با استفاده از اینترنت اشیا، یک خانه هوشمند راه اندازی کنید که در آن بتوانید قفل درها، چراغ ها، ترموستات ها، جاروبرقی ها، ماشین های چمن زنی و حتی تغذیه حیوانات خانگی را با گوشی های هوشمند و اپلیکیشن ها از راه دور کنترل کنید.

سیستم امنیتی هوشمند بسیار قابل تنظیم است و به عنوان یک کیت با قابلیت نصب آسان یا به عنوان یک نصب کامل که شامل نصب و نظارت حرفه ای است، در دسترس است. بسته به نیازتان، می‌توانید از سیستمی استفاده کنید که خودتان نظارت می‌کنید، یا هزینه اشتراک را بپردازید تا خانه‌تان به طور کامل توسط متخصصانی که با مأموران آتش‌نشانی و پلیس محلی تماس می‌گیرند، کنترل شود.

اگر برای یک سیستم امنیتی اختصاصی آماده نیستید، دستگاه‌های زیادی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند خانه خود را از هر نقطه با تلفن یا تبلت خود کنترل کنید، از جمله دوربین‌های امنیتی داخلی و خارجی، آلارم‌های ویدئویی، سنسورهای حرکتی و قفل دیجیتال.

امنیت و اتوماسیون خانگی

یک سیستم امنیتی خانه هوشمند به شبکه Wi-Fi شما متصل می شود تا دستگاه های امنیتی شما را با استفاده از گوشی هوشمند و برنامه شما کنترل و نظارت کند. سیستم های دسترسی معمولاً شامل برخی از حسگرهای در و پنجره، آشکارسازهای حرکت و هابی هستند که با استفاده از یک یا چند پروتکل بی سیم مانند  Z-Wave، Zigbee یا شبکه مش با این دستگاه ها ارتباط برقرار می کنند. می توانید سنسورهای درب، پنجره اضافی را برای پوشش کل خانه خود اضافه کنید و یک سیستم کامل ایجاد کنید که شامل قفل درها، درب های گاراژ، دوربین های نظارتی داخلی و خارجی، چراغ ها، آژیرها، آشکارسازهای دودCO ، سنسورهای آب و غیره است.

بهترین سیستم امنیتی خانه در سال 2022

پروتکل های بی سیم

در یک دنیای کامل، همه اجزای امنیتی خانه از استاندارد بی سیم یکسانی برای برقراری ارتباط با هاب اصلی استفاده می کنند اما عواملی مانند نیاز برق، محدوده سیگنال، هزینه و اندازه این کار را تقریبا غیرممکن می کند.

به عنوان مثال، چیزهای کوچکی مانند در و پنجره اغلب از فناوری Z-Wave یا Zigbee استفاده می کنند زیرا به انرژی زیادی نیاز ندارند و می توانند با باتری های کوچک تغذیه شوند. آنها همچنین در یک توپولوژی مش کار می کنند و می توانند به گسترش گستره دستگاه های شبکه کمک کنند. با این حال، هیچ شبکه ای پهنای باندی را که با Wi-Fi دریافت می کنید ارائه نمی دهد، بنابراین در دوربین های امنیتی است که کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهند و سایر دستگاه ها به اطلاعات بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این، دستگاه های Z-Wave و Zigbee را می توان با استفاده از یک برنامه متصل و کنترل کرد، در حالی که دستگاه های Wi-Fi را می توان مستقیماً به وب متصل کرد و توسط یک برنامه کنترل کرد. در نهایت، دستگاه‌های Z-Wave و Zigbee از رمزگذاری AES 128 استفاده می‌کنند و از آنجایی که در یک سیستم بسته با مکان خاص کار می‌کنند، امنیت بیشتری نسبت به دستگاه‌های Wi-Fi ارائه می‌کنند.

هر سیستم امنیتی هوشمند توانایی ارائه اجزایی را دارد که در یک محیط یکپارچه با هم کار کنند و با سیاست های مناسب قابل سفارشی سازی باشند. برای مثال، می‌توانید قوانینی برای روشن کردن چراغ‌ها هنگام تشخیص حرکت، باز کردن درها هنگام خاموش شدن آشکارساز دود و شروع ضبط با فعال شدن آشکارساز ایجاد کنید. برخی از سیستم ها فیلم های ضبط شده را روی کارت SD یا دیسک ذخیره می کنند، در حالی که برخی دیگر فضای ذخیره سازی ابری را ارائه می دهند.

