یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی که در قفل‌های دیجیتال برای کنترل تردد به کار گرفته شده استفاده از کارت برای کنترل عبور و مرور و به عبارتی دستگیره کارتی درب می‌باشد. کنترل تردد افراد و ایجاد محدودیت دسترسی به منزل و یا محل کار از اهداف استفاده از دستگیره کارتی درب است. یکی از اصلی‌ترین مزایای دستگیره کارتی درب، عدم نیاز به حمل کلید‌های سنگین و دست و پاگیر است. مغزی الکترونیکی درون دستگیره کارتی درب یکی از بخش‌های اصلی آن محسوب می‌شود که فرمان باز شدن درب را از کارت‌ها دریافت می‌کند. کاربرد این دستگیره‌ها در هتل‌ها و اماکن مسکونی و اداری است. به ویژه در هتل‌ها و مهمان سراها که وسیله‌ای پر استفاده برای کنترل ورود و خروج به شمار می‌رود.

قفل کارتی درب ( دستگیره کارتی درب )

انواع کارت قفل دیجیتال

کارت RFID قفل دیجیتال کارتی

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از کارت در بازار موجود می‌باشد که هر کدام کاربردها و مزایای مربوط به خود را دارند. این کارت‌ها عبارتند از:

  • Key Tag: این کارت‌های کوچک به راحتی در کیف پول و کیف مدارک قابل حمل می‌باشند. معمولا 2 عدد از این نوع کارت‌ها در داخل مدل‌های دستگیره کارتی درب وجود دارد.
  • Smart Card: یک طرف این کارت بسیار ریز حالت چسبندگی دارد که به آن امکان می‌دهد تا بر روی وسایل قابل حمل مانند تلفن همراه متصل شود. تنها کافی است این نوع کارت را در پشت تلفن همراه خود بچسبانید و با نزدیک کردن تلفن همراه خود به قفل، درب ورودی را باز نمایید. این نوع کارت به دلیل نوع کاربرد و طراحی منحصر به‌فرد آن از Key Tag گران‌تر می‌باشد.
  • کارت بزرگ RF: این نوع کارت بیشتر در هتل‌ها، مهمان‌سرا و اماکن اداری و تجاری به چشم می‌خورد. اندازه آن باعث شده است تا با چاپ مشخصات پرسنل، به‌عنوان کارت شناسایی نیز بتوان از آن استفاده نمود. این کارت به اندازه یک کارت بانکی می‌باشد به همین دلیل به راحتی در کیف مدارک قابل حمل می‌باشد.

لازم به ذکر کارت‌های مترو را نیز می‌توان به قفل کارتی درب معرفی نمود. به این ترتیب از یک کارت هم در کنترل تردد در شهر و هم برای ورود و خروج به خانه می‌توان استفاده کرد.

مزایای نصب دستگیره کارتی درب

  • معرفی کارت با نام و مشخصات منحصر به‌فرد و امکان ثبت گزارش عبور و مرور افراد در صورت استفاده از کارت خود.
  • استفاده از یک عدد کارت برای دسترسی به چند مکان مانند پارکینگ، درب ورودی و …
  • حمل راحت و آسان کارت در کیف پول یا کیف مدارک و حذف دردسرهای دسته کلیدهای حجیم.
  • افزایش امنیت درب ورودی ساختمان از طریق ویژگی‌های امنیتی و روش‌های دسترسی پیشرفته و بدون کلید.
  • معرفی بسیار راحت کارت‌های جدید و حذف بدون دردسر کارت‌های از دست رفته (برخلاف قفل‌های معمولی که با از دست رفتن کلید خطرات امنیتی و هزینه‌های عملیاتی بسیار بالایی را برای شما به دنبال خواهد داشت).

ویژگی‌های دستگیره کارتی درب

ویژگی ها و مزایای دستگیره کارتی درب

دسترسی بدون کلید به درب ورودی: از طریق معرفی کد دسترسی و کارت می‌توان به این نوع قفل دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب در فضایی امن و راحت می‌توان ورود و خروج به خانه یا محل کار را کنترل نمود.

  • ویژگی‌های امنیتی منحصر به‌فرد: دستگیره کارتی درب مجهز به سیستم‌های امنیتی هوشمند می‌باشد که از شما و خانواده‌تان در مقابل خطرات امنیتی محافظت می‌کند. ویژگی‌هایی مانند آلارم هشدار سرقت، سیستم اعلام حریق، قفل کودک، سیستم حریم خصوصی (شب بند) و … که در کمتر قفل معمولی می‌توان نظیر آن را مشاهده نمود.
  • عمر بسیار بالا: به دلیل استفاده از آلیاژهای مقاوم در ساخت بدنه و تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در این نوع قفل‌ها، عمر مدل‌های مختلف دستگیره کارتی درب بسیار بالا است که تا چندین سال بدون کوچک‌ترین هزینه عملیاتی می‌تواند از خانه شما محافظت کند.
  • طراحی زیبا: طراحی منحصر به‌فرد این نوع قفل‌ها باعث شده است تا حس زیبایی شناسی فوق‌العاده ای به هر نوع معماری اضافه شود و چشم هر مراجعه کننده ای را نوازش دهد.

چرا دستگیره کارتی درب بارمان؟

شرکت بارمان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ارائه کننده قفل‌های دیجیتال کره‌ای (قفل دیجیتال سامسونگ، قفل دیجیتال گیت من، قفل دیجیتال اورنت و …)  و قفل دیجیتال اروپایی-آمریکایی (YALE-ASSAABLOY) در ایران به حساب می‌آید که تجربه سال‌ها همکاری مستمر با سازمان‌های دولتی و خصوصی در زمینه فروش، نصب و خدمات پس از فروش استثنایی این محصولات را دارد.

تمامی امور این شرکت و دانش بالای متخصصان فنی شرکت بارمان قفل در جهت جلب رضایت کامل مشتریان، گسترش بازار و رسیدن به نتایج مطلوب تجاری انجام می‌پذیرد که همواره در تلاش است بهترین محصولات قفل دیجیتال را بر اساس نیاز مشتریان عزیز در سراسر جهان انتخاب و در ایران ارائه نماید.