انواع قفل الکترونیکی درب آلومینیومی کدامند؟ در دنیای امروز که امنیت از جایگاه ویژه ای نزد افراد برخوردار است استفاده از ابزارهای ایمنی برای آن ها ضرورت پیدا کرده است. یکی از این ابزارها انواع قفل الکترونیکی درب آلومینیومی است که از زمان قدیم تا به امروز شکل و سبک های بسیار متفاوتی پیدا کرده اند. زیرا پیشرفت فناوری و تکنولوژی می تواند به بهبود طراحی و تولید آن ها کمک کند.

قفل پشتی شب بندی مخصوص درب آلومینیومی

قفل الکترونیکی درب آلومینیومی  به صورت شب بند اولین قفلی است که در این بخش به شما معرفی می کنیم.این قفل برای درب آلومینیومی حیاط و پارکینگ گزینه مناسبی محسوب می شود. قفل الکترونیکی از رایج ترین انواع قفل محسوب می شود که از بخش جلو به واسطه کلید باز و بسته می شود و از پشت به وسیله دستگیره کوچک که به زبانه وصل است.

قفل الکترونیکی درب آلومینیومی

قفل الکترونیکی درب آلومینیومی سبک جدید

یکی از ویژگی هایی که اغلب ساختمان های جدید دارند این است که از قفل های الکتریکی استفاده می کنند. قفل الکترونیکی درب آلومینیومی بسیار ایمن هستند و نوعی از قفل های ضد سرقت محسوب می شوند. باز و بسته کردن قفل الکترونیکی درب آلومینیومی با جریان برق انجام می شود. قفل الکترونیکی دارای سنسورهایی به منظور تشخیص باز یا بسته بودن درب هستند. وزن قفل های الکترونیکی زیاد نیست و به حدود 1 کیلوگرم می رسد. از جمله اجزای قفل الکترونیکی شامل توپی، کلید اختصاصی، سنسور هشدار می باشد.

اگر قفل الکترونیکی درب آلومینیومی با فشار و یا ضربه باز شود سنسورهای قفل الکترونیکی ورود غیر عادی را تشخیص می دهند و قابل اتصال به دستگاه های هوشمند مانند کنترل تردد خواهند شد. قفل الکترونیکی برای نصب در مکان هایی مانند گمرک ، انبار ، طلا فروشی ، صرافی و بانک ها مناسب هستند و دارای کلید فرمان با استحکام بالا می باشند.

قفل الکترونیکی درب آلومینیومی با مکانیزم هوشمند

از قفل های هوشمند نه تنها در مکان هایی مانند ادارات و هتل ها استفاده می شود بلکه برای نصب درهای آلومینیومی خانه ها و مجتمع های مسکونی نیز مناسب اند. قفل الکترونیکی درب آلومینیومی از ایمن ترین انواع قفل برای درب آلومینیومی ورودی ساختمان محسوب می شوند. سهولت و امنیت در قفل الکترونیکی درب آلومینیومی به شدت زیاد است و می توان کاملا به آن ها اعتماد داشت. از آن جایی که این قفل ها به صورت هوشمند طراحی شده است قابل هک کردن نیستند و امکان تکثیر کلید آن نیز فقط به واسطه خریدار امکان پذیر است.

” پیشرفته ترین قفل ها ” که شامل قفل هوشمند می شود دارای کلید فیزیکی نیستند بلکه کلید آن ها می تواند به شکل کارت، رمز و اثر انگشت باشد. به همین دلیل می توانید در هنگام نیاز رمز آن را تغییر دهید و رمز جدید برای آن تعریف کنید.

ویژگی های مهم قفل ضد سرقت

ویژگی ضد سرقت بودن برای قفل الکترونیکی درب آلومینیومی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا خیال مشتری را از بابت ایمنی راحت می کند. قفل الکترونیکی درب آلومینیومی به نحوی طراحی شده اند که تعداد زبانه های آن زیاد است و هنگامی که درب قفل می شود زبانه ها از بیرون قابل مشاهده نیستند. این ویژگی سبب می شود تا زبانه ها از دید سارقین پنهان بمانند و توسط سارقین از بین نروند. قفل الکترونیکی درب آلومینیومی در برندهای مختلف در بازار موجود است که می توانید یکی از آن ها را بر اساس نیاز ، سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. ساختمان هایی که طی سال های اخیر در حال ساخت هستند غالبا از این قفل استفاده می کنند.

انواع قفل الکترونیکی درب آلومینیومی

علاوه بر شناخت انواع قفل برای برای درب ورودی باید اطلاعات کاملی از قفل الکترونیکی درب آلومینیومی نیز داشته باشید. زیرا داخل ساختمان نیز بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها نیاز به قفل دارند. وجود قفل بر روی درب ها سبب می شود تا مکان هایی مانند اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و … به طور غیر منتظره باز نشوند و هر زمان که بخواهید آن ها را قفل کنید.

قفل مناسب برای درب ورودی اتاق خواب آلومینیومی

قفل های کلیدی یا قفل های سوئیچی به عنوان گزینه مناسبی برای نصب در درب آلومینیومی اتاق خواب محسوب می شوند. قفل از اینکه اقدام به انتخاب و خرید قفل کنید توصیه می کنیم به جنس درب ورودی توجه کنید. زیرا برخی از قفل ها فقط با درب فلزی و برخی دیگر فقط با درب چوبی سازگاری دارند. قفل های کلیدی به این دلیل که دارای پهنای مناسب می باشند میتوانید برای درب اتاق خواب از آن ها استفاده کنید. عرض آن ها حدود 7 سانتی متر می باشد.

قفل الکترونیکی درب آلومینیومی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی جزو مکان های خصوصی در خانه است که باید حتما از درب و قفل مناسب برای آن استفاده شود. مقاومت قفل بسیار مهم است. جنس درب سرویس بهداشتی یا آلومینیومی است یا چوبی. برای درب های آلومینیومی باید از قفل هایی با پهنای کم مانند 4.5 سانتی متر و برای درب های چوبی از قفل هایی با پهنای بیشتر مانند 6.5 سانتی متر استفاده شود.

قفل الکترونیکی درب آلومینیومی تراس

اغلب خانه ها به شکل آپارتمانی هستند. وجود تراس در واحدهای آپارتمانی حکم حیاط را دارد به همین دلیل از درب های آلومینیومی برای آن استفاده می شود. مناسب ترین قفل برای این نوع از درب ها قفل الکترونیکی درب آلومینیومی است که دارای عرض کمی می باشد. ایده آل ترین پهنا برای این قفل ها بین 2.5 تا 4.5 سانتی متر است. برخی از افراد از قفل های شاخ دار برای درب تراس استفاده می کنند که توصیه نمی شود. زیرا دارای ساختار مناسبی برای درب تراس نمی باشد.

انتخاب قفل الکترونیکی درب

قفل مگنتی برای درب آلومینیومی

در بخشی هایی از دکوراسیون داخلی خانه مانند کمد و کشو نیز از قفل استفاده می شود. رایج ترین نوع قفل برای کمد و کشو ، قفل الکترونیکی درب آلومینیومی است. نصب و استفاده از قفل های معمولی جلوه کمد و کشو را نا خوشایند می کند اما قفل های مگنتی ظاهری زیباتر و شکیل تر دارند.

سرویس بهداشتی در لیست مکان های خصوصی در خانه است که باید حتما از درب و قفل مناسب برای آن استفاده شود. مقاومت قفل الکترونیکی درب آلومینیومی بسیار مهم است. جنس درب سرویس بهداشتی یا آلومینیومی است یا چوبی. برای درب های آلومینیومی باید از قفل هایی با پهنای کم مانند 4.5 سانتی متر و برای درب های چوبی از قفل هایی با پهنای بیشتر مانند 6.5 سانتی متر استفاده شود.