درب و سازه های اتوماتیک برای ایمنی بیشتر و بهتر و همینطور حفظ بهداشت و در ساختمان ها اجرا می شوند. به طور کلی در سال های گذشته معمولاً از قفل های معمولی برای باز و بسته کردن درب استفاده می شد اما امروزه قفل اتوماتیک درب منزل اختراع شده است که سبب افزایش ایمنی می شود. این مدل از قفل ها جدید و مدرن هستند و می توانند برای مناطق مختلف استفاده شوند.

قفل اتوماتیک درب منزل به واسطه جریان برق الکتریکی و یا باتری کار می کند. در واقع برای باز کردن این درب ها نیازی به کلید نخواهید داشت و این موضوع بخش مهمی از روند اجرایی کار است. از سوی دیگر بدانید که قفل اتوماتیک درب منزل پس از هر بار ورود و خروج، ایمنی لازم را فراهم می سازند و می توانند بسیار ایمن و کاربردی باشند.

قابلیت های فنی قفل اتوماتیک درب منزل

یکی از قابلیت های مهم قفل اتوماتیک درب منزل این است که کارکرد نرم و بسیار یکپارچه ای دارد که سبب می شود در طولانی مدت مشکلی ایجاد نشود. قابلیت نصب عمودی و افقی یکی از بخش های مهم محسوب می شود. بدنه قفل اتوماتیک درب منزل بسیار مستحکم و مقاوم است و در برابر ضربه و فشار شرایط بسیار عالی دارد. وجود دستگیره روی قفل برقی برای باز کردن دستی قفل اجرا می شود و این موضوع یکی از مهمترین قابلیت های فنی قفل اتوماتیک درب منزل است. این قفل ها روی انواع درب های آهنی نصب می شوند و برای درب های پارکینگ نیز مناسب هستند. از سوی دیگر فشار معکوس به درب و رهاسازی زبانه به واسطه فشار قفل برقی صورت می گیرد.

اینطور که مشخص است قفل اتوماتیک درب منزل دارای سیستم دائم مخصوص بوده و نیاز به 3 قفله کردن درب نخواهد بود. به طور کلی هماهنگی به واسطه ریموت کنترل و کارتخوان صورت می گیرد. همینطور دارای صفحه کلید رمزی و سنسور اثر انگشت مخصوص بوده و می تواند یک اصول قابل قبول باشد. امکان نصب این قفل ها روی درب های مختلف فراهم شده است.

آشنایی با قفل اتوماتیک درب منزل و مزایای آن

مزایای قفل اتوماتیک درب منزل

شب ها معمولاً زمان مناسب برای سارقان محسوب می شود. افراد در شب سعی می کنند که درب ورودی ساختمان خود را قفل کنند. در این زمان درب دیگر به واسطه آیفون باز نمی شود. اما اگر از قفل اتوماتیک درب منزل استفاده شود زمانی که دکمه مخصوص فشرده شود درب باز می شود یعنی کنترل کامل درب برای شما فراهم می شود و درب مجداً قفل می شود یعنی سه قفله می شود. دقت کنید که از دیگر مزایای قفل های برقی این است که کاملاً روی درب های پارکینگ وصل می شوند. این مدل از درب ها به طور کلی بر اساس نوع امنیتی که دارند دسته بندی می شوند. در واقع شرایط به این صورت است که امنیت این قفل ها بسیار زیاد است و سبب می شود که یکی از بهترین گزینه ها برای خرید باشد. یک نکته دیگر که باید بدانید این است که این قفل ها برای مکان های تجاری و محل کار نیز استفاده می شوند و در نهایت گزینه خوبی برای موقعیت های مختلف هستند.

قفل اتوماتیک درب شیشه ای

برخی از مدل های قفل اتوماتیک درب منزل از نوع شیشه ای هستند. برای استفاده کردن از قفل دیجیتال درب اتوماتیک می توان قفل را به یک کلید وصل کرد. این روند سبب می شود تا با فشردن زبانه کلید و نگه داشتن آن به مدت چند ثانیه عملکرد قفل را بسنجید. تکرار این عمل نیز سبب باز شدن قفل می شود. عمل باز و بسته شدن به وسیله جریان الکتریکی داخلی صورت می گیرد. به طور کلی برای باز و بسته شدن این قفل ها از رسیور مخصوص استفاده می شود. قفل اتوماتیک درب منزل دارای سیستم برق اضطراری یو پی  اس هستند.

 همینطور بررسی ها نشان می دهد که قفل های دیجیتال دارای جک و موتور مخصوص هستند که با ولتاژ 12 ولت کار می کنند. قفل های دیجیتال معمولاً بهترین و مناسب ترین راه برای درب های اتوماتیک محسوب می شوند. لایه های امنیتی این قفل ها به صورتی طراحی شده اند که می توانند برای بخش های مختلف استفاده شوند. در هر صورت این قفل ها می توانند برای درب منزل شما مناسب باشند و برای سایر مکان ها نیز یک انتخاب خاص و ویژه باشند.

قفل دیجیتال درب اتوماتیک

نحوه عملکرد قفل اتوماتیک درب منزل

قفل های اتوماتیک و یا دیجیتال به واسطه سیستم الکترونیکی اجرا می شوند. یعنی روش های مختلفی برای اجرای این قفل ها وجود دارند. این قفل ها دارای آلیاژ مخصوص هستند و از سیستم های دیجیتالی برای آنها استفاده شده است. قفل ها بر اثر ضربه زدن یا شکستن بسیار مقاوم هستند که مانع از باز شدن قفل می شود. آلارم های هشدار قفل به واسطه صاحبان کسب و کار اجرا می شود و برای مقابله با هر نوع خطری مناسب هستند.

قفل های دیجیتال و اتوماتیک دارای انرژی مخصوص به خود هستند و از سیستم های خاص برای آنها استفاده شده است و نیاز به سیم کشی مخصوص ندارند. در این راستا عملکرد این قفل ها نیز دقیق و ضروری است.

قفل اتوماتیک درب منزل امنیت و ایمنی بالایی دارد. ضریب ایمنی این قفل ها زیاد است و سبب افزایش امنیت فضای منزل می شوند. به طور کلی این قفل ها با نمونه های قفل معمولی متفاوت هستند. ثبت اثر انگشت یکی از ویژگی های مهم قفل اتوماتیک درب منزل محسوب می شود. همینطور این قفل ها دارای سیستم های امنیتی خاص مربوط به خود هستند. سهولت ورود نیز از رایج ترین نگرانی ها برای کاربران محسوب می شود که برای این قفل ها وجود ندارد. قفل الکترونیکی بدون نیاز به داشتن کلید در مدت زمان کم می تواند به واسطه تکنولوژی های مختلف اجرای درستی داشته باشد. صفحه کلید دکمه ای، کلید کارتی و قفل رمزی و پنل های اثر انگشتی در این راستا قرار گرفته اند.

نتیجه گیری

به طور کلی قفل اتوماتیک درب منزل دارای موقعیت اجرایی مخصوص به خود است و در برندهای مختلف اجرا می شود. این قفل ها از نظر تکنولوژی نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده اند و البته که مزایای زیادی دارند.