دستگیره امنیتی هوشمند درب، نوعی قفل الکترونیکی و هوشمند برای کنترل ورود و خروج و محافظت از درب ورودی ساختمان است. این نوع قفل‌ها را با نام قفل دیجیتال نیز در بازار می‌شناسند.

این محصول با طراحی نوین و ساده، زیبایی و امنیت و راحتی در رفت و آمد را برای شما به ارمغان می‌آورد. راه اصلی ورود از طریق این دستگیره‌ها وارد کردن رمز صحیح می‌باشد. با این روش می‌توانید درب را بدون کلید باز کنید. البته در کنار رمز معمولا از طریق روش‌های دیگر دسترسی مانند کارت، اثر انگشت و تلفن همراه نیز می‌توان به این نوع قفل‌ها دسترسی پیدا کرد.

دستگیره امنیتی هوشمند

سیستم‌های امنیتی پیشرفته در دستگیره امنیتی هوشمند درب

یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد دستگیره امنیتی هوشمند درب که آن را از قفل‌های معمولی و سنتی متمایز می‌کند، سیستم‌های امنیتی می‌باشد که امنیت درب ورودی را دو چندان می‌کند.

این سیستم‌ها در برندهای مختلف متفاوت می‌باشد با این وجود برندهای بزرگی مانند سامسونگ و یال معمولا تمام سیستم‌های امنیتی را برای کاهش تهدیدات خارجی در طراحی محصولات خود در نظر می‌گیرند.

سیستم ضد سرقت در دستگیره امنیتی هوشمند

سارقان و متجاوزان معمولا برای ورود به خانه یا محل کارتان از روش‌های مختلفی مانند ضربه به درب یا قفل، برش، دیلم یا دریل مغزی، وارد نمودن رمزهای مختلف برای پیدا کردن رمز اصلی و … استفاده می‌کنند.

به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده دستگیره امنیتی هوشمند درب، این موضوع و ضعف‌های امنیتی موجود را در نظر گرفته‌اند. با وجود سیستم ضد سرقت در این نوع قفل‌ها تمام ضعف‌های امنیتی یاد شد از بین می‌رود.

آلارم هشدار ضد سرقت

با وجود این سیستم امنیتی، در صورت ضربه به درب یا قفل و وارد نمودن رمز اشتباه به صورت مکرر، آلارم هشدار دستگیره امنیتی هوشمند درب به صدا در می‌آید و سیستم الکترونیکی قفل نیز برای جلوگیری از هرگونه نفوذ غیر‌مجاز از کار می‌افتد.

سیستم ضد شوک در دستگیره امنیتی هوشمند

از روش‌های از کار انداختن قفل‌های الکترونیکی وارد نمودن ولتاژ بسیار بالا می‌باشد که اکثر سارقان برای دسترسی غیر‌مجاز به قفل‌های برقی و الکترونیکی این کار را انجام می‌دهند.

دستگیره امنیتی هوشمند درب نیز به‌عنوان نوعی قفل الکترونیکی در معرض این خطرات وجود دارد. اما نگران نباشید این موضوع در این نوع قفل‌ها در نظر گرفته شده است. سیستم ضد شوک از این نوع قفل‌ها در برابر ولتاژهای بالا محافظت می‌کند.

در صورت وارد نمودن شوک الکتریکی به دستگیره امنیتی هوشمند درب، آلارم هشدار قفل به صدا در می‌آید و سیستم الکترونیکی آن نیز (جلوگیری از آسیب رسیدن به برد الکترونیکی قفل) برای دقایقی از کار می‌افتد.

سیستم اعلام حریق در دستگیره امنیتی هوشمند

یکی از مشکلات اساسی در حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی و زلزله‌گیر کردن درب ورودی می‌باشد که امکان تخلیه به موقع افراد داخل ساختمان را فراهم نخواهد کرد.

