قفل دیجیتال یوکا yucca از قفل های دیجیتال موجود در بازار ایران است. قفل های این برند در حقیقت همان قفل های شرکت هایوان پلاس (+HIONE) هستند. شرکت هایوان یکی از شرکت های تولید کننده قفل دیجیتال است که برای فروش قفل های خود از شرکت های OEM استفاده می کند. در حقیقت شرکت یوکا یکی از شرکت های OEM برای هایوان می باشد که در این مقاله به چگونگی کارکرد این نوع شرکت ها می پردازیم. قفل دیجیتال یوکا yucca با قیمت بالایی در بازار عرضه می شود که به نسبت نقاط ضعف امنیتی که دارند توجیه اقتصادی ندارد. با ما همراه باشید تا با قفل دیجیتال یوکا بیشتر آشنا شوید.

تفاوت OEM و ODM

بطور کلی برخی از شرکت ها از سیاست فروش محصولات خود به شکل ارائه به شرکت های OEM یا همان Original Equipment Manufacturer استفاده می کنند. به این صورت که بدون ایجاد کوچکترین تغییری در ساختار دستگیره دیجیتالی و یا طراحی آن تنها با چاپ نام شرکت فروشنده قفل ها را در اختیار او قرار می دهد. شرکت یوکا به طور مشابه شرکت OEM برای قفل های هایوان پلاس هستند.

کارکرد شرکت های ODM یا همان Original Design Manufacturer به این صورت است که به شرکت تولیدکننده سفارشاتی جهت بوجود آوردن تغییراتی در طرح محصول می دهند. در حقیقت محصول با ساختار شرکت تولیدکننده اما تغییراتی به سفارش شرکت ODM به فروش می رسد.

انواع قفل دیجیتال یوکا

قفل دیجیتال یوکا که OEM شرکت هایوان است تغییر نام داده شده قفل های شرکت هایوان هستند. بطوریکه قفل دیجیتال مدل LEO PRO همان مدل H-7090 در برند HIONE است. بطور مشابه قفل Leo Classic همان مدل H-5290 می باشد. قفل های هایوان فقط با دستگیره های اهرمی و فشاری کششی تولید شده اند و خبری از دستگیره تمام اتوماتیک در این قفل هوشمند نیست.

قفل دیجیتال هایوان

قفل هایوان بدون قفل کودک

قفل دیجیتال هایوان قابلیت مهم امنیتی قفل کودک را ندارد. این آپشن که بیشتر در مورد دستگیره های اهرمی مطرح می شود برای خانواده هایی که کودکی در خانه دارند و از او مراقبت می کنند بسیار حائز اهمیت است. با یکبار فعال نمودن این قابلیت از داخل با هر بار باز و بستن درب به طور خودکار کماکان فعال می ماند. قفل کودک مانع از خارج شدن کودک شما با استفاده از دستگیره از خانه می شود. نداشتن قفل کودک یک شکاف امنیتی بزرگ در قفل های دیجیتال هایوان می باشد.

پرفروش ترین قفل یوکا

قفل هوشمند مدل H-7090 هایوان که همان Leo Pro در یوکا می باشد یکی از پرفروش ترین قفل های این برند است. دستگیره دیجیتالی 7090 هایوان از قفل های دیجیتال پول و پوش با دسترسی های فول آپشن رمز، کارت و اثر انگشت است. این قفل نمونه کپی از دستگیره DP930 سامسونگ است که در مدل H-7890 ویژگی هایی نزدیکتری به این قفل دارد. مغزی قفل LEO PRO دو زبانه است که نسبت به مغزی های سه زبانه و یا مغزی هایی با زبانه قلاب مانند هوک از امنیت نسبتاً کمتری برخوردار است.

قفل دیجیتال یوکا

قفل تشخیص چهره یوکا

قفل 7070 هایوان دسترسی بیومتریک تشخیص چهره را دارد که با ضعف های بسیاری همراه است. یکی از مهمترین آن ها نیاز به نور است. مسئله بعدی امکان فریب دادن سنسور توسط نمایش عکس و یا فیلم به دستگاه می باشد تا درب برای یک غریبه به راحتی باز شود. همچنین کلیه آیتم های مزاحم مثل ماسک، عینک، کلاه و … قفل هوشمند را به اشتباه می اندازد. تغییر حالت چهره و حالت قرار گرفتن باعث اختلال در روند تشخیص چهره می شود.

در حال حاضر دسترسی اثر انگشت امنیت به عنوان یکی از امن ترین دسترسی های غیرقابل کپی برای قفل های دیجیتال گزینه بهتری نسبت به تشخیص چهره است. زیرا اثر انگشت تنها در صورتی توسط سنسورهای اثرانگشتی شناخته می شوند که بافت زنده باشند و جریان خون در آن ها وجود داشته باشد. به این صورت دیگر امکان عکسبرداری از اثرانگشت و فریب دستگاه وجود نخواهد داشت.

قفل هوشمند یوکا

سایر ویژگی های قفل یوکا

همانطور که گفته شد شرکت یوکا OEM شرکت قفل های دیجیتال هایوان می باشد. گفته می شود هایوان شرکتی کره ای است که البته همانند قفل های دیجیتال Milre با توجه به نقاط ضعف امنیتی که دارد جزء محصولات با کیفیت متوسط کشور کره جنوبی می باشند.

قفل دیجیتال یوکا در انواع مختلف کارتی (دسترسی رمز و کارت)، فول آپشن و اثر انگشتی به بازار عرضه شده اند. این قفل ها امکان نصب روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت و فلزی را دارند.

برای اطلاع از اخبار روز قفل‌های دیجیتال می‌توانید پیج اینستاگرام بارمان را دنبال نمایید.