ویدیوهای ضبط شده محلی گزینه خوبی برای افرادی است که بودجه کمی دارند اما باید مراقب باشید که ویدیوهایی که ممکن است بعداً به آنها نیاز داشته باشید را بازنویسی نکنید. ذخیره سازی ابری ذخیره و دسترسی به ویدیوهای ضبط شده را آسان می کند، اما بسته به اشتراک شما، ممکن است سالانه گران باشد. برخی از سیستم‌ها هم فضای ذخیره‌سازی ابری و هم ذخیره‌سازی محلی را ارائه می‌کنند و برخی یک دستگاه ذخیره‌سازی اختصاصی را ارائه می‌کنند که به شما قابلیت DVR و ضبط تایم لپس را می‌دهد که به شما امکان می‌دهد یک رویداد ویدیویی را که در یک نقطه خاص از زمان رخ داده است شناسایی کنید.

همه سیستم‌های آزمایش‌شده دارای برنامه‌ای هستند که به شما امکان می‌دهد از تلفن هوشمند خود به‌عنوان مرکز فرمان برای ایمن کردن سیستم، ایجاد قوانین، افزودن و حذف اجزا و دریافت اعلان‌های دکمه اضطراری هنگام به صدا درآمدن آلارم استفاده کنید. اکثر برنامه‌ها همچنین به شما امکان تماشای ویدیوی زنده و ضبط‌شده، قفل و باز کردن درها، تغییر تنظیمات ترموستات و بی‌صدا کردن هشدارها را می‌دهند.

پروتکل های بی سیم

سیستم های امنیتی خانه  DIY

این تنظیمات امنیتی که خودتان انجام دهید برای خریداران اقتصادی ایده آل است زیرا می توانند در هزینه های نصب و هزینه های اشتراک صرفه جویی کنند. اکثر سیستم‌های DIY به راحتی نصب می‌شوند و به‌عنوان کیت‌هایی فروخته می‌شوند که می‌توانید مطابق با نیاز خود پیکربندی کنید همانطور که نیازهای شما افزایش می یابد، می توانید به راحتی حسگرها و سایر قطعات را سفارش دهید و در عرض چند دقیقه آنها را به سیستم متصل کنید. در حالی که سیستم DIY اولیه شما تنها از یک یا دو پروتکل بی سیم پشتیبانی می کند و معمولاً مجموعه محدودی از اجزای افزودنی را ارائه می دهد. برخی از سیستم‌های DIY خود نظارت هستند، به این معنی که وقتی دستگاه فعال می‌شود هشدار دریافت می‌کنید، اما این شما هستید که در صورت آتش‌سوزی یا شکستن با مقامات محلی تماس بگیرید. با این حال، فروشندگان DIY بسیاری از خدمات نظارتی حرفه ای را ارائه می دهند

سیستم امنیتی حرفه ای خانه

در حالی که بسیاری از سیستم ها از قطعات بی سیم استفاده می کنند که با استفاده از نوار دو طرفه نصب می شوند، برخی از سیستم های پیشرفته از قطعاتی استفاده می کنند که نیاز به نصب حرفه ای دارند. با فرآیند نصب پیچیده‌تر، این سیستم‌ها معمولاً هزینه بیشتری نسبت به سیستم‌های DIY دارند و نظارت حرفه‌ای تمام وقت ارائه می‌دهند، اما در صورت لغو باید قراردادی چند ساله امضا کنید و باید هزینه فسخ سنگینی بپردازید. آنها معمولاً از هاب های صفحه لمسی استفاده می کنند که دارای امواج رادیویی RF، Wi-Fi،  Zigbee و Z-Wave هستند که آنها را قادر می سازد حسگرهای در و پنجره، قفل درها، آشکارسازهای شکستگی شیشه، ارتباطات و فضاهای داخلی و خارجی را به بسیاری از اجزاء متصل کنند. کنترل ها دوربین‌ها، سوئیچ‌های نور، آشکارسازهای حرکت و آب، آلارم‌های دود/CO، ترموستات‌ها، آلارم‌های ویدیویی و بسیاری دیگر از دستگاه‌های اتوماسیون خانگی.

توجه به این نکته ضروری است که در برخی مناطق ممکن است نیاز به درخواست مجوز برای نصب سیستم امنیتی خانه داشته باشید. اکثر سیستم‌های امنیتی پیشرفته DIY و خانه از کنترل صوتی از طریق  Amazon Alexa،  Google Assistant و در برخی موارد Apple Siri پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان می‌دهند درها را باز کنید، ترموستات پنجره را تغییر دهید، گاراژ را باز و بسته کنید. سیستم خود را با دستورات صوتی از دستگاه های متصل مانند بلندگوهای هوشمند آزاد کنید

هزینه تجهیزات امنیتی در ماه چقدر است؟

چه تصمیم به DIY داشته باشید یا یک سیستم حرفه ای نصب شده را انتخاب کنید، در صورت نیاز به نظارت، باید هزینه ماهانه یا سالانه بپردازید. در برخی موارد، هزینه ماهانه برای پرداخت سخت افزار از شما دریافت می شود. با اکثر سیستم‌های DIY، مانند کیت امنیتی خانگی SimpliSafe و کیت امنیتی هشدار، سخت‌افزار کامل را خریداری می‌کنید و با انتخاب ساختن کیت نظارت خود، از هزینه‌های ماهانه اجتناب می‌کنید. اگر ردیابی را اضافه کنید، هزینه های شما متفاوت خواهد بود. برای مثال SimpliSafe برای خدمات ردیابی بدون قرارداد خود 14.99 دلار در ماه هزینه می کند.

استفاده از دوربین های امنیتی

اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و می‌خواهید وقتی در خانه نیستید مراقب همه چیز باشید، یک دوربین امنیتی می‌تواند کار را با هزینه بسیار کمتری نسبت به هزینه‌ای که برای یک سیستم امنیتی کامل پرداخت می‌کنید، انجام دهد. بسیاری از دوربین‌های امنیتی مستقل به شبکه Wi-Fi خانگی شما متصل می‌شوند تا بتوانید از طریق تلفن یا رایانه لوحی خود ببینید چه خبر است.

اکثر آنها دارای سنسورهای داخلی هستند که حرکت و صدا را تشخیص می دهند و هنگامی که آن سنسورها فعال می شوند، یک دکمه اضطراری فعال می شود و یک ایمیل ارسال می شود. اگر دوربین نزدیک پنجره است، می‌توانید حساسیت حرکت دوربین را تغییر دهید تا از هشدارهای کاذب ناشی از حیوانات خانگی یا اتومبیل‌های در حال عبور جلوگیری کنید و برنامه‌ای ایجاد کنید که حسگرها را در ساعات خاصی از روز روشن و خاموش می‌کند. برخی از دوربین‌های گران‌تر مجهز به حسگرهای رطوبت و دما هستند و با سایر دستگاه‌های خانگی متصل مانند ترموستات‌ها و سیستم‌های روشنایی هوشمند ارتباط برقرار می‌کنند. اگر می خواهید مقداری پول پس انداز کنید، به دنبال دوربینی با اسلات کارت حافظه SD باشید که به شما امکان می دهد در صورت تشخیص حرکت یا صدا، فیلم ضبط کنید، اما به یاد داشته باشید که قبل از ضبط، مکرراً از ضبط های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. از طرف دیگر، به دنبال دوربینی باشید که برنامه ذخیره سازی ابری ارائه می دهد.

استفاده از دوربین های امنیتی

بهترین قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال اغلب بخشی از یک راه اندازی امنیتی قوی خانه هوشمند است، اما برای استفاده از آن نیازی به سرمایه گذاری در یک سیستم آدرس عمومی ندارید. اگر از هاب اتوماسیون خانگی برای کنترل مواردی مانند روشنایی و ترموستات استفاده می کنید، می توانید به راحتی قفل هوشمند Z-Wave یا Zigbee را به سیستم اضافه کنید. بنابراین اگر هاب اتوماسیون خانگی ندارید، به دنبال قفل Wi-Fi یا بلوتوث همراه با برنامه تلفن همراه خود باشید. قفل های هوشمند از سوراخ های استاندارد از قبل حفر شده استفاده می کنند و نصب آنها نسبتا آسان است. برخی از مدل‌ها از سخت‌افزار سیلندر کلیددار موجود استفاده می‌کنند و به داخل در وصل می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به حذف مکانیزم‌های داخلی و خارجی موجود و جایگزینی سخت‌افزار اصلی دارند. قفل‌های هوشمند را می‌توان با استفاده از یک برنامه تلفن باز و بسته کرد و زمانی که شخصی در را قفل یا باز می‌کند، اعلان‌ها را ارسال می‌کند و اکثراً به شما امکان می‌دهند برنامه‌های دسترسی دائم و موقت را برای خانواده و دوستان تنظیم کنید.