برای اینکه دلیل برتر بودن قفل دیجیتال نسبت به قفل های سنتی را بدانیم باید در ابتدا تفاوت هر یک را به صورت کاملاً دقیق ارزیابی کنیم.

تفاوت قفل دیجیتال و سنتی در یک نگاه

مهمترین تفاوتی که بین قفل دیجیتال و قفل سنتی دیده می شود این است که قفل سنتی برای باز کردن درب نیاز به کلید دارد اما در قفل دیجیتال خبری از کلید نیست. یعنی مکانیزم قفل های هوشمند بوده و مکانیکی نیست!

شما نیازی به کلیدهای فیزیکی برای باز و بسته کردن درب ندارید و این یعنی امنیت بالا!

قفل های دیجیتال معمولاً یا به صورت اثر انگشتی کار می کنند و یا رمزی هستند و همینطور بر اساس الگوریتم چهره شناسی فعال می شوند بنابراین از نظر امنیت در شرایط خوبی قرار گرفته اند. در قفل های سنتی به طور کلی امکان گم شدن کلید بسیار زیاد است اما در قفل های دیجیتال چنین چیزی معنا ندارد چون کلیدی وجود ندارد.

عملکرد قفل های دیجیتال به این صورت است که به واسطه کارت خوان الکترونیکی و یا اثر انگشت و همینطور کد مخصوص باز و بسته می شود و برخی از مدل ها با وای فای و یا بلوتوث کار می کنند. مورد بعدی که باید مدنظر قرار دهید این است که این قفل ها معمولاً از نظر سطح ایمنی شرایط خاص خود را دارند.

قفل الکترونیکی

مزایای قفل دیجیتال

برای اینکه تفاوت بین قفل دیجیتال و سنتی را بهتر متوجه شوید و از سطح امنیت آن اطلاعات کافی داشته باشید می توانید به مزایایی که در این بخش برای شما در نظر گرفته ایم توجه کنید تا متوجه شوید که این قفل ها بر چه اساسی دسته بندی می شوند.

  • راحتی در عملکرد

یکی از مهمترین مزیت های قفل های دیجیتال این است که کاربران به سادگی می توانند از آنها استفاده نمایند. به طور کلی این قفل ها در مقایسه با قفل های دستی عملکرد بسیار خوبی دارند. بسیاری از قفل های دیجیتال به واسطه کد عمل می کنند و این کدها روی کیفیت این قفل ها تاثیر زیادی می گذارند.

  • امنیت بالا

وقتی قفلی به واسطه کلید باز و بسته نمی شود یعنی سارق هیچ شانسی برای باز کردن قفل ندارد چون کلیدی معنا ندارد. به طور کلی شما می توانید ورود هر کس به داخل ساختمان را محدود کنید و این موضوع بخش مهمی از کار را شامل می شود. به طور کلی این قفل ها می توانند جزییات کامل ورود و خروج را به کاربران ارائه دهند.

FIRE-ALARM

  • ماندگاری بالا

این قفل ها به نسبت قفل های سنتی بسیار ماندگار هستند و شانس آنها برای خطا کمتر است و تا سال ها می توانند بدون هیچ مشکلی کار کنند.

  • سفارشی سازی

مورد بعدی که در خصوص قفل دیجیتال دیده می شود این است که شما می توانید قفل را بر اساس کد اجرا کنید یعنی کد جدیدی به آن وارد کنید و به طور کلی آن را تغییر دهید. به طور کلی کدهای به کار برده شده از سوی کاربران قابل تغییر است.

  • دوام بالا

وقتی از قفل های دیجیتال استفاده می کنید قطعاً دوام بالایی برای آنها در نظر گرفته شده است این قفل ها به نسبت قفل های معمولی بسیار با دوام هستند و در صورتی که قفل حالت دیجیتال داشته باشد نیازی به تعمیر آن نخواهد بود و دیرتر از بین می روند.

SHP-DP609-HOME

سوالات متداول در خرد قفل درب دیجیتال

کدام قفل دیجیتال بهتر است؟

در انتخاب قفل دیجیتال در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. مثلاً قفل های مغناطیسی وجود دارند که از یک صفحه الکترومغناطیسی در آنها استفاده شده است و جریان الکتریکی از طریق الکترومغناطیس عبور می کنند. در واقع در این صفحات، جریان الکتریکی جذب مغناطیسی شده و در نهایت سبب قفل شدن درب خواهد شد که از نظر امنیتی نسبتاً مطمئن هستند.

نوع دیگری از قفل هوشمند وجود دارد که مشهور به قفل های بولت هستند. این قفل ها به طور کلی سطح امنیتی بالایی دارند و برای کمدها و درب های داخلی استفاده می شوند و همینطور با سیستم های برقی نیز سازگار هستند. نصب این قفل ها بسیار آسان بوده و البته که شرایط مشابهی خواهند داشت.

نوع دیگری از قفل های دیجیتال وجود دار که به طور کلی مشهور به قفل های صفحه کلید الکترونیکی هستند که دارای کد یا رمز عبور مخصوصی بوده و به واسطه آنها قفل باز می شود. در این قفل ها هیچ نوع کلید فیزیکی برای اجرا وجود ندارد. از سوی دیگر فقط کدهای عددی مدنظر قرار می گیرند که امنیت بسیار زیادی خواهند داشت.

منظور از قفل دیجیتال بلوتوثی چیست؟

قفل های الکترونیکی بلوتوثی از دسته قفل هایی محسوب می شود که برای باز کردن قفل نیاز به بلوتوث خواهد بود و به واسطه تلفن هوشمند اجرا می شوند. این قفل ها به طور کلی سیستم هوشمند مخصوصی دارند و البته که شما می توانید درب را از راه دور و توسط تلفن هوشمند خود نیز کنترل کنید که یکی از مکانیزم های مشهور در قفل دیجیتال بلوتوثی محسوب می شود و بسیار ایده آل طراحی شده است.

آیا شرایط هک کردن قفل دیجیتال وجود دارد؟

شاید نتوان به صورت 100 درصد گفت که قفل های دیجیتال قابلیت هک شدن ندارند اما حقیقت امر این است که این قفل ها به طور کلی به نسبت قفل های سنتی شرایط بسیار بهتری داشته و هکرها در باز کردن قفل ناتوان هستند. یک سری از برندهای قفل الکترونیکی وجود دارند که هکرها نمی توانند به هک انها بپردازند چون بسیار امنیت بالایی داشته و بهترین گزینه برای محیط های مختلف محسوب می شوند.

قفل های دیجیتالی از نظر سبک اجرایی و مدل بندی به چند دسته تقسیم می شوند و البته که شما می بایست گزینه مناسب منزل یا محل کار خود را خریداری کنید.

در مورد هک شدن قفل دیجیتال اصلاً نگران نباشید چون بیشترین الگوریتم های دیجیتالی در این قفل ها اجرا شده است و مکانیزم مهم و اصولی دارد. به طور کلی این قفل ها ساختاری منطقی و بی نظیر دارند و در اجرا به صورت حرفه ای عمل می کنند.

نتیجه گیری

اینطور که شرایط نشان می دهد برای نصب قفل دیجیتال بهتر است که از افراد متخصص کمک بگیرید و سعی کنید بهترین برند قفل را انتخاب نمایید.