در طول دهه گذشته، قفل های الکترونیکی به یکی از عناصر تحسین برانگیز مفهوم امنیت جهانی تبدیل شده اند. مطمئنا با خواندن این جمله خوشحال خواهید شد که فناوری های قفل دیجیتال هوشمند روز به روز موثرتر می شوند و امروزه قفل الکترونیکی اسکن کف دست اعتماد و نظر بسیاری از کاربران را در بازار قفل هوشمند جلب کرده است. سوال اینجاست که این نوع قفل دقیقا چه تفاوتی با سایر انواع قفل های هوشمند دارد؟

قفل الکترونیکی چیست و چه تفاوتی با قفل قدیمی دارد؟

قفل های هوشمند بر خلاف قفل های قدیمی هستند. هیچ کلیدی در کار نیست! در واقع فرآیند باز و بسته شدن درب ساختمان بدون جسم خارجی مانند کلید انجام می شود و به لطف دسترسی بیومتریک (اثرانگشت، اسکن کف دست یا تشخیص چهره) می توانید تجربه امنیتی بی نظیری داشته باشید.
ناگفته نماند که قفل های نسل جدید نه تنها به دلیل حذف کلید قدیمی محبوب هستند، بلکه برای موارد فوق العاده دیگری مانند امنیت فوق العاده قفل الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست، سرعت فوق العاده عمل و سهولت کار با سیستم بر اهمیت و جذابیت این فناوری می افزاید.
نکته دیگر اینکه خانواده قفل برقی از نظر ظاهر و زیبایی بسیار زیاد است و کاربر با توجه به موقعیت ساختمان و یا صرفا سلیقه شخصی خود می تواند مدل مورد نظر را انتخاب کند.

قفل الکترونیکی چیست

قفل الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست چگونه کار می کند؟

قفل های الکترونیکی مختلفی وارد بازار رقابتی شده اند تا هر روز کاربران را شگفت زده کنند. ویژگی قفل هوشمند با قابلیت اسکن کف دست این است که با توجه به اطلاعات بیومتریک شخص از ویژگی های کاملاً متفاوت کف دست به عنوان رمز عبور استفاده می کند.
خبر خوب این است که با گسترش بیشتر فناوری های امنیتی، ارائه خدمات امنیتی نیز متنوع تر و نوآورانه تر می شود. احراز هویت قابل اعتماد با خطوط و شکل متفاوت کف دست هر فرد بخشی از این سیستم امنیتی قدرتمند و نوآورانه است.
فناوری بیومتریک به طراحی روش های جدید مانند قفل الکترونیکی درب با قابلیت اسکن کف دست کمک می کند. این نوع قفل به گونه ای طراحی شده است که افراد عادی بتوانند از آن استفاده کنند و در طول زمان به راحتی تعویض نمی شوند.
عملکرد قفل به این صورت است که وقتی برنامه قفل هوشمند بر روی تلفن همراه نصب می شود و سیستم خارجی از طریق بلوتوث یا وای فای فعال می شود، عملکرد احراز هویت مشترک و رمزگذاری شروع می شود. شما یک تصویر کف دست را که در سیستم ذخیره کرده اید انتخاب می کنید و دستگاه یک کد امنیتی را فعال می کند تا زمانی که رکورد کف دست ذخیره شده توسط کف دست شخص حاضر بررسی شود، در باز شود.
کف دستتان را با فاصله معینی روی صفحه می گذارید. با فرض اینکه اطلاعات کف دست شما از قبل در حافظه دستگاه ثبت شده باشد، برخی از امواج تصویر جدیدی از کف دست را اسکن می کنند و در مرحله بعد، فرآیند مقایسه تصویر ذخیره شده با اسکن فعلی انجام می شود. اگر هر دو با هم مطابقت داشته باشند، اجازه ورود خواهید داشت و درب ساختمان باز می شود.
در سال 2008، آقای وانگ یک روش شناسایی کف دست با استفاده از دانش مورفولوژیکی ارائه کرد. در رویکرد او، ناحیه کف دست بر اساس طول انگشت میانی فرد تعیین می شود.
او کف دست را به بلوک های نامنظم سلولی برش داد و سطح خاکستری هر بلوک را ارزش خاص خود در نظر گرفت. در نهایت، تمام این مطالعات تطبیقی، قفل الکترونیکی با قابلیت خواندن کف دست را به یک قطعه جذاب از فناوری قفل هوشمند تبدیل کرده است.
این فرآیند با محاسبه دقیق فاصله بین انگشتان، شکل کف دست، طول و عرض انجام می‌شود و شاید برایتان جالب باشد که اضافه کنید که تفاوت‌های آناتومیکی قفل‌های الکترونیکی که می‌توانند کف دست را اسکن کنند، مهم هستند.

قفل الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست

مزایای استفاده از قفل الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست

مهمترین مزیت قفل هوشمند امنیت بالای ساختمان است. بنابراین هر مصرف کننده ای می داند که طبیعی ترین محصول تکنولوژی قفل الکترونیکی را انتخاب کرده است.
اما اسکن کف دست با قفل هوشمند از چه جنبه های دیگری توانسته توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند؟

امنیت

توجه داشته باشید که نه تنها امنیت شما، بلکه امنیت شما به بهترین شکل ممکن و با بالاترین کیفیت تامین خواهد شد. قفل های الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست با هدف ارائه امنیت بالا به کاربران وارد بازار رقابتی شدند. بنابراین امکان ورود افراد غریبه و به خصوص سارقان تقریبا غیرممکن می شود.

کار با آن آسان و سریع

همانطور که در بالا توضیح دادیم، سرعت عملکرد کلیدهای الکترونیکی یک مثال است. این ویژگی مهم قفل اسکنر کف به این معناست که تمامی ساکنین ساختمان که اطلاعات کف دست خود را در سیستم قفل ذخیره کرده اند، کمترین زمان انتظار را در مقابل درب ساختمان تجربه می کنند. در واقع به لطف چنین کار سریع و هوشمندانه ای دیگر مشکلی با کلید داخل قفل برای باز کردن در وجود ندارد!

کنترل از راه دور

این نوع قفل نیاز به یک برنامه جانبی دارد. برای فعال سازی لازم است برنامه سیستم را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. بنابراین اگر در ساختمان نیستید و شخصی پشت در منتظر است، می توانید با استفاده از تلفن همراه خود درب فرد مورد نظر خود را باز کنید.
قفل هوشمند با قابلیت اسکن کف دست به کاربر اجازه می دهد تا وضعیت ترافیک را از راه دور کنترل کند.

قابلیت اسکن کف دست

جذابیت قفل الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست

بعید است که پا به دنیای فناوری های جدید بگذارید و جذابیت بیرونی وجود نداشته باشد! خبر خوب این است که قفل های هوشمند فاصله زیادی با این ویژگی ندارند و سلیقه کاربر در فرآیند طراحی محصول لحاظ می شود.

امکان انتخاب انواع درب مختلف

چه درب ساختمان از آلومینیوم، شیشه، فلز، پی وی سی یا مواد دیگر ساخته شده باشد، کاربر می تواند قفل هوشمند را برای درب های مختلف انتخاب کند و از عملکرد آن لذت ببرد. نکته پایانی در مورد قفل های الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست:

در مقایسه با دهه های اخیر، بدون شک امنیت تعریف کاملا متفاوتی یافته است. شاید در گذشته، استفاده از کلیدهای متعدد برای قفل های متعدد نشان دهنده راحتی و امنیت باشد. اما در زندگی آمیخته با تکنولوژی های جدید و مدرن، خبری از کلیدهای قدیمی و صدای چرخاندن آنها در قفل نیست.
قفل های هوشمند به معنای واقعی کلمه مفهوم امنیت را متحول می کند که محبوب ترین آنها قفل های الکترونیکی با قابلیت اسکن کف دست هستند. این قفل به دلیل امنیت بالا، سرعت چشمگیر در باز کردن درب، طراحی جذاب، سیستم کنترل از راه دور و قابلیت تطبیق با انواع درب ها توانسته طرفداران زیادی را در این زمینه جذب کند.