هوشمند سازی خانه ها با مجموعه ای از دستگاه ها و تجهیزات خانه هوشمند انجام می شود. هرچه تجهیزات بیشتری استفاده کنید، به هاب های هوشمند بیشتری نیاز دارید. هاب خانه هوشمند می تواند دستگاه های مختلفی از جمله سیستم روشنایی هوشمند، قفل هوشمند، ترموستات هوشمند، دوربین هوشمند و غیره را به هم متصل کند. به عنوان یک نقطه کنترل و مدیریت مرکزی عمل می کند.

مهمتر از همه، Smart Home Hub به شما این امکان را می دهد که همه دستگاه های خانه هوشمند خود را به یکدیگر متصل کنید. برای مثال، وقتی قفل هوشمند را قفل می‌کنید، هاب می‌تواند چراغ‌ها را خاموش کند و ترموستات را روی حالت اقتصادی تنظیم کند. این دستگاه یک ابزار کلیدی برای ایجاد یک خانه هوشمند خودکار است.

معرفی بهترین هاب خانه های هوشمند

برای اکثر مردم، بهترین هاب خانه هوشمند می تواند دستگاه ها را کنترل کند. خانه هوشمند خود را با استفاده از محرک هایی مانند ورود یا خروج فعال کنید. با این حال، اگر به دنبال اتصال بیشتر بین دستگاه های خانه هوشمند خود هستید، بهترین هاب خانه هوشمند Aeotec است که با پلتفرم SmartThings سامسونگ کار می کند. این هاب هوشمند به شما امکان می دهد هر دستگاهی را کنترل کنید و روال های پیچیده ایجاد کنید.

هاب خانه های هوشمند

1. آمازون اکو نسل چهارم آمازون اکو (نسل چهارم)

نسل چهارم Amazon Echo با بلوتوث، وای فای، پروتکل ZigBee کار می کند و یکی از بهترین ایستگاه ها برای خانه های هوشمند است. به لطف کانال های مختلف، این هاب هوشمند می تواند به طیف گسترده ای از دستگاه های هوشمند خانه متصل شود. روال های الکسا بسیار پیچیده هستند و به شما این امکان را می دهند که از روش های مختلفی برای فعال سازی خودکار سایر دستگاه های خانه خود استفاده کنید. این هاب همچنین با گارد الکسا کار می کند که به زنگ های شیشه شکسته و آشکارساز دود گوش می دهد و می تواند چراغ ها را روشن کند و در مواقع اضطراری به شما هشدار دهد. الکسا گارد همچنین به طیف گسترده ای از دستگاه های هوشمند خانه متصل می شود.

2. هاب هوشمند Aeotec

برای سال‌ها، هاب Samsung SmartThings یکی از بهترین هاب‌های خانه هوشمند بوده است، زیرا از پروتکل‌های ZigBee و Z-Wave پشتیبانی می‌کند و می‌تواند دستگاه‌های بیشتری را نسبت به سایر هاب‌ها به آن متصل کند. علاوه بر این، برنامه SmartThings دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از سناریوهای مختلف را برای تمام تجهیزات خانه هوشمند خود ایجاد کنید. بهتر از همه، برنامه SmartThings اکنون با محصولات برند Nest نیز کار می کند و آن را به یک مرکز خانه هوشمند واقعاً کامل تبدیل می کند. با این حال، سامسونگ دیگر هاب SmartThings را تولید نمی کند و برای استفاده از پلتفرم SmartThings باید از هاب خانه هوشمند Aeotec استفاده کنید که همان عملکرد را تکرار می کند.

3. هاب هوشمند Apple HomePod mini

پلت فرم هوم کیت اپل بهتر از پلتفرم گوگل است. اگرچه HomeKit از چند دستگاه پشتیبانی می‌کند، اما گزینه‌های پیچیده‌تر و بهتری را برای ایجاد تصاویر و تنظیمات خانه هوشمند ارائه می‌دهد، و ما لازم نیست نگران کارهایی باشیم که اپل با ما انجام می‌دهد. HomePod mini نه تنها یک بلندگوی مقرون به صرفه است، بلکه به عنوان یک هاب دستگاه خانگی نیز عمل می کند و به شما امکان می دهد قفل ها، چراغ ها و سایر دستگاه های کم مصرف را مستقیماً متصل کنید.

