تاسیسات و موتورخانه ها اغلب به روش قدیمی کار می کنند و با استفاده از ترموستات نصب شده روی آن ها می توان به صورت دستی کنترل کرد و با آن دمای آب را تغییر داد و به آب گرم تولیدی نیاز داشت. یکی از بزرگترین مشکلات روش قدیمی این است که بدون هوای بیرون کار نمی کند و تغییراتی اتفاق می افتد و در تمام فصول تغییر نمی کند. به عبارت دیگر موتورهای قدیمی در تمام طول سال بدون هیچ تغییری کار می کنند و در شرایط قبلی قرار دارند که نتیجه آن افت نیرو خواهد بود.

چرا استفاده از هوشمند سازی تاسیسات و موتور خانه توصیه می شود؟

با استفاده از هوشمندی تاسیسات و کارخانه که در حال حاضر رایج است، می توان زمان مشعل و پمپ را بسته به شرایط آب و هوایی و دمای محیط کنترل کرد. با این روش در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و از کار غیر ضروری اتاق ماشین جلوگیری می شود. علاوه بر این، هزینه های انرژی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

این روش به ویژه در مجتمع ها و برج هایی با تعداد واحدهای زیاد یا ساختمان های اداری با مشکلات و مقررات بسیار کارآمد است. زیرا از تنظیم دوره ای موتورخانه راحت خواهید شد. یکی از مشکلاتی که در موتورخانه های قدیمی داریم، ثابت نگه داشتن دمای آب است که بر خلاف دما دائما در حال تغییر است که منجر به اتلاف انرژی می شود و در واقع دلیل اصلی هوشمندسازی موتورخانه است. شما می توانید از قفل دیجیتال برای درب موتورخانه استفاده کنید تا هر کسی نتواند به آن راه پیدا کند و تنظیمات را برهم بزند.

هوشمند سازی تاسیسات و موتور خانه

با موتور خانه هوشمند آشنا شوید

نبوغ نقشه خانه ماشینی هیچ ربطی به فضای زیربنای زیربنای ساختمان ندارد. بنابراین برای نصب و استفاده از ساختمان های هوشمند نیازی به تخریب نیست و با هزینه کم و هزینه بسیار کم قابل انجام است. با توجه به ارقام به دست آمده پس از اجرای سامانه هوشمند می توان گفت کاهش قابل توجهی در مصرف گاز داشته است که در مقایسه با افزایش قیمت بنزین حداقل 30 درصد هزینه ها را کاهش می دهد. همچنین این موتور خانه ها در ساختمان های اداری به خوبی عمل می کنند و علاوه بر کاهش هزینه گاز، استهلاک ساختمان را نیز کاهش می دهند.

اکثر مردم موتورخانه و فضاهای قدیمی را اتاق مرطوب با مجموعه ای از لوله های قدیمی می دانند که با استفاده از آن می توان به صورت دستی دمای دیگ و آب را با ترموستات تنظیم کرد. برای تولید آب با دمای مناسب و فضای دلپذیر از دستگاه خانه هوشمند استفاده می شود. این باعث کاهش هزینه ها و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. با معرفی فناوری های جدید، راهکارهای موثری برای کنترل و تعمیر موتورخانه ارائه می شود.

پس با توجه به نکات ذکر شده به خانه چرخی که مجهز به اپراتورهای جدید و سنسورهای مختلف است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و فضای دلنشینی را برای ساکنان ساختمان ایجاد می کند خانه هوشمند روی چرخ نامیده می شود. این نوع نصب با استفاده از کنترل ها، سنسورها و ترموستات های هوشمند، نیازی به تنظیم دستی موتورخانه برای جبران شرایط آب و هوایی ندارد.