دستگیره امنیتی هوشمند درب

با وجود سیستم اعلان حریق در صورت افزایش درجه حرارت داخل ساختمان یا تکان‌های ناشی از زلزله، آلارم هشدار دستگیره امنیتی هوشمند درب با صدای بسیار بلند به صدا در می‌آید و درب ورودی نیز برای تخلیه به موقع افراد به صورت خودکار باز می‌شود.

وجود قفل کودک در دستگیره امنیتی هوشمند درب بسیار اهمیت دارد.

همچنین این ویژگی برای افرادی که خطرات ناشی از بیرون رفتن آن‌ها را تهدید می‌کند (کودکان و بیماران دچار زوال عقل) بسیار مناسب و موثر می‌باشد. در واقع قفل کودک یا Safe Buttom سد محکمی است میان تهدیدات خطرناک بیرون از خانه و فضای امن داخل خانه.

قفل کودک سدی محکم در برابر تهدیدات خارجی

با فعال کردن قفل کودک امکان باز نمودن درب از داخل وجود نخواهد داشت. تنها با نگه‌داشتن دکمه قفل کودک و پایین کشیدن دستگیره به صورت هم‌زمان، می‌توان درب را باز نمود.

بسیاری از تولیدکنندگان جهت کاهش قیمت اولیه قفل این ویژگی را در طراحی در نظر نمی‌گیرند که این موضوع تهدید امنیتی بسیار بزرگی برای کاربران محسوب می‌شود. بنابراین در هنگام خرید توجه داشته باشید که دستگیره امنیتی هوشمند درب حتما به این سیستم امنیتی مجهز باشد.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان امنیت را فدای زیبایی، راحتی و قیمت پایین نکنید. در حال حاضر برندهایی مانند سامسونگ و یال و برخی از تولید کنندگان نوپای بازار ایران به دلیل کسب سود بیشتر این موضوع را از مشتریان پنهان می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگیره‌های امنیتی هوشمند درب مجهز به قفل کودک با ما تماس بگیرید.

سیستم امنیت خروج

کارکرد کلی سیستم امنیت خروج مانند قفل کودک می‌باشد. یعنی با فعال کردن آن دستگیره داخلی از کار می‌افتد. اما این سیستم امنیتی تفاوت‌هایی با مکانیزم قفل کودک دارد. قفل کودک از داخل و در صورت حضور در منزل فعال می‌شود در حالی که سیستم امنیت خروج در هنگام خروج از منزل و از بیرون با فشار دادن دکمه Home فعال می‌شود. با فعال نمودن سیستم امنیت خروج، در صورت اقدام به باز نمودن درب با استفاده از تلق یا هر روش دیگری از بیرون، آلارم هشدار دستگیره امنیتی هوشمند درب به صدا در می‌آید.

سیستم امنیت خروج در دستگیره امنیتی هوشمند درب

همین موضوع باعث می‌شود که سارقان از خانه شما دوری کنند حتی اگر در خانه حضور نداشته باشید.

حریم خصوصی (شب بند)

مغزی الکترونیکی اکثر مدل‌های دستگیره امنیتی هوشمند درب علاوه بر زبانه‌های معمولی قفل، مجهز به زبانه‌ای با عملکرد جداگانه می‌باشد که توسط دکمه یا اهرم موجود بر روی بدنه داخلی، کنترل و فعال می‌شوند.

با فعال کردن این زبانه از داخل، حتی با داشتن پارامترهای دسترسی نیز نمی‌توان درب ورودی را از بیرون باز کرد. به همین دلیل بسیاری از فروشندگان این سیستم امنیتی را به‌عنوان شب بند می‌شناسند.

قفل دیجیتال سامسونگ مدل SHP-DH520 لمسی و کارتی

این سیستم برای مکان‌هایی مانند اتاق خواب یا مکان‌های امنیتی که حریم خصوصی آن‌ها بسیار مهم است، مناسب می‌باشد.

توجه داشته باشید وجود این سیستم‌های امنیتی در قفل‌های دیجیتال حیاتی و مهم می‌باشند بنابراین در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید. به هیچ عنوان امنیت را فدای زیبایی، راحتی و قیمت پایین‌تر نکنید.