پیشرفت امروزی در دنیا به سطح بیشتری رسیده است و تغییرات به حدی پیش رفته است که می توانیم تمام قسمت های خانه را با یک دکمه کنترل کنیم.
رویدادهای کنونی در جهان در مقیاس وسیع تری گسترش یافته اند و این تغییرات به حدی پیش رفته است که تنها با فشار یک دکمه می توان تمام قسمت های خانه را کنترل کرد. شاید این سوال برای شما عجیب به نظر برسد، اما خانه های هوشمند طرفداران زیادی دارند; زیرا گزینه های بسیار بیشتری نسبت به خانه های سنتی دارند. Smart Operations امکان کنترل عملکرد انواع لوازم خانگی را از فواصل مختلف از طریق یک سیستم مرکزی یکپارچه فراهم کرده است.

اما سوال اساسی این است که چگونه خانه را هوشمند کنیم. فناوری های مختلفی برای هوشمندسازی خانه ها استفاده می شود که یکی از آنها هاب است. این سیستم زمینه ای را برای تعیین برنامه های خاص برای وسایل مختلف خانگی فراهم می کند تا بتوانید به راحتی از طریق اینترنت دستورالعمل های لازم را برای آنها ارسال کنید. استفاده از سیستم های هوشمند در خانه های جدید به حدی گسترش یافته است که امکان اجرای آن حتی در زمان ساخت نیز مورد توجه قرار می گیرد.

کاربرد فناوری سیستم gateway در خانه‌ مدرن

مهمترین مرحله در طراحی آپارتمان جدید استفاده از سیستم دروازه است. این دستگاه به عنوان هسته یک خانه هوشمند عمل می کند و تمام وسایل خانه مانند قفل دیجیتال هوشمند و دستگیره دیجیتال درب را به اینترنت متصل می کند. اصولاً این دستگاه را خالق اینترنت اشیا می نامند. این توانایی در ساختمان های مدرن نه تنها به شما این امکان را می دهد که خانه خود را در هر شرایطی کنترل کنید. بلکه از بروز حوادث در خانه از طریق امنیت و نظارت نیز در ساختمان جلوگیری کنید.
این دستگاه قابلیت اتصال به شبکه ها از یک شبکه به شبکه دیگر و برقراری ارتباط بین دستگاه و اینترنت را دارد. تمامی پروتکل های پیاده سازی شده در خانه های هوشمند می توانند داده ها و دستورات کاربران را از طریق سیستم Gateway دریافت کنند تا کاربران بتوانند به راحتی با این دستگاه ها ارتباط برقرار کنند.

خانه‌های هوشمند مجهز به سیستم Gateway

سازگاری بالای فناوری Gateway با تکنولوژی‌های مختلف

پروتکل های مختلفی برای هوشمندسازی خانه ها استفاده می شود و همه این پروتکل ها باید با اینترفیس سازگار باشند. به عنوان رابط بین کاربر و دستگاه خانگی، دستگاه دروازه نسبتاً انعطاف پذیر است. در ساخت آن از جدیدترین فناوری های موجود در دنیا و در راستای فناوری اینترنت اشیا استفاده شده است. فن آوری هایی مانند وایمکس، زیگبی، بلوتوث و همچنین نسخه های قدیمی تر پروتکل زیگبی به راحتی با دستگاه دروازه سازگار هستند.
تمامی دستورات مربوط به لوازم خانگی مانند قفل هوشمند یا قفل دیجیتال برای لوازم برقی را می توان به راحتی با استفاده از انواع پروتکل ها اجرا کرد. جدای از این امکان تنظیم گرمایش خانه، باز یا بسته بودن پنجره ها در هنگام بارندگی، کنترل دستگیره دیجیتالی پنجره و … از طریق این دستگاه وجود دارد.

ایجاد امنیت بالا با سیستم Gateway در خانه های مدرن!

سطح امنیتی این دستگاه بسیار خوب است و از فناوری پیشرفته AES برای انجام رمزگذاری گیت وی استفاده شده است. این نوع رمزگذاری سیستم را از نفوذ هکرها در امان نگه می دارد. تاکنون گزارشی مبنی بر هک شدن این سیستم در هیچ کجای دنیا گزارش نشده است و تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. این سیستم دستگاه از پایداری خوبی برخوردار است و می توان برای مدت طولانی بدون نیاز به استراحت از آن استفاده کرد.

طراحی سیستم های هوشمند به گونه ای است که حتی اگر یک قسمت از کار بیفتد، قسمت های دیگر به کار خود ادامه می دهند. در خانه‌های مدرن، این عملکردها با کدگذاری و اتصالات کاملاً پیشرفته و سیم‌کارت‌های ویژه اختصاص داده شده به کاربران محدود سازگار هستند و از دسترسی غیرمجاز به سیستم محافظت می‌کنند. پس می توان گفت که سیستم امنیتی خانه هوشمند قلب تپنده خانه های مدرن است که از کار نمی افتد و مستقیماً توسط یک اپلیکیشن داخل و خارج از خانه مدیریت می شود.

فناوری Gateway

نقش فناوری gateway در ساختمان های مدرن

عملکرد هوشمند خانه های مدرن مستلزم هماهنگی ابزارهای مختلف است. در این فرآیند انواع تجهیزات الکتریکی، دوربین ها، قفل های دیجیتال، حسگرهای حرکتی، سیستم های صوتی، دیجیتال، روشنایی و لامپ های اتوماتیک و … باید بتوانند با کاربر ارتباط برقرار کرده و دستورالعمل ها را به طور همزمان اجرا کنند. بنابراین فرآیند کنترل از راه دور از طریق اینترنت یک کار نسبتاً پیچیده است و فناوری مرکز توانسته آن را تا حدودی ساده کند.

سیستم دزدگیر می تواند کنترل هوشمند قسمت های مختلف خانه را فراهم کند و از پل برای اتصال دستگاه های مختلف خانه به اینترنت استفاده می شود. این سیستم به کنترل کننده اصلی در خانه های مدرن تبدیل می شود که همه دستگاه ها با روش های مختلف کنترل می شوند. نرم افزارهای مختلفی این سیستم را به سمت عملیات خودکار و کنترل شده هدایت می کنند. با توجه به دستورات داده شده توسط کاربر، دستگاه ها نیز به این داده ها واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال، می توان زمان خاصی را برای قفل هوشمند تعیین کرد، از سوی دیگر، خاموش شدن چراغ ها را در ساعات خاصی از شبانه روز به تاخیر انداخت.

جمع بندی

امروزه زندگی نسبت به قبل بسیار تغییر کرده و استفاده از تکنولوژی روز افزایش یافته است. خانه های مدرن مزایای مختلفی برای مردم دارند. تمامی لوازم خانگی مانند قفل هوشمند کنترل می شوند و امنیت خانه در غیاب ساکنین تضمین می شود. علاوه بر این، لوازم خانگی مختلف را می توان به راحتی کنترل کرد و انرژی و زمان را بهینه کرد.
سیستم های مختلفی مانند هاب ها یا پل ها استفاده می شود تا به خانه هوشمند اجازه دریافت و اجرای دستورات کاربر را بدهد. سیستم Gateway با نمونه های بین المللی در این زمینه رقابت می کند و از نظر انطباق و امنیت رتبه بسیار بالایی دارد. اگر قصد دارید خانه خود را هوشمند کنید، باید این سیستم ها را بهتر بشناسید و از قابلیت های مختلف آنها استفاده کنید.