هاب هوشمند

4. هاب هوشمند Amazon Echo Dot Amazon Echo Dot

Echo Dot نسبت به سایر بهترین هاب خانه های هوشمند ارزان تر است و می تواند یک گزینه مقرون به صرفه و عالی برای کسانی باشد که تصمیم دارند خانه هوشمند خود را خودکار کنند. اگرچه این هاب هوشمند پروتکل های ZigBee یا Z-Wave را ندارد، اما اگر دستگاه های خانه هوشمند شما دارای بلوتوث یا وای فای باشند، مشکلی نخواهید داشت.

5. هاب استارلینک

Starling Home Hub فقط یک کار را انجام می دهد و آن را به خوبی انجام می دهد: دستگاه هایی مانند Nest Thermostat و Nest Protect را به پلت فرم خانه هوشمند HomeKit اپل متصل می کند. این بدان معناست که اگر از پلتفرم خانه هوشمند اپل استفاده می کنید، می توانید از بهترین ترموستات های هوشمند و آشکارسازهای هوشمند دود استفاده کنید.
Star Hub همچنین به شما امکان می دهد دوربین های امنیتی خانه خود را در برنامه Apple Home مشاهده کنید و حتی به شما امکان می دهد از فیلم های امنیتی HomeKit برای دوربین های خانه خود از جمله دوربین های سیمی، دوربین های باتری و دوربین های تو در تو استفاده کنید. با این حال، باید برای Nest Aware ثبت نام کنید که هزینه را افزایش می دهد

پروتکل های Zigbee و Z-Wave چه هستند؟

هر دستگاه خانه هوشمند از نوعی فناوری بی سیم برای برقراری ارتباط با دستگاه های دیگر استفاده می کند. دستگاه‌های کوچک مانند سنسورهای در و پنجره و سنسورهای حرکت اغلب از پروتکل هوشمند ZigBee یا Z-wave استفاده می‌کنند، زیرا قدرت پایینی دارند و نیازی به انتقال حجم زیادی از داده‌ها ندارند. به همین دلیل است که این سنسورها می توانند بسیار کوچک باشند.
با این حال، اگر می خواهید این دستگاه ها را به اینترنت وصل کنید؛ آنها باید به یک پل (مانند یک هاب خانه هوشمند) متصل شوند. به طور سنتی، قفل های هوشمند نیز از این فناوری استفاده می کنند، اما به طور فزاینده ای از Wi-Fi استفاده می کنند.

دستگاه‌ها و دستگاه‌های بزرگی که می‌توانند از منبع برق ثابت استفاده کنند، از Wi-Fi استفاده می‌کنند، زیرا می‌توانند داده‌های بیشتری را انتقال دهند و به پل یا هاب نیازی ندارند. دستگاه‌های این دسته شامل سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند، تلفن‌های هوشمند و آلارم‌های تصویری هستند.

پروتکل های Zigbee و Z-Wave

هاب خانه های هوشمند چه ویژگی ها و عملکردهایی دارند؟

وقتی دستگاه های زیادی در خانه هوشمند خود دارید، شاید بهتر باشد آنها را در یک مکان مشترک مدیریت کنید. هاب یا هاب خانه هوشمند می تواند به همه دستگاه ها متصل شود، بنابراین می توانید از یک برنامه برای کنترل همه چیز استفاده کنید. علاوه بر این، هاب خانه هوشمند به شما امکان می دهد با دستگاه های مختلف در خانه هوشمند خود تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید چراغ‌های هوشمند را پیکربندی و تنظیم کنید تا هنگام باز شدن درب یا باز شدن درب گاراژ، به‌طور خودکار روشن شوند.