طراحی و اجرای هوشمند موتورخانه

همانطور که می دانید موتورخانه مانند قلب ساختمان است. ابزار مهندسی اینجاست. این دستگاه ها عبارتند از:

  • بخاری
  • ورودی هوا
  • یخچال ها
  • تانک ها و بمب ها
  • مبدل های حرارتی
  • ژنراتورهای پشتیبان و سایر دستگاه های تنظیم دما و هوا

توجه داشته باشید که برای ایجاد تاسیسات هوشمند، مدیر ساختمان باید محدودیت ها و الزامات ساختمان و محیطی که قرار است ساخته شود را در نظر گرفته و سپس اقدام کند. پس از تصمیم گیری، لازم است شرایط کار سیستم موتور موتور با برنامه های کامپیوتری شبیه سازی شود و وضعیت ارزیابی شود.

برای موتورخانه هوشمند و نصب آن شایان ذکر است که از صفحه نمایش لمسی دیواری برای نمایش دما در قسمت های مختلف و همچنین کنترل عملکرد کولر و مشعل استفاده می شود که می توان از آن برای کنترل صحیح استفاده کرد. کارکرد سیستم در صورت وجود مشکل، Aide به صورت هوشمند به کاربر اطلاع می دهد و حتی می تواند مشکلات احتمالی را پیش بینی کند.

لازم به ذکر است که به لطف اینترنت و اپلیکیشن های موجود قابل نصب بر روی تلفن های همراه، امکان کنترل از راه دور امکانات و عملکرد سیستم موتورخانه و خاموش شدن آن ها در مواقعی که خارج از محدوده هستند امکان خاموش شدن، روشن شدن و تنظیم آنها وجود دارد. سیستم.
در مرحله بعد نقشه های مکانیکی و الکتریکی موتورخانه باید تهیه شود تا عملیات ساخت و نصب تجهیزات الکتریکی انجام شود و در نهایت پس از اعمال هوشمندی، سیستم آماده بهره برداری شده و اپراتور بتواند کار کند. با آن.

موتور خانه هوشمند

مزایای موتورخانه هوشمند

هوشمندی تجهیزات و موتورخانه دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

1. آسایش و راحتی ساکنان
2. صرفه جویی در انرژی و کاهش آلاینده ها
3. امکان کنترل از راه دور محفظه موتور
4. امکانات هوشمند برای تعمیر تجهیزات موتورخانه
5. کاهش فرسودگی تجهیزات موتورخانه
6. ارزان و آسان برای راه اندازی

با توجه به اینکه در ساختمان‌های اداری، تجاری و یا سایر ساختمان‌های غیرمسکونی هیچ‌کس به‌طور دائم زندگی نمی‌کند و در ساعات خاصی از شبانه‌روز به هوای سرد یا گرم نیاز است، بهترین گزینه در این ساختمان‌ها استفاده از ماشین‌های هوشمند است. ; زیرا قابل تنظیم و تعریف برنامه به صورت ماهانه یا هفتگی است تا سیستم موتورخانه و تجهیزات فقط در ساعات شبانه روزی که کاربر تعریف کرده است کار کند. به لطف این، سیستم موتورخانه در حالت استراحت خاموش می شود و می توان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد. اما در موتورخانه‌های قدیمی چنین امکاناتی وجود نداشت و جدا از همه خرابی‌ها، همه ساکنان مجبور بودند بار سنگین آن و صدای دائمی ماشین‌آلات در حال کار در موتورخانه را تحمل کنند.

مزایای موتورخانه هوشمند

اخرین حرف

به دلیل مزایای این فناوری نسبت به موتورخانه های قدیمی، بیشتر افراد دوست دارند ساختمان های خود را به این سیستم مجهز کنند. اگر ساختمان شما نیز از موتورخانه قدیمی استفاده می کند، به راحتی می توانید از یک موتورخانه هوشمند بهره ببرید و ساختمان خود را تجهیز کنید. البته بهتر است از ابتدا هوشمندسازی انجام شود; اما می توان از آن در ساختمان های قدیمی نیز استفاده کرد و با این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، از شر هزینه های بالای گاز نیز خلاص خواهید شد.