همه ما می‌دانیم که فناوری کارت‌های بدون تماس به آسان‌تر و سریع‌تر شدن کارها کمک می‌کند. از این کارت می توان برای پرداخت هزینه های حمل و نقل عمومی، ورود به دفتر، ورود به خانه، تحویل اتاق هتل، ناهار و وعده های غذایی آماده استفاده کرد. اما وقتی صحبت از کارت های بدون تماس می شود، کارت mifare اولین چیزی است که به ذهن می رسد.

کارت مایفر توسط صدها سازمان مختلف و برای اهداف مختلف استفاده می شود، به طوری که در حال حاضر بیش از 1.2 میلیارد نفر در بیش از 70 کشور به سیستم های مبتنی بر mifare دسترسی دارند. با این حال، در این مقاله نگاهی دقیق تر به کارت مایفر می اندازیم و نحوه عملکرد و مزایای استفاده از آن را مورد بحث قرار می دهیم.

کارت mifare چیست؟

اصطلاح فناوری کارت mifare از Mikron Fare Collection System گرفته شده است که در سال 1994 توسط شرکت بزرگ “Philips” توسعه یافت. این کارت با استفاده از یک آنتن داخلی کوچک به آهنربای تولید شده توسط کارت خوان پاسخ می دهد. به این ترتیب به کاربر این امکان را می دهد تا با لمس کارت و پنل یا وارد کردن شماره پین، تراکنش های ساده را بدون کشیدن انگشت انجام دهد. این نوع فناوری بدون تماس برای معاملات کم ارزش مناسب است. بلیط حمل و نقل عمومی شناسایی امنیتی کارت های وفاداری و غیره. کارت های مایفر برای استفاده باید نزدیک خواننده کارت باشد.

محصولات mifare نسبت به سایر فناوری های مرتبط در بازار قابل اعتمادتر هستند و بدون شک به عنوان رهبران بازار شناخته می شوند. آنها با استاندارد بین المللی ISO / IEC 14443 مطابقت دارند و امروزه در بیش از 80 درصد از کارت های هوشمند بدون تماس استفاده می شوند. در اینجا برخی از ویژگی های مهم کارت مایفر آورده شده است:

فرکانس خواندن: 13.56 مگاهرتز
فاصله خواندن (فاصله): تقریباً 10 سانتی متر از صفر
اندازه کارت: تقریباً 85.7 میلی متر طول، 54 میلی متر عرض و 0.8 میلی متر ارتفاع
اپلیکیشن کارت مایفر

کارت mifare چیست

کاربردهای سیستم مایفر

حمل و نقل عمومی: کارت mifare برای سفرهای هوشمند و پرداخت های بدون نقد در اتوبوس و مترو قابل استفاده است.

پردیس های دانشگاه: مایفر می تواند به عنوان کارت دانشجویی در دانشگاه های معتبر جهانی مانند دانشگاه کمبریج استفاده شود.

شرکت ها: بسیاری از شرکت های بزرگ مانند جنرال موتورز از کارت های مایفر برای کارمندان خود استفاده می کنند.

هتل ها: برخی از هتل های معروف جهان مانند هیلتون از mifare برای مسافران استفاده می کنند.

استادیوم ها: استادیوم های معروف مونیخ و منچستر از سیستم mifare استفاده می کنند که به تماشاگران اجازه ورود به استادیوم را می دهد.

پرداخت های بدون نقد: مایفر برای خرید روزانه و اقساط و پرداخت قابل استفاده است.

آیا سیستم کارت mifare امن است؟

این کارت بسیار ایمن است و برای قفل کارتی استفاده می شود. با استفاده از رمزگذاری پیشرفته، فناوری mifare از داده های کاربر در برابر سرقت و کلاهبرداری محافظت می کند. انتقال رادیویی ارسال شده بین کارت مایفر و کارتخوان برای جلوگیری از رهگیری و رمزگشایی رمزگذاری شده است. هر بخش از کارت را می توان با کلیدهای 48 بیتی برای دسترسی خواندن و نوشتن کدگذاری کرد.

به طور کلی به کارت اجازه می دهد تا بسیاری از وظایف را با کارت خوان های مختلف به صورت ایمن انجام دهد. این میکروکلیدها همچنین از داده های موجود محافظت می کنند و کاربران می توانند سطح رمزگذاری کارت را در صورت نیاز سفارشی کنند.

کاربردهای سیستم مایفر

مزایای استفاده از کارت مایفر

چرا مایفر را به جای دیگر سیستم های کارت بدون تماس انتخاب کردید؟ برای دریافت پاسخ بهتر است به سراغ مزایای استفاده از این کارت بروید:

این یک کارت بدون تماس است: بزرگترین مزیت mifare این است که یک کارت بدون تماس است. این بدان معناست که دیگر نیازی نیست کارت را روی پانل بکشید یا پانل را لمس کنید. یک عملکرد مشخص را می توان با یک فاصله مشخص انجام داد.

همه کاره: فناوری mifare برای کاربردهای مختلف ایده آل است. قابل استفاده در کارت های بانکی و اعتباری برای پرداخت های سریع بدون تماس. سفر با قطار و اتوبوس آسان است (پرداخت سریع)، کارمندان می توانند از آن برای ورود و خروج ایمن و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند!

امن: جزئیات کارت mifare با رمزگذاری پیشرفته و ایمن محافظت می شود. اگر کارت گم یا دزدیده شود، هیچ کس نمی تواند به اطلاعات کارت دسترسی پیدا کند یا آن را کپی کند.

بادوام: فناوری بدون تماس به معنای سایش و پارگی کمتر کارت است. بدون کشیدن و رها کردن مداوم روی پانل، کارت مانند روز اول تازه خواهد بود.

منحصر به فرد بودن: هر کارت mifare منحصر به فرد است. هر کارت شماره سریال مخصوص به خود را دارد، بنابراین هیچ راهی برای مخلوط کردن شماره سریال خود با شخص دیگری وجود ندارد. در صورت گم شدن یا دزدیده شدن کارت، امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

ضد آب است: کارت mifare برای مناطق مرطوب مناسب است. تکنولوژی به کار رفته در این سیستم مقاوم در برابر آب، گرد و غبار و آسیب است.

نکته: عیب اصلی سیستم مایفر هزینه بالاتر آن نسبت به کارت های مغناطیسی است.

مزایای استفاده از کارت مایفر

اخرین حرف

سیستم mifare به اندازه کافی کوچک و انعطاف پذیر است که تقریباً در همه جا قابل استفاده است، از کارت های پلاستیکی و مچ بند گرفته تا کلیدها، سیستم mifare را می توان در هر مکانی استفاده کرد. این بدان معناست که از این کارت می توان برای انجام هر کاری استفاده کرد. اینها قبلاً برای مواردی مانند کارت اتوبوس، کارت کارکنان، کارت کتابخانه، کارت مترو، کارت دانشجویی، کارت وفاداری مشتری، کارت عوارض، کارت دسترسی به استادیوم، کارت خرید و موارد دیگر استفاده می‌شوند.