شاید اگر از ما بپرسند که پیشرفته ترین و با هوش ترین کشور جهان کدام کشور است، بلافاصله نام کشوری مانند آلمان، آمریکا یا کانادا را بیاوریم. اما اگر بدانید پاسخ شما صحیح نیست و هیچ یک از این کشورها باهوش ترین کشورهای جهان نیستند، شگفت زده خواهید شد. آمریکا، کانادا، آلمان و انگلیس تکنولوژی بسیار بالایی دارند اما مدال طلای باهوش ترین کشور جهان به یک کشور آسیایی می رسد و آن کشور کسی نیست جز ژاپن! فناوری های درخشان این کشور مطمئناً ذهن شما را متحیر خواهد کرد. با ما همراه باشید تا با هوشمندترین کشور جهان آشنا شوید.

هوشمندترین کشور جهان کدام است؟

به نظر می رسد در رقابت های جهانی امروز ژاپن جلوتر است. ژاپن رتبه اول هوشمندترین کشور جهان را دارد. این کشور پرجمعیت است که توسط اقیانوس آرام و دریای ژاپن احاطه شده است. فناوری پیشرفته این کشور ژاپن را به رقابت با کشورهایی مانند آمریکا و کره جنوبی تبدیل کرده است. این کشور در زمینه الکترونیک، هوش مصنوعی، رباتیک و محاسبات به دستاوردهای بزرگی دست یافته و با ۱۳ جایزه نوبل هوشمندترین کشور جهان است.

هوشمند ترین کشور جهان

انواع سیستم های هوشمندسازی در ژاپن

تامین برق در ژاپن با سلول های سوختی هیدروژنی

ژاپن کشوری است که می تواند از هر منبعی برق تولید کند. این یکی از واقعیت های ژاپن است که در چند دهه گذشته در محافل مختلف به آن اشاره شده است. فرقی نمی کند اعماق اقیانوس باشد یا نور شدید خورشید، ژاپن راهی برای استفاده از منابع برای تولید برق پیدا خواهد کرد. تولید برق در این کشور با استفاده از پیل‌های سوختی هیدروژنی، گام‌های زیادی را به ژاپن داده است.

خودروهای بدون راننده در ژاپن

شرکت‌های خودروسازی تویوتا و هیوندای از جمله شرکت‌هایی هستند که شروع به ساخت خودروهای خودران و ربات‌های هوشمند در ژاپن کرده‌اند که قادر به تردد در جاده‌های شهری بدون راننده هستند. کامیون های بدون راننده و تاکسی های بدون راننده در این کشور مظهر هوش کامل هستند.

ماشین خودکار

خانه ای هوشمند برای کاهش مصرف انرژی

ژاپن زادگاه خانه های هوشمند است. در حالی که کشورهای دیگر در حال یادگیری الفبای هوش بودند، ژاپن پیشتاز بود. خانه های هوشمند ژاپنی پیشرفته تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. اهمیت منابع طبیعی در ژاپن یک قانون نیست، بلکه یک فرهنگ است. فرهنگی که در قلب صنعتی این کشور نفوذ کرده و ژاپن را به یکی از باهوش ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. استفاده از حسگرهای هوشمند برای بررسی سلامت ساکنان تنها یکی از هزاران ویژگی این خانه های هوشمند است. همچنین تولید انواع قفل دیجیتال با کیفیت در ژاپن ایمنی و راحتی مردم را افزایش داده است.

ماشین های فروش خودکار در ژاپن

در ژاپن، بعید است که فروشنده ای را پشت پیشخوان در یک فروشگاه ببینید. دستگاه فروش خودکار یکی از اختراعات جالب ژاپنی هاست، تفاوت اصلی با تکنولوژی کشورهای دیگر این است که به جای فروش محدود محصولات مانند آب نبات و مجلات، انواع محصولات اعم از لوازم خانگی، غذا، لباس، کتاب و هر چیزی که تصورش را بکنید.

توالت های هوشمند

توالت های هوشمند ژاپنی به نام توالت های پیشرفته باعث شهرت ژاپن شده است. تنظیم قدرت آب، تنظیم دمای آب، اسپری ضدعفونی کننده، اسپری خوشبو کننده، صندلی های قابل تنظیم با کنترل حرارت، جریان هوشمند و استفاده از سنسورهایی که حضور فرد را در این قسمت نشان می دهد از جمله عملکردهای این سرویس است.

 

توالت هوشمند

 

درباره هتل کپسولی چه میدانید؟

هتل های کپسولی ایده ای سرگرم کننده و هیجان انگیز برای مسافران و گردشگرانی است که می خواهند سفری طولانی به ژاپن داشته باشند. این هتل های کپسولی با نور کافی، اینترنت، تخت، حمام، دستگاه خودکار و تلویزیون فضای کوچکی را در اختیار گردشگران قرار می دهند و اقامت در آن بسیار آسان است.

آینده هوشمند متعلق به ژاپن است

ژاپن باهوش ترین کشور جهان است. این کشور به ژاپنی ها قول داده است که تا سال 2025 با نصب 27 میلیون کنتور هوشمند، سیستم تامین برق خود را کاملاً هوشمند خواهد کرد. ارائه بالاترین تکنولوژی در اماکن عمومی و استفاده از ربات ها از ویژگی های این کشور پیشرفته است. هوش ژاپن به حدی رسیده است که بسیاری از کشورهای جهان اول از این افراد باهوش و خلاق الگوبرداری می کنند.