گوشی چگونه است؟

کلیدهای برق هوشمند

اگر می خواهید چراغ های خود را از طریق اپلیکیشن موبایل کنترل کنید، اولین گزینه چراغ های هوشمند است. سوئیچ دیواری هوشمند به شما امکان می دهد هر چیزی را که به پریز برق وصل است کنترل کنید. این دستگاه ها به عنوان جایگزینی مستقیم برای کلیدهای بسته سنتی عمل می کنند. سوئیچ های سنتی و هوشمند هر دو روی یک پورت نصب می شوند و سوئیچ های هوشمند ویژگی های پیشرفته تری نسبت به سوئیچ های سنتی ارائه می دهند. این امکان را به شما می دهد تا چراغ های متصل را کنترل و خودکار کنید.

لامپ های هوشمند

گزینه دیگر چراغ های هوشمند است که از طریق گوشی هوشمند نیز قابل کنترل است. در حالی که سوئیچ های هوشمند به شما امکان می دهند به طور غیرمستقیم چراغ های متصل را کنترل کنید، لامپ های هوشمند کنترل مستقیم گزینه های نور شما را بدون استفاده از سوئیچ ارائه می دهند. بیشتر این چراغ‌های کنترل‌شده توسط تلفن از طریق یک مبدل سیگنال با استفاده از استاندارد ارتباطی به نام Zigbee به یک شبکه Wi-Fi خانگی متصل می‌شوند. لامپ های هوشمند قدیمی که فقط به اتصال بلوتوث متکی هستند، عملکرد محدودی دارند. می توانید آن را با یک برنامه اختصاصی کنترل کنید، اما برنامه تلفن همراه ویژگی های پیشرفته تری را ارائه نمی دهد.

لامپ های هوشمند

دوشاخه های هوشمند

دوشاخه های هوشمند امروزه یکی از پرکاربردترین فناوری ها هستند. آنها همه چیز را هوشمند می کنند. روی این پریزها کارتی است که با شبکه بی سیم و البته وای فای ارتباط برقرار می کند، تصور کنید صاحب یک لوستر هستید، می توانید به جای پریزهای معمولی از دوشاخه هوشمند روی سیم اتصال استفاده کنید. لوستر را می توان به راحتی با گوشی کنترل کرد.

کنترل روشنایی منزل از راه دور

برای کنترل دستگاه های راه دور، می توانید از پروتکل های مختلف مبتنی بر شبکه بی سیم Wi-Fi استفاده کنید. شما فقط باید یکی از تجهیزات ذکر شده در بالا را تهیه کنید. هر شرکت فعال در تولید سوئیچ های هوشمند، لامپ های هوشمند یا حتی دوشاخه های هوشمند، اپلیکیشن مخصوص به خود را توسعه داده است. این نرم افزار را به راحتی می توانید در اپ استور، گوگل پلی و … پیدا کنید. در نهایت، این نرم افزار بر روی تلفن همراه، تبلت یا حتی رایانه شخصی شما نصب می شود و به شما این امکان را می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن به دستگاه های هوشمند خانه خود از جمله چراغ های هوشمند و سوئیچ ها متصل شوید.

کنترل روشنایی از راه دور چیست؟

به لطف اینترنت اشیا و پهنای باند، دستگاه های امروزی از راه دور قابل دسترسی هستند. آنها یک شبکه Wi-Fi بی سیم کار می کنند. به مودم خانگی شما متصل است و در نهایت می توانید با اتصال به اینترنت و استفاده از یک اپلیکیشن موبایل ریموت را از راه دور کنترل کنید. این تجهیزات گران نیست و حتی در مدل های ارزان قیمت نیز موجود است. در این دستگاه ها لامپ به صورت تلفنی نیز کنترل می شود. این سوئیچ با یک فرستنده از طریق فرکانس رادیویی کار می کند. فرستنده یک کنترلر بی سیم کوچک است که با باتری کار می کند. بهتر است گیرنده را دوباره به جعبه اتصال برق خود وصل کنید. می توانید از این سوئیچ بدون تغییر نور استفاده کنید.

کنترل روشنایی منزل از راه دور

اجزای لوستر LED با قابلیت کنترل از راه دور

  • پایه فلزی
  • یک کنترل از راه دور با باتری با فرستنده رادیویی داخلی.
  • دیفیوزر به شکل کریستال یا بازتابنده شیشه ای.
  • کنترل ها در داخل پایه نصب می شوند.
  • کابل های برق
  • ترانسفورماتور القایی یا نوع الکترونیکی

همانطور که گفته شد این کنترلرها می توانند اطلاعات را به صورت دیجیتال دریافت و ارسال کنند. می توانید آنها را به مودم بی سیم منزل یا محل کار خود متصل کنید، برنامه مدیریت را نصب کرده و به راحتی دستگاه را متصل کنید.

طرح های هالوژن در دو نسخه موجود است. برق برخی از مدل ها 12 ولت است. در این مورد، یک ترانسفورماتور برای اتصال لامپ به کنترل از راه دور مورد نیاز است. مدل های دیگر به ولتاژ 110 ولت یا 220 ولت نیاز دارند. لامپ های هالوژن مصرف انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند. با این حال، آنها تمایل به گرم شدن در طول عملیات دارند. امروزه ریموت کنترل از نوع LED در بازار بسیار محبوب شده است. آنها نور خوبی تولید می کنند و شما می توانید سال ها از آنها استفاده کنید. حتی نسخه هایی برای لوسترها طراحی شده است که در نهایت از SMD و همچنین لامپ های LED سنتی استفاده می کنند. با وجود قیمت، محصولات LED در مقایسه با سایر لامپ ها دارای مزایای بسیاری هستند:

  • مصرف برق کم
  • نور یکنواخت و راحتی برای یک نفر
  • خروجی نور بالا
  • طول عمر

این دستگاه ها کیفیت ساخت متفاوتی دارند. برندهای مطرح زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که با استفاده از آنها می توانید با توجه به پروتکل مورد استفاده محصول مورد نظر را در دسته بندی های مختلف تهیه کنید.