با توجه به روند افزایش استفاده از قفل دیجیتال در منازل مسکونی و دیگر مکان‌ها، نحوه‌ی انتخاب و بررسی در زمینه‌ی گزینش قفل بسیار با اهمیت‌تر از گذشته می‌باشد. یکی از مسائل مهم در زمینه انتخاب گزینه مناسب، نصب قفل الکترونیکی و استانداردهای لازم درب ورودی برای نصب می‌باشد.

این‌بار هم با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد درب مناسب برای قفل دیجیتال و نحوه نصب این نوع محصولات را در اختیارتان بگذاریم. رعایت نکات بیان شده در این مقاله بسیار مهم است. شما می توانید نصب انواع قفل رمزی و قفل کارتی خود را به شرکت بارمان بسپارید.

درب ورودی مناسب برای نصب قفل دیجیتال 

نصب قفل دیجیتال بر روی درب ورودی ساختمان

همان‌طور که در مقالات قبلی گفتیم، قفل‌های دیجیتال بر روی اکثر درب‌ها قابل نصب است. اما مواردی نیز وجود دارد که برای اطمینان از مناسب بودن درب جهت نصب قفل دیجیتال باید آن‌ها را در نظر داشت. به همین دلیل قبل از هر کاری باید ابتدا درب منزل خود را بررسی کنید.

استانداردهای لازم درب ورودی برای نصب قفل الکترونیکی به شرح زیر می‌باشد:

  • ضخامت درب حداقل باید ۳٫۵ cm باشد.
  • بائو (فاصله لبه درب تا شروع نقش و نگار) درب باید حداقل ۱۲cm باشد.

بسیاری از کاربران برای اطمینان از رعایت این استانداردها، قبل از سفارش قفل دیجیتال خود، درب ورودی را متناسب با استانداردها و شابلون موجود بر روی قفل سفارش می‌دهند تا مشکلی برای نصب این نوع قفل‌ها وجود نداشته باشد.

آشنایی با اجزای مختلف قفل دیجیتال

اجزای مختلف قفل الکترونیکی

پس از رعایت نکات خرید که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم و انتخاب گزینه مورد نظرتان، نوبت به نصب قفل الکترونیکی خریداری شده می‌رسد. اما پیش از آن باید با اجزای مختلف قفل دیجیتال آشنا شوید.

هر یک از قفل‌های دیجیتال دارای سه بخش اصلی بدنه داخلی، بدنه خارجی و مغزی الکترونیکی می‌باشند که به وسیله کابل‌های چند رشته‌ای به هم متصل می‌شوند.

پنل‌های دسترسی به قفل دیجیتال بر روی بدنه بیرونی قرار دارد. برد اصلی قفل بر روی بدنه داخلی قرار دارد و تمام تنظیمات و ذخیره‌سازی اطلاعات در این قسمت انجام می‌گیرد. مغزی الکترونیکی نیز با اتصال به بدنه داخلی، وظیفه باز و بسته کردن درب را برعهده دارد.

نصب قفل دیجیتال

اجزای مختلف

جهت نصب قفل دیجیتال بر روی درب نیاز به ایجاد سوراخ‌های دقیق و استاندارد مطابق با شابلون موجود در بسته بندی قفل است. برای این کار باید از ابزارهای سوراخ‌کاری مانند مته و گردبر استفاده کرد.

پیشنهاد می‌شود که سوراخ‌کاری توسط متخصصان نصب صورت گیرد زیرا کوچک‌ترین میزان خطا در این زمینه باعث آسیب بدنی شخص، خرابی درب ورودی و بی‌نتیجه ماندن نصب قفل الکترونیکی می‌شود و خسارت‌های مالی زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت.

البته روش دیگری برای سوراخ‌کاری وجود دارد و آن تحویل شابلون به درب ساز پیش از نصب درب و ایجاد سوراخ‌های استاندارد برای نصب قفل الکترونیکی است. این مورد تنها برای پروژه‌ها و واحدهایی که درب آن‌ها نصب نشده است صدق می‌کند.

پس از سوراخ‌کاری نوبت به اتصال اجزای مختلف قفل می‌رسد. کابل‌های مغزی و بدنه خارجی از طریق این سوراخ‌ها به بدنه داخلی متصل و با رعایت نکات و استانداردهای لازم بر روی درب به هم پیچ می‌شوند.

پس از نصب دقت نمایید که قفل نصب شده بر روی درب کاملا تراز باشد. زیرا در آینده مشکلات زیادی را در رفت و آمد برای شما به وجود می‌آورد. به همین دلیل همواره پیشنهاد می‌گردد تا متخصصان در این زمینه، نصب قفل دیجیتال را انجام دهند.

نکات مهم پس از نصب قفل دیجیتال

  • پس از نصب قفل دیجیتال، حتما دستگاه را به حالت کارخانه ریست نمایید تا اگر پارامتر دسترسی غیر‌مجاز توسط فروشنده یا نصاب به قفل معرفی شده است پاک شود.
  • پس از نصب قفل الکترونیکی، در حضور نصاب، تمام تنظیمات و راه اندازی قفل را شخصا انجام دهید تا ضمن یادگیری، از صحت عملکرد قفل اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورت مجهز بودن قفل دیجیتال به کلید مکانیکی، آن را در خارج از خانه و در محل امن نگهداری کنید تا در صورت بروز مشکل امکان دسترسی به درب ورودی وجود داشته باشد.
  • دقت نمایید پس از نصب قفل الکترونیکی توسط شرکت‌های مجاز و معتبر، کارت گارانتی قفل خریداری شده را با مهر و امضا از نصاب تحویل بگیرد.
  • پس از نصب قفل دیجیتال از نصاب یا هر فرد متخصص دیگری بخواهید مطابق با قفل نصب شده درب ورودی را رگلاژ نماید. این کار علاوه بر افزایش طول عمر قفل، باعث راحتی در رفت و آمد و باز و بسته شدن درب می‌شود.
  • از باتری‌های معتبر برای راه اندازی قفل الکترونیکی استفاده کنید. این کار نیز باعث افزایش طول عمر دستگاه شما می‌شود.

قیمت نصب قفل دیجیتال

 

در ایران تنها چند فروشگاه وجود دارد که از نصاب‌های مجرب برای نصب قفل الکترونیکی استفاده می‌ند که معمولا 10 تا 15 درصد از قیمت خرید قفل را به‌عنوان هزینه نصب در نظر می‌گیرند اما پارامترهایی مانند زمان و سختی نصب وجود دارند که در هزینه نصب تاثیر به سزایی می‌گذارد:

  • ضخامت درب ورودی
  • جنس و نوع درب ورودی
  • اندازه بادخور درب (فاصله میان درب و چهارچوب)
  • اندازه مغزی قفل الکترونیکی
  • زمان نصب

برای آگاهی با روال فروش، نصب و خدمات پس از فروش قفل دیجیتال با دفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید .

تمام متخصصان نصب شرکت بارمان از تجربه و علم به روز و کافی در زمینه نصب و خدمات پس از فروش قفل دیجیتال برخوردار هستند. پس با خیالی آسوده از محصولات این شرکت استفاده نمایید