در سیستم قفل الکترونیکی هوشمند تشخیص چهره از یک مکانیزم فوق پیشرفته برای شناسایی و تایید هویت افراد استفاده شده است. تشخیص بر اساس الگوریتم های تشخیصی یا ویدیویی صورت می گیرد. این سیستم بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است. در واقع تکنولوژی عمیق Deep Learning  در آن استفاده شده که سبب می شود هویت شناسی با بهترین دقت صورت بگیرد. از این مدل دستگیره ها بیشتر برای سیستم های حضور و غیاب دانشگاهی، سیستم های امنیتی پلیس در فرودگاه و همینطور در بانک ها استفاده می شود.

یکی از امتیازات مهم قفل الکترونیکی هوشمند تشخیص چهره این است که نیاز به تماس فیزیکی با دستگاه نخواهد بود. یعنی فرد نیاز به لمس صفحه کلید مثل قفل های رمزی و یا اثر انگشت مثل قفل های اثر انگشتی ندارد. او فقط باید در فاصله مشخصی با دستگاه قرار بگیرد. در مدل های پیشرفته از دستگیره دیجیتال تشخیص چهره از تکنولوژی شبیه سازی تصویری و محرک های حرکتی بی نظیری استفاده شده است. این الگوریتم ها برای بازی های کامپیوتری نیز استفاده شده است. به طور کلی سامانه های ارتباط اجتماعی و سیستم های دسترسی به پایگاه داده در این مکانیزم اجرا شده است. فضاهای ابری نیز قابلیت ارزیابی دارند.

دلایل استفاده از قفل الکترونیکی هوشمند

قفل الکترونیکی هوشمند

قفل الکترونیکی هوشمند بدون برق هم کار می کند!

قفل الکترونیکی هوشمند بدون برق به واسطه باتری های خاصی کار می کند. در مورد باتری ها صحبت خواهیم کرد. دقت کنید که قفل های درب الکترونیکی هوشمند به طور کلی بسیار راحت بوده و حداکثر امنیت لازم را برای فضای داخل فراهم می سازند و محبوبیت زیادی دارند. این قفل ها نیاز به برق برای کار کردن ندارند بنابراین در مکان هایی که سیستم برق رسانی ضعیف است و یا وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. میزان مصرف باتری برای قفل الکترونیکی هوشمند بدون برق بسیار کم است و به طور کلی با باتری اصلی خود بین 3 الی پنج سال کار می کنند. بررسی ها اینطور مشخص کرده است که قفل های الکترونیکی از نظر سبک اجرایی بسیار متفاوت هستند. برخی از قفل ها مکانیزم اجرایی خاص خود را دارند.

اکثر قفل الکترونیکی بدون برق مجهز چراغ نشانگر باتری هستند. و یا شامل یک سری صدای هشداردهنده خواهند بود. در زمان کم شدن باتری، هشدار های لازم به کاربر اعلام می شود. اگر از یک اپلیکیشن مرتبط با تلفن همراه استفاده نمایید به قفل متصل می شود. اپ در زمان تمام شدن باتری اطلاع رسانی می کند. قفل های دیجیتال به واسطه باتری می توانند دقیقا مانند قفل های برقی کار کنند یعنی از نظر عملکرد فرقی با هم ندارند. دقت کنید که در زمان تمام شدن باتری به طور کلی از کار می افتند. کاربر می بایست باتری جدیدی را جایگزین باتری تمام شده نماید. یکی از برندهای بسیار مشهور از قفل الکترونیکی بدون برق برند یوکا یا روک است که دارای بخش باتری اضطراری خواهد بود. در زمان قطعی برق و تمام شدن باتری اصلی نیز شروع به کار می کند.

قفل الکترونیکی هوشمند

راهنمای خرید قفل الکترونیکی هوشمند

پس از خرید قفل دیجیتال، یک کتابچه راهنما در اختیار شما قرار می گیرد تا با جزئیات قفل به صورت کامل آشنا شوید. دقت کنید که در صورت تمام شدن باتری در قفل الکترونیکی بدون برق باید روش های زیر را دنبال کنید.

استفاده از کلید مکانیکی: یکی از روش ها این است که قفلی خریداری کنید که دارای کلید مکانیکی مخصوص به عنوان پشتیبان باشد. کاربر تنها کلید را در داخل قفل قرار می دهد و در هایت درب را با کلید باز می کند. قابلیت دوگانه قفل از بخش های مهمی است که باید مدنظر قرار دهید. از سوی دیگر این قفل ها اغلب دارای دستگیره های الکترونیکی هستند. ظاهر این دستگیره ها شبیه به قفل های  مکانیکی معمولی است.

لغو قفل اضطراری: روش دومی که پس از به اتمام رسیدن باتری قفل الکترونیکی هوشمند بدون برق می بایست از آن استفاده کرد لغو قفل اضطراری است. در واقع این ویژگی مربوط به شرایطی است که قصد دارید به فضای داخلی دسترسی پیدا کنید. دقت کنید که در این صورت اگر باتری تمام شده باشد، قفل دچار مشکل می شود. نحوه انجام لغو کلید دستی برای هر نوع قفل دیجیتال متفاوت خواهد بود. به طور کلی در برخی از قفل ها کلید می بایست در زاویه 270 درجه در دال قفل چرخانده شود. پس از انجام این کار می توانید دستگیره یا اهرم قفل را بچرخانید تا درب را باز کنید.

استفاده از قفل الکترونیکی هوشمند

کلام آخر

در خرید قفل الکترونیکی هوشمند بدون برق باید به یک سری شرایط دقت کنید. اولین نکته این است که به سراغ قفل هایی بروید که از نظر سبک اجرایی استاندارد باشند. قفل هایی که از نظر سبک اجرایی مناسب هستند به طور کلی به واسطه ساختار مخصوصی که دارند دسته بندی می شوند. البته که سطح فرکانس این قفل ها به شکل کاملاً اصولی ارزیابی شده است.

موضوع مهم دیگر این است که قفل های الکترونیکی بدون برق از نظر ساختار به صورت کاملاً ایده آل هستند. نوع ساختار این قفل ها سبب شده تا برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرند. پروتکل های اجرایی برای قفل های الکترونیکی بدون برق از موارد مهم محسوب می شود. هر پروتکل بسته به شرایطی که دارد دسته بندی خواهد شد. البته که قفل های الکترونیکی بدون برق را می توانید با ضمانت و گارانتی کامل خریداری کنید بدون اینکه نگران کیفیت آن باشید.