در مورد امنیت قفل رمزی بسیار سوال پرسیده شده است؟ مثلاً برخی می گویند هکر ها می توانند شماره های بانکی را هک کنند، هک کردن یک رمز ساده که قطعاً برایشان مثل آب خوردن است! اما موضوع از قرار دیگر است! مکانیزم پیشرفته ای که برای امنیت قفل رمزی در نظر گرفته شده است با آنچه در ذهن شما وجود دارد فرق می کند پس صبور باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امنیت با قفل رمزی

امنیت قفل رمزی بر اساس تعریف چند رمز

برای قفل های رمزی مکانیزمی تعریف شده است که اشخاص بتوانند بر اساس سطح امنیت مورد نظر چندین رمز را تعریف کنند. به طور کلی یک رمز به عنوان رمز مادر شناخته می شود که برای صاحبان خانه ارزیابی می شود. این رمز به طور کلی اصلی ترین رمزی است که برای قفل رمزی در نظر گرفته می شود و البته انتخاب آن نیز راه و رسم خود را دارد. رمز مادر به عنوان هسته رمز شناخته می شود اما یک سری رمز های رندوم قبل و بعد آن نیز اجرا می شود که سبب افزایش امنیت قفل رمزی خواهد شد و به طور کلی اثربخشی های مخصوصی دارد.

امنیت قفل رمزی بر اساس تعریف رمز موقت

فرض کنید شما مدت زمان مشخصی قرار است که منزل را ترک کنید و حال باغبان و یا سرایدار و خدمات و یا هر شخص دیگری می بایست برای یک ساعت وارد منزل شما شده و کار مورد نظر را انجام دهد در چین حالتی اصلاً منطقی نیست که شما رمز مادر را به او اعلام کنید. به این ترتیب شما به واسطه تلفن همراه خود یک رمز موقت انتخاب می کنید و انتخاب رمز موقت به شخص مورد نظر اجازه ورود می دهد. از سوی دیگر اگر قرار باشد که شخص در هفته در مدت زمان های مختلف وارد منزل شما شود می توانید به او این امکان را بدهید که رمز مورد نظر را به صورت موقت در چندین نوبت استفاده کند. بنابراین رمز مادر یا رمز اصلی شما دست نخورده و ایمن باقی می ماند.

digital-lock

امنیت قفل رمزی

امنیت قفل رمزی بر اساس تعریف رمز یکبار مصرف

یکی دیگر از موضوعاتی که در خصوص قفل های رمزی دیده می شود این است که این قفل ها رمز یکبار مصرف داشته باشند. به این معنی که شما یک رمز را به عنوان رمز یک بار مصرف مثلاً به تعمیرکار شوفاژ منزل خود می دهید و او به واسطه رمز مورد نظر فقط یک بار اجازه ورود به منزل شما را خواهد داشت به این ترتیب امنیت قفل رمزی در این زمینه نیز اثبات شده خواهد بود. از یاد نبرید که به طور کلی قفل های رمزی درب ضد سرقت به واسطه ساختار مخصوصی که دارند درجه بندی می شوند و این درجه بندی کمک می کند تا این ساختار به شکل حرفه ای دنبال شود.

قفل های رمزی دارای صفحه نمایش هوشمند هستند!

یکی دیگر از موضوعاتی که برای قفل های رمزی ارزیابی می شود، صفحه نمایش هوشمند است. صفحه نمایش های هوشمند به طور کلی به واسطه نور پس زمینه کار می کنند و حتی در طول شب و تاریکی نیز اجرا می شوند و به طور کلی حتی اگر قطعی برق صورت بگیرد دکمه های لمسی مشاهده خواهند شد و شما می توانید درب را باز کنید. صفحه نمایش هوشمند گاه به واسطه اثر انگشت شخص نیز رمز را ارزیابی می کنند البته این موضوع در قفل های بسیار پیشرفته دیده می شود و نباید این توقع را داشته باشید که قیمت این قفل ها ارزان باشد. در یک بررسی ها کلی مشخص شده است که قفل های رمزی از نظر صفحه نمایش ایده آل هستند و هر موضوع مشخصی در این صفحات را اجرا می کنند. این قفل ها ساختاری حرفه ای دارند و سبب می شود تا که رمز عبور به شکل ایده عالی ارزیابی شود.

samsung-digital-door-lock

سوالات متداول درباره امنیت قفل رمزی

آیا امنیت قفل رمزی برای اماکن تجاری نیز تضمین شده است؟

مکانیزم امنیت قفل رمزی به صورتی است که هم برای مکان های تجاری مناسب بوده و هم برای سایر مکان ها قابل قبول است. البته که این قفل ها دسته بندی های مخصوصی دارند اما به طور کلی از راه دور کنترل می شوند و شاخص بندی مربوط به خود را خواهند داشت. برای مکان های تجاری بهتر است قفلی را انتخاب کنید که هم از نظر ظاهر طراحی خوبی داشته باشد و هم از نظر عملکرد از بیشترین حد امنیت برخوردار باشد. یعنی با اشتباه وارد کردن رمز مکانیزم های امنیتی قفل سریعاً اجرا شود و صاحب ملک متوجه جریان شود.

چطور می توان میزان امنیت قفل رمزی را سنجید؟

در خصوص بررسی میزان امنیت قفل رمزی می بایست دو نکته مهم را در نظر بگیرید. قفل های رمزی که قیمت بسیار ارزانی دارند معمولاً دقت بالایی ندارند نباید انتظار امنیت بالا از این قفل ها داشته باشید. از سوی دیگر برخی از قفل ها هستند که مکانیزم قدرتمندی دارند این رویکرد باعث می شود تا قفل بتواند در مسیر درست خود اجرا شود و اثربخشی خوبی داشته باشد.

دقت کنید که قفل های لمسی به طور کلی به واسطه سطح امنیتی مشخصی که دارند درجه بندی می شوند. هرچه این سطح امنیتی بیشتر باشد می توان گفت که قفل مورد نظر عملکرد ایده آل تری از خود نشان می دهد. این موارد را توضیح دادیم تا بدانید که قفل رمزی مورد نظری که خریداری می کنید می بایست ساختار حرفه ای و قابل قبولی از خود نشان دهد و مکانیزم این قفل باید قابل قبول باشد.

در سال های اخیر قفل های رمزی از نظر سطح هوشمند تضمین شده هستند و برندهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که موقعیت این قفل ها را می سنجند. دقت کنید که به طور کلی این قفل ها بر اساس دسته بندی هایی که دارند اجرا می شوند و برخی با نور پس زمینه و برخی دیگر بدون اجرای آن هستند.

جمع بندی

البته که قفل های اثر انگشتی و چهره گزینه های ایمن تری برای درب های ضد سرقت محسوب می شوند اما با تکنولوژی موجود در قفل ضد سرقت شرایط به شکلی است که می توانید این قفل ها را به صورت کاملاً دقیق و اصولی اجرا کنید و هیچ مشکلی در اجرای این قفل ها دیده نمی